  • 1. Data: 2023-10-10 02:35:39
    Temat: Co dalej z budownictwem?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W krajach Europy zachodniej zaczyna się poważny kryzys. W niemczech na przykład
    branza budowlana zaczyna bankrutować, ceny mieszkań spadaja. I to wszystko w sytuacji
    w której maja 2 miliony hebanowych krolewiczow i juz ponad milion Ukraińcow. W
    niemczech rok do roku ceny mieszkań spadły o 10% a domków o 12%. W połączeniu z 6%
    inflacja daje to realne spadki 16% i 18%. Bardzo dużo ponieważ jeszcze niedawno
    budowlanka tam kwitła i ceny rosły. W Polsce w budowlance pracuje 1,2 miliona ludzi.
    Ale w branzach około budowlanych zatrudnionych jest minimum drugie tyle. Te branze
    okołobudowlane to hutnictwo, przemysł cementowy, producenci firanek i mebli. Wszyscy
    do pracy potrzebują energii czyli część gornictwa i energetyki tez w to wchodzą.
    Wychodzi ze to co jest związane z budowlanka to duzy kawał polskiego przemysłu. Jeśli
    u szwabów pęka balon z nieruchomościami to pęknie i u nas bo mamy bardzo podobny
    model demograficzny. U szwabów najwięcej urodzeń było w czasie wojny a u nas zaraz po
    wojnie. Ktoś może powiedzieć ze mamy jeszcze kilka lat. Ale to nieprawda. Przecietny
    Szwab zyje ok 5 lat dłuzej niz przeciętny Polak. I roznica w reakcji rynku to
    najwyżej dwa lata. Na koniec roku będzie ok. 2,5 miliona pustostanow. W budowie jest
    ponad 800 tysięcy zapłaconych mieszkań i pewna liczba domow jednorodzinnych. Budowane
    maja być oddawane sukcesywnie w czasie kilku lat. W tej chwili wskaźniki typu ilość
    izb na osobę mamy niewiele gorsze od tzw zachodnich. GUS policzył ze jak by nic nie
    budować to wskutek naturalnego wymierania Polakow za kilka lat osiagniemy wskaźniki z
    najlepszych/najbogatszych państw zachodnich. W technologiach budowania budynków
    zadnego postępu nie widać. Oparte za na pracy fizycznej wspomaganej w przypadku
    duzych domow dźwigiem i betoniarką. Kryzys zwiazany z zapascia w budowlance a
    wynikajacy z ogromnej nadpodazy mieszkań i domów będzie miał ogromny wpływ na
    bezrobocie, PKB. Spadek cen nieruchomości na pewno nie skompensuje strat państwa z
    tym związanych. Przyszłość nie wyglada różowo.

  • 2. Data: 2023-10-10 06:15:52
    Temat: Re: Co dalej z budownictwem?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 02:35 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > bezrobocie, PKB. Spadek cen nieruchomości na pewno nie skompensuje
    > strat państwa z tym związanych. Przyszłość nie wyglada różowo.

    Tego powyżej nie będę komentował, bo jak zwykle na tej grupie piszesz
    bzdury oderwane od faktów. W Niemczech brakuje mieszkań do tego stopnia,
    że pojawiają się pomysły eksmitowania emerytów ze swoich dużych mieszkań
    do mniejszych aby zwolnić miejsce dla rodzin.
    Rząd myśli nad tym rozwiązaniem bo dla Niemców wynajem staje się za drogi
    a niewielu stać na zakup nowego.
    W Hiszpanii/Francji zwiększa się wiek młodych, którzy nie mają szans się
    wyprowadzić od rodziców bo ich na to nie stać. Wszędzie w Europie
    dramatycznie brakuje nowych mieszkań ale coraz mniej osób stać na ich
    zakup bo ceny w ostatnich latach poszybowały.

    Piszesz te swoje bzdury cyklicznie, na zasadzie kłamstwo powtarzane 1000
    razy staje się prawdą.
    Daj linka do badań, że kryzys mieszkaniowy w Europie wynika z demografii
    manipulancie.

    Co do pytania w temacie - w PL też będzie kryzys i korekta, szacuję, że
    nawet do 20-30% w dół. Wcześniej myślałem, że nastąpi to już teraz, ale
    siła rozpędu kredytu 2% trochę oddaliła to co nieuniknione.

    Dlaczego ceny muszą spaść? - bo zostały podbite przez spekulantów i
    naciągaczy do niebotycznych rozmiarów i nawet naiwni, którzy złapali/łapią
    się na kredyt 2% w końcu pójdą po rozum i przestaną pchać kasę do kieszeni
    spekulantów.
    Na to liczę.

