  • 1. Data: 2023-10-08 00:06:51
    Temat: Jeden z wielu artykułów
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Temat tak oklepany ze napisano juz wszystko. Artykuł jest o PGE, ze buduje bardzo
    duża instalacje FV. PGE to nie byle co. Ma kopalnie, elektrownie, sieci przesyłowe,
    obsluguje klienta końcowego w tym rownierz takiego z fotowoltaika. Pojawia się
    pytanie. Jeśli będzie dobry czas na produkcję pradu ze słońca. Tak dobry ze beda
    nadwyzki w sieci. To zeby zarobić jak najwiecej kogo w pierwszej kolejności PGE
    odłaczy od sieci.
    A) swoje instalacje
    B) cudze instalacje.
    C) wyłączy słońce
    Tylko jedna odpowiedź jest poprawna.

  • 2. Data: 2023-10-08 07:56:25
    Temat: Re: Jeden z wielu artykułów
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 00:06 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > czas na produkcję pradu ze słońca. Tak dobry ze beda nadwyzki w sieci.
    > To zeby zarobić jak najwiecej kogo w pierwszej kolejności PGE odłaczy od

    Musi wyłączyć swoje, innym za wyłączenie będzie płacił odszkodowanie.
    Sklerozę masz? - ze 2 miesiące temu ten temat wałkowaliśmy, dostałeś linki
    do ustawy.

    TG

  • 3. Data: 2023-10-08 14:29:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 8 października 2023 o 07:56:27 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Musi wyłączyć swoje, innym za wyłączenie będzie płacił odszkodowanie.
    > Sklerozę masz? - ze 2 miesiące temu ten temat wałkowaliśmy, dostałeś linki
    > do ustawy.
    >
    > TG
    No tak, jest ustawa. Napisz ile rak musi się podniesc do gory zęby zmienić ustawę?
    Tusk kiedyś przed wyborami zarzekał się ze wiek emerytalny jest swiety. Po wyborach
    merkelowa kazała mu podniesc i podniosł. Chciałbyś zeby PiS przed wyborami w kolano
    sobie strzelił? Zmienia się doktryna dotycząca wykorzystania pradu z mikroinstalacji.
    Albo sprzedaż po cenach rynkowych albo zuzywanie na biezaco tego co wyprodukowane.
    Żadnego odkładania w sieci pradu na zimę. Jak przerobia dawnych prosumentow nie wiem.
    Część sama się podłożyła rozbudowując instalacje bez zgody ZE. Jakas część
    nieruchomosci zmieni właściciela. Nowy właściciel to nowa umowa z ZE. Części zostało
    juz kilka lat do zakończenia umowy. A może wystarczy połowa + 1 ręka w gorze w czasie
    głosowania. Ciekawe jak na takie cos zareagujesz? Wyjdziesz na ulice zeby mieli do
    kogo strzelac gumowymi kulami.

  • 4. Data: 2023-10-08 14:40:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 14:29 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > głosowania. Ciekawe jak na takie cos zareagujesz? Wyjdziesz na ulice
    > zeby mieli do kogo strzelac gumowymi kulami.

    Zadałeś pytanie to odpowiedziałem jak jest teraz. Co będzie jutro to ani
    ja ani Ty nie wiemy.
    Wczoraj nie było wojny w Izraelu, dzisiaj jest.
    Może zmienią ustawę a może nie zmienią. Twoje chciejstwo nic tu nie znaczy.
    PGE stawia farmy aby wyjść z węgla, bo jest dla niej za drogi (mimo, że ma
    Bełchatów) - do 2050 chcą być już bez węgla.
    W tym roku postawiła ich już kilkanaście. Jak były nadwyżki to wyłączała
    swoje farmy, dzięki temu sama sobie bilansuje produkcję.
    Tauron robi to samo.

    TG

  • 5. Data: 2023-10-08 18:06:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 8 października 2023 o 14:40:39 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > W tym roku postawiła ich już kilkanaście. Jak były nadwyżki to wyłączała
    > swoje farmy, dzięki temu sama sobie bilansuje produkcję.

    Jakos nie slyszalem zeby pge wylaczala swoje farmy wiatrowe i fotowoltaiczne. Za to
    ze wylaczaja operatorzy mikroinstalacje bylo wiele artykulow. Oczywiscie to ze nie
    slyszalem nie znaczy ze tak nie robi. Znaczy ze nie slyszalem. Od pieciu godzin prad
    w Polsce ma cene ujemna.

  • 6. Data: 2023-10-08 19:20:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 18:06 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > artykulow. Oczywiscie to ze nie slyszalem nie znaczy ze tak nie robi.
    > Znaczy ze nie slyszalem. Od pieciu godzin prad w Polsce ma cene ujemna.

    Chyba czytałeś swoje posty na tej grupie.
    Wklejałeś tu przez cały rok klikbajty o armagedonie, który nas czeka w
    temacie PV, po którym panelarze już się nie podniosą.
    Jak byś nie wiedział co kilka godzin w polskim Internecie powstaje
    klikbajt n/t PV i pomp ciepła bo takie tytuły dobrze się klikają.
    Ty też się na nie łapiesz bo co drugi dzień piszesz tu posty na podstawie
    tych klikbajtów.

    Żaden dystrybutor nie ma możliwości zdalnie wyłączyć falownika prosumenta
    podłączonego do sieci n/n.
    Miałeś tu to wałkowane przez różne osoby wiele razy (ja piszę to dla
    Ciebie 3 raz).
    Nie da się bo falowniki i infrastruktura dystrybutora nie jest na to
    przygotowana. Tauron się do tego przymierza ale jeszcze nie ma tego
    wdrożonego.
    Nie było żadnego zdalnego wyłączania falowników prosumentów. Falownik sam
    się wyłączy jak ma za wysokie napięcie po stronie sieci.
    O tym zdalnym wyłączaniu falowników przez dystrybucję piszesz od początku
    roku i w końcu uznałeś to za prawdę.

    Wyłączeń PV wpiętych do sieci średniego i wysokiego napięcia (czyli dużych
    farm, min. PGE i Taurona) było kilka, tu masz jedno, wyłączono 2,2GW PV:

    https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/201438
    48/operatorzy-wylaczyli-elektrownie-fotowoltaiczne-c
    o-z-prosumentami

    TG

  • 7. Data: 2023-10-09 12:18:38
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    slyszalem nie znaczy ze tak nie robi. Znaczy ze nie slyszalem. Od pieciu godzin prad

    Bo masz zryty łeb i nie rozróżniasz PRYWATNYCH FARM PV od prosumenta.
    Miałeś to pisane kilka razy i jak kurwa grochem o ścianę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>