    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jeden z wielu artykułów
    Date: Sun, 08 Oct 2023 19:20:08 +0200

    W dniu .10.2023 o 18:06 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jakos nie slyszalem zeby pge wylaczala swoje farmy wiatrowe i
    > fotowoltaiczne. Za to ze wylaczaja operatorzy mikroinstalacje bylo wiele
    > artykulow. Oczywiscie to ze nie slyszalem nie znaczy ze tak nie robi.
    > Znaczy ze nie slyszalem. Od pieciu godzin prad w Polsce ma cene ujemna.

    Chyba czytałeś swoje posty na tej grupie.
    Wklejałeś tu przez cały rok klikbajty o armagedonie, który nas czeka w
    temacie PV, po którym panelarze już się nie podniosą.
    Jak byś nie wiedział co kilka godzin w polskim Internecie powstaje
    klikbajt n/t PV i pomp ciepła bo takie tytuły dobrze się klikają.
    Ty też się na nie łapiesz bo co drugi dzień piszesz tu posty na podstawie
    tych klikbajtów.

    Żaden dystrybutor nie ma możliwości zdalnie wyłączyć falownika prosumenta
    podłączonego do sieci n/n.
    Miałeś tu to wałkowane przez różne osoby wiele razy (ja piszę to dla
    Ciebie 3 raz).
    Nie da się bo falowniki i infrastruktura dystrybutora nie jest na to
    przygotowana. Tauron się do tego przymierza ale jeszcze nie ma tego
    wdrożonego.
    Nie było żadnego zdalnego wyłączania falowników prosumentów. Falownik sam
    się wyłączy jak ma za wysokie napięcie po stronie sieci.
    O tym zdalnym wyłączaniu falowników przez dystrybucję piszesz od początku
    roku i w końcu uznałeś to za prawdę.

    Wyłączeń PV wpiętych do sieci średniego i wysokiego napięcia (czyli dużych
    farm, min. PGE i Taurona) było kilka, tu masz jedno, wyłączono 2,2GW PV:

    https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/201438
    48/operatorzy-wylaczyli-elektrownie-fotowoltaiczne-c
    o-z-prosumentami

    TG