    TG

  • 3. Data: 2023-10-10 08:43:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 10 października 2023 o 06:15:55 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > się na kredyt 2% w końcu pójdą po rozum i przestaną pchać kasę do kieszeni

    Nie muszę udowadniać ze jestem wielbłądem. Zarzucasz mi ze pisze nieprawdę to daj
    linka do badań ze jest inaczej niz napisałem. A napisałem przede wszystkim o kryzysie
    w polskim budownictwie jaki już za chwilę będzie. W swojej zaciekłości nie zauwazyłeś
    ze sam napisałeś o bardzo dużych obnizkach cen bo mogacych dojsc do 30%. Obwiniasz
    niewinnych ludzi którzy w gospodarce rynkowej chca jak najwięcej zarobić na swoim
    pomysle na życie. PRL był i juz się nie powtórzy. Oni teraz nie sa spekulantami tylko
    przedsiębiorcami. Inwestycja własne pieniądze. Licza na jak największy zysk. Uczciwie
    płaca podatki bo nieruchomosci raczej nie daje się sprzedawać bez udziału urzędu
    skarbowego. Napisz o badaniach na podstawie ktorych napisałeś ze 20-30% stanieja
    mieszkania. Najlepiej daj do nich linka. Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie. Na wszystkie
    liczby jakie podałem mam podkładki. Jak uznam ze zajdzie potrzeba to podam źrodła a
    raczej zrodło jakim jest GUS. Twarde dane z GUSu uprawniają do wyciagania własnych
    wnioskow. Czy jesteś w stanie obalić tezę ze jesli w Polsce srednia długosc zycia
    wynosi 76 lat to w tym roku nie umrze tyle ludzi co się urodziło w roku 1947? Google
    spytane o liczbę zgonow w tym roku odpowiedziało
    Jeśli chodzi o liczbę zgonów, to GUS podał, że w pierwszych czterech miesiącach 2023
    roku odnotowano ich 143,1 tys.
    Pomnożone przez 3 daje 430 tysięcy osób jakie mogą urzec w tym roku w Polsce. Jak
    chcesz się wykazać to wymysl dlaczego umarło mniej niz się 76 lat temu urodziło.
    Oczywiście nie będziesz chciał o tym porozmawiać bo nie jestes zdolny do
    samodzielnego wyciagania wnioskow na podstawie dostępnych twardych danych. Uważam ze
    twoja teoria o relokacji staruszkow do domu starców ma niewiele wspólnego z prawda.
    Kilka razy czytałem o tym w necie. Chodzi o młodych migrantów hebanowych krolewiczow
    a nie młodych białych niemcow. Hebanowi krolewicze jacy przybyli na zaproszenie
    niejakiej Merkel jeśli nie maja dobrych warunków mieszkaniowych to wychodzą na ulice,
    pala samochody, bija i czasami mordują białych szwabów. Twoja teoria z mieszkaniami
    oprożnianymi dla białych niemcow jest zbyt sliska zęby mogła być prawdziwa. Zbyt dużo
    izb przypadajacych na szwaba wskazuje ze zyja w niezbyt przeludnionych mieszkaniach.
    Oczywiście jakieś pojedyncze przypadki musza być ale na ich podstawie nie da się
    zrobić alternatywnej statystyki.

  • 4. Data: 2023-10-10 09:43:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.2ckzgq1tg01fvf@l-366.harvard.local>
    user Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

> [...]
    > do tego stopnia, że pojawiają się pomysły eksmitowania emerytów
    > ze swoich dużych mieszkań do mniejszych aby zwolnić miejsce dla

    supcio za chwilę komunałki

    > Piszesz te swoje bzdury cyklicznie, na zasadzie kłamstwo
    > powtarzane 1000 razy staje się prawdą.
    > Daj linka do badań, że kryzys mieszkaniowy w Europie wynika z
    > demografii manipulancie.

    szkoda ze ceny garaży nie dotknie kogutkowy kryzys.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 5. Data: 2023-10-10 10:10:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 08:43 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie muszę udowadniać ze jestem wielbłądem. Zarzucasz mi ze pisze
    > nieprawdę to daj linka do badań ze jest inaczej niz napisałem.

    Niestety to tak nie działa, dałeś tezę, że w Niemczech jest kryzys w
    budownictwie spowodowany demografią.
    Napisałeś "Jeśli u szwabów pęka balon z nieruchomościami to pęknie i u nas
    bo mamy bardzo podobny model demograficzny."
    "Pęknie" ale z innych przyczyn niż sugerujesz. W twoim zdaniu jest
    sugestia, że kryzys w Niemczech wynika z demografii.
    Ani u Niemców, ani u nas kryzys w budowlance nie jest/będzie spowodowany
    demografią. Manipulujesz aby wyszło na Twoje.
    Ciężar dowodu spoczywa na Tobie, Ty dałeś tezę bez dowodów.

    Dlaczego ja sądzę inaczej pisałem już Tobie kilka razy.
    Piszę pod Twoimi postami dla Twojego dobra - jak napiszesz jakiś post na
    tej grupie i nikt go nie oprotestuje to uważasz, że miałeś rację i w
    kolejnych postach na podobne tematy podpierasz się swoimi, wcześniejszymi
    tezami.
    Dokładnie tak samo robisz w postach n/t PV i PC.

