  • 1. Data: 2023-10-06 20:14:05
    Temat: Jebnie mu żyłka?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    https://www.farmer.pl/energia/oze/prosument-lokators
    ki-otrzyma-100-proc-wartosci-wprowadzonego-do-sieci-
    pradu,136803.html

    "Od 1 października br. obowiązują przepisy, dzięki którym wspólnoty i
    spółdzielnie mieszkaniowe, zarządcy nieruchomości oraz inne podmioty,
    których instalacje OZE są przyłączone za licznikiem części wspólnego
    budynku wielolokalowego, mogą uzyskać status prosumenta lokatorskiego.
    Prosument lokatorski może otrzymywać na swój rachunek 100 proc. wartości
    wprowadzonego do sieci prądu."
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 2. Data: 2023-10-06 23:25:50
    Temat: Re: Jebnie mu żyłka?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 6 października 2023 o 20:15:29 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > budynku wielolokalowego, mogą uzyskać status prosumenta lokatorskiego.
    > Prosument lokatorski może otrzymywać na swój rachunek 100 proc. wartości
    Prosument lokatorski będzie miał zapłacone za prad wyprodukowany wtedy kiedy wszyscy
    beda go produkowali najwiecej. Czyli cena bedzie oscylować w okolicach zera złotych.
    Cena dla prosumenta nie moze być ujemna bo tak napisane jest w innych aktach
    prawnych. Ale jak wygra opozycja to kto im zabroni to zmienić? Ty? Najlepiej na tym
    zarobią prezesi społdzielni, administratorzy we wspolnotach itp. Potem sprzedawcy i
    monterzy paneli. Ci pierwsi dostana działki od tych drugich, ktorzy zawyza trochę
    ceny o wysokość działki. Czyli straca lokatorzy bo będą przez wiele lat w rachunkach
    płacili za cos co nigdy nie przyniesie zysku i się nie zwroci. Kto jeszcze straci? Ci
    co maja mikroinstalacje. Duzo pradu w sieci to niska cena dla mikrosprzedawcow albo
    częste wyłaczenia dla magazynujących w sieci. Kto zyska? Juz wiadomo ze prezesi itd.
    zyskam jeszcze ja. Dzisiaj na RDN było pięć godzin w czasie ktorych prąd był srednio
    ponizej 10 groszy za kilowatogodzine. Wbicie 6 kWh kosztowało by mnie może 1,5 albo
    może mniej.

  • 3. Data: 2023-10-07 10:26:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Dzisiaj na RDN było pięć godzin w czasie ktorych prąd był srednio ponizej 10
    groszy za kilowatogodzine. Wbicie 6 kWh kosztowało by mnie może 1,5 albo może mniej.

    No ok. Już nie napiszę, że w dni słoneczne ja mam ten prąd za darmo,
    czyli ok 1kW mocy ciągłej z 3 paneli po 300zł, bez akumulatora. Czyli
    wydałem 900zł na 20 lat i codziennie mam średnio 6kW. No może oprócz
    ciężkiej zimy.

    Napisz mi, co zasilasz tymi dwoma akumulatorami za łączną kwotę 4 tys,
    które możesz rozładować do 50%, żeby wytrzymały 10 lat?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-10-07 17:18:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 7 października 2023 o 10:27:55 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    >
    > Napisz mi, co zasilasz tymi dwoma akumulatorami za łączną kwotę 4 tys,
    > które możesz rozładować do 50%, żeby wytrzymały 10 lat?
    Trochę drozej kosztowały niz 4000. Zasilam wszystko z wyjatkiem pralki, zmywarki i
    dwóch płytek w kuchence. W zeszłym sezonie grzewczym miałem za mało pojemności na
    klimatyzator a w tym juz mam dostatecznie dużo zeby akumulatorow nie męczyć duzymi
    pradami. Akumulatory to lifepo4. W karcie katalogowej napisali ze 6000 cykli ma jak
    go/je rozładowywać do 80% i ma zostać jeszcze 80% pojemności. Przy cyklu 50% 10-12
    tysięcy cykli co daje 30 lat pracy po ktorych ma zostać 80% pojemności. U mnie będzie
    srednio rocznie cykl z 30% co oznacza ze jak juz pisałem po tym jak się przeziebie na
    twoim pogrzebie to akumulatory mnie przezyja i dobije je wnuczek jak będzie w srednim
    wieku. Pasowało by mi mieć na dachu kilowata w fotowoltaice. Ale sa pewne
    uwarunkowania ktorych nie przeskoczę. Z drugiej strony jak by się dawało kupować prad
    po 25 groszy z dostawa za kilowatogodzine to na chuj mnie fotowoltaika. Dzisiaj w
    nocy elektrownie wiatrowe tyle narobiły pradu ze cena była ujemna. Na RDN były cztery
    godziny w dzień z cena praktycznie zero złotych za kilowatogodzine. Jak by tak wyszło
    w przyszłym roku ze mogłabym kupić prad po 15 groszy za kilowatogodzine to mam w
    dupie panele. Po 5 groszy bym płacił za kilowatogodzine ciepła zrobiona przez
    klimatyzator. Cos mi się wydaje ze w przeciagu doby będzie coraz więcej bardzo
    taniego pracy. Ilość zrodel odnawialnych szybko rośnie. System będzie się zatykał od
    nadmiaru pradu i godzin z tanim albo wręcz darmowym pradem będzie coraz więcej.

  • 5. Data: 2023-10-07 20:18:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Trochę drozej kosztowały niz 4000. Zasilam wszystko z wyjatkiem pralki, zmywarki i
    dwóch płytek w kuchence.

    Czyli zostaje światło i komputer. Z panelu to ja mogę sobie nawet bojler
    odpalić i mam ciepłą wodę a stosując jeden aku w postaci bufora
    spokojnie do 1kW w dzień ma DARMOWY prąd przez 5h. Rozumiesz? ani
    grosika :] Innymi słowy, do oświetlenia i kompa masz te akumulatory
    czyli zupełnie bez sensu bo największe pożeracze wpinasz w gniazdko.

    Światło i komp to 10% całego zużycia energii w domu. Jeśli ktoś płaci
    100zł to zapłaci 90zł...i cała inwestycja 5tys + koszt ładowania i
    pilnowania cen/godzin idzie w pizdu. Jak policzysz to zysk roczny 120zł,
    10 lat 1200zł, 20 lat 2400zł czyli połowa kosztów inwestycji.

    Inwestycja kompletnie bez sensu. Na dodatek jak prądu w gniazdu
    zabraknie to nie naładujesz nawet telefonu.

    > Pasowało by mi mieć na dachu kilowata w fotowoltaice. Ale sa pewne
    uwarunkowania ktorych nie przeskoczę.

    No i tu cie boli, dlatego zazdraszczasz panelowcom :)

    > Dzisiaj w nocy elektrownie wiatrowe tyle narobiły pradu ze cena była
    ujemna.

    Sremna. Ponieważ mam też wiatrak to wiem. W Polsce w tym roku 10x
    dmuchało na tyle, że można mówić że coś było. Pozostałe dni bezwietrzne
    i gówno jest z wiatraka w sensie kraju. Co innego nad morzem czy w
    lepszych miejscach co dmucha. Słońce jednak operuje znacznie lepiej, tym
    bardziej że już Japonia startuje z nowymi PV i będzie tego coraz więcej
    i coraz lepsze. Może nawet wyjść, że zimą z buforem pociągnie, jeśli
    sprawność PV wzrośnie.

    Jednej podstawowej rzeczy nie łapiesz. Ktoś, kto nie jest uzależniony
    tak jak ty od ceny i specjalnych godzin a ma PV to stara się korzystać z
    własnego prądu i w piździe ma ceny i godziny. Niczego pilnować nie musi
    i nie będzie musiał i żadne Zenki tego nie zmienią.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2023-10-07 22:07:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 7 października 2023 o 20:19:09 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > własnego prądu i w piździe ma ceny i godziny. Niczego pilnować nie musi
    > i nie będzie musiał i żadne Zenki tego nie zmienią.
    Projektor z osprzętem do dźwięku zuzywa u mnie ok 2kWh dziennie. W tym sezonie
    grzewczym klimatyzator będzie pracował tylko w II taryfie i na akumulatorach
    ładowanych w drugiej taryfie. A u ciebie na co mozesz zuzyc 6kWh? Masz szopę bez
    sracza i jakas pompkę. Akumualatory masz ze złomu bo o tym pisałes. Zebys mogł
    zmagazynować 6kWh potrzebujesz ołowiowy akumulator o pojemności ponad 1000 Ah, do
    tego trakcyjny nowy co wytrzyma z 800 ładowań i rozładowan przy cyklu do 50%. Srasz
    zarem jaki to ura bura ciotka Zielińska jesteś a w realu jestes jak sól z Kłodawy
    drobno mielona.

  • 7. Data: 2023-10-07 22:19:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Zebys mogł zmagazynować 6kWh potrzebujesz ołowiowy akumulator

    Bredzisz. Zwykły akumulator nie nadaje się w ogóle do PV.

    Jak zwykle gówno wiesz :D

    Nachuj mam magazynować 6kW? Dla kilku lampek i kompa? Wystarczy żelowy
    150Ah, który się akurat nadaje.

    Wolę sobie w dzień wodę nagrzać z PV i mam darmowe ciepło w nocy,
    codziennie odnawialne ZA DARMO :D Debilu.

    Piszę tylko o teoretycznej "klitce" jaką ty masz...ale boli cię, że nie
    masz paneli, bo nie możesz. Tylko dlatego że jesteś kompletnie bezdomny
    i wynajmujesz cudze mieszkanie :D

    Już ci pisałem, że mieszkam w pałacu a eksperymenty prowadzę na działce
    ROD. Ty nawet takiej działki nie masz :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-10-07 22:36:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 7 października 2023 o 22:21:12 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    >

    > Już ci pisałem, że mieszkam w pałacu a eksperymenty prowadzę na działce
    > ROD. Ty nawet takiej działki nie masz :D
    Eksperymenty to mogę robić ja. Ty robisz ekskrementy.

  • 9. Data: 2023-10-08 17:33:57
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, October 6, 2023 at 1:15:29 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > budynku wielolokalowego, mogą uzyskać status prosumenta lokatorskiego.
    > Prosument lokatorski może otrzymywać na swój rachunek 100 proc. wartości

    Ja tam na biezaco nie jestem ale mysle ze to nadal ledwo polowa.

    Wprowadzisz 100kWh po te 60groszy (czy ile tam teraz w danej taryfie jest za zuzycie)
    a kazdy kWh wyjety z sieci kosztuje tylesamo plus przesyl. Czyli jak dobrze
    zawieje/zaswieci to z tych 100% zostanie 50.

    No bo tak jak bylo kiedys ze sie podliczalo przez rok to juz dawno nie ma (chyba poza
    jakimis poprzednio podpisywanymi umowami).

  • 10. Data: 2023-10-08 19:06:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 8 października 2023 o 17:33:59 UTC+2 ptoki (ptoki) napisał(a):
> [...]
    >
    > No bo tak jak bylo kiedys ze sie podliczalo przez rok to juz dawno nie ma (chyba
    poza jakimis poprzednio podpisywanymi umowami).
    Zabrania ci ktos zebys był na bieżąco? Wystarczy sprawdzić na PSE i na RDN jakie sa
    ceny pradu w czasie doby. PSE podaje ceny dla rynku bilansującego i produkcję pradu.
    RDN to sklep z pradem na którym kupuje i sprzedaje prad na dzień następny. Chyba nie
    jest tajemnica ze najnizsze ceny sa wtedy kiedy ładnie swieci słońce. Teraz ceny sa
    trochę wyzsze bo jest rozliczenie po cenie z miesiaca. Przy rozliczeniu godzinowym
    będą bardzo niskie. Do następnego sezonu fotowoltaicznego przybędzie w Polsce kilka
    gigawatