    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co dalej z budownictwem?
    Date: Tue, 10 Oct 2023 10:10:54 +0200

    W dniu .10.2023 o 08:43 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie muszę udowadniać ze jestem wielbłądem. Zarzucasz mi ze pisze
    > nieprawdę to daj linka do badań ze jest inaczej niz napisałem.

    Niestety to tak nie działa, dałeś tezę, że w Niemczech jest kryzys w
    budownictwie spowodowany demografią.
    Napisałeś "Jeśli u szwabów pęka balon z nieruchomościami to pęknie i u nas
    bo mamy bardzo podobny model demograficzny."
    "Pęknie" ale z innych przyczyn niż sugerujesz. W twoim zdaniu jest
    sugestia, że kryzys w Niemczech wynika z demografii.
    Ani u Niemców, ani u nas kryzys w budowlance nie jest/będzie spowodowany
    demografią. Manipulujesz aby wyszło na Twoje.
    Ciężar dowodu spoczywa na Tobie, Ty dałeś tezę bez dowodów.

    Dlaczego ja sądzę inaczej pisałem już Tobie kilka razy.
    Piszę pod Twoimi postami dla Twojego dobra - jak napiszesz jakiś post na
    tej grupie i nikt go nie oprotestuje to uważasz, że miałeś rację i w
    kolejnych postach na podobne tematy podpierasz się swoimi, wcześniejszymi
    tezami.
    Dokładnie tak samo robisz w postach n/t PV i PC.

    Podsumowując aby nie przedłużać - kryzys tak, ale nie przez demografię.
    Do tej pory nie przedstawiłeś, żadnych linków do badań, które by
    potwierdzały, że spadki cen mieszkań w EU i PL będą wynikały z demografii.

    Ja nie kwestionuję danych z GUS, które przytaczasz. Kwestionuję Twoje
    wnioskowanie przyczynowo-skutkowe.
    Postępujesz tak jak w tym dowcipie o ruskich naukowcach, którzy po
    wyrwaniu owadowi ostatniej pary nóg wywnioskowali, że mucha bez nóg
    głuchnie.

    TG