    Podsumowując aby nie przedłużać - kryzys tak, ale nie przez demografię.
    Do tej pory nie przedstawiłeś, żadnych linków do badań, które by
    potwierdzały, że spadki cen mieszkań w EU i PL będą wynikały z demografii.

    Ja nie kwestionuję danych z GUS, które przytaczasz. Kwestionuję Twoje
    wnioskowanie przyczynowo-skutkowe.
    Postępujesz tak jak w tym dowcipie o ruskich naukowcach, którzy po
    wyrwaniu owadowi ostatniej pary nóg wywnioskowali, że mucha bez nóg
    głuchnie.

    TG

  • 6. Data: 2023-10-10 11:46:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 9 Oct 2023 23:43:00 -0700 (PDT), w
    <3be98934-77e1-4348-b9d7-0c33967dfd33n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Zarzucasz mi ze pisze nieprawdę to daj linka do badań ze jest inaczej niz
    napisałem.

    "ceny transakcyjne mieszkań wzrosną o nawet 10%, oceniają analitycy PKO BP. Od
    początku roku obserwujemy ożywienie na rynku nieruchomości mieszkaniowych w
    Polsce. Przewiduje się, że do 2024 r. ceny transakcyjne mieszkań wzrosną o 5-10
    procent."

    Oczywiście jako wyborca PiSS jesteś po prostu za głupi, by cokolwiek zrozumieć
    :)

  • 7. Data: 2023-10-10 17:36:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 10 października 2023 o 11:50:26 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > procent."
    >
    > Oczywiście jako wyborca PiSS jesteś po prostu za głupi, by cokolwiek zrozumieć
    Napisałeś o ocenie a nie badaniach. Bank zyje z kredytow w związku z tym nie można
    spodziewać się po nim ze będzie działał na swoja niekorzysc. Na dodatek w interesie
    państwa jest jak duzo obywateli jest zadłuzonych bo tylko w takiej sytuacji model
    regulowania inflacji oparty na stopach procentowych jest skuteczny. A i obywatel
    zalezny od państwa jest grzeczniejszy. Zdaje sobie sprawę ze temat dla wielu ludzi w
    Polsce jest bardzo nieprzyjemny. Nikt nie lubi jak biednieje. Bo o ile w przypadku
    masakrycznych spadkach cen nieruchomosci ich wartosc nabywcza w przeliczeniu na inne
    nieruchomosci nie spadnie. I dalej za dwie kawalerki beda trzy pokoje to przypadku
    samochodowe, butow, zagranicznych i krajowych wczasow tak nie będzie. Kto by nie
    wygrał wyborowi to będzie miał za cel ograniczanie inflacji. Jeśli stanieja rzeczy
    bardzo drogie to siła rzeczy szybciej i relacja zacznie spadać. Gdyby wygrała
    dzisiejsza jełoPOzycja to będzie mogła robić duzi więcej w sprawie inflacji, znaczy
    się bardziej dojebać ludziom niz gdyby wygrał PiS, bo będzie miała na kogo zwalić
    przyczyny mało popularnych nawet wsrod swojego elektoratu decyzji. Nieruchomości
    stanieja ale juz wzięte kredyty ludzie będą musieli spłacać tak jak się umawiali z
    bankami. Bardzo dobrze na takim procederze zarobi państwo. Przy okazji spadnie
    wartosc nabywcza dużej liczby zadłuzonych ludzi i nikt się nie odwazy wprowadzać
    podwyżki na podstawowe produkty, zeby nie stracić klientow. I to wszystko nie przez
    stopy procentowe itp. pierdoły a przez II Wojnę Swiatową ktora spowodowała duże
    zakłócenie w procesach demograficznych. A jak będzie niedługo się dowiemy.

  • 8. Data: 2023-10-11 00:40:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.10.2023 o 09:43, PiteR pisze:

    > szkoda ze ceny garaży nie dotknie kogutkowy kryzys.

    Poczymaj mi piwo. Kupię tą kamienicę w której mieszka Zenek i wyjebię mu
    10x czynsz w kosmos :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-10-11 14:16:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 10 Oct 2023 08:36:33 -0700 (PDT), w
    <dc8a0a1b-57ca-40c4-9617-d6f1310fec16n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Napisałeś o ocenie a nie badaniach. Bank zyje z kredytow w związku z tym nie można
    spodziewać się po nim ze będzie działał na swoja niekorzysc.

    PKO BP we wcześniejszym raporcie wyśmiewa twój matrix:

    "PKO BP zakłada spadek cen mieszkań w okresie II kwartał 2022 r. - I kw. 2023
    r. o 0-5 proc.- podał bank w raporcie."
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/PKO-BP-zaklada-spad
    ek-cen-mieszkan-w-okresie-II-kw-22-I-kw-23-o-0-5-pro
    c-8363002.html

    Bredź dalej, jednostko chorobowa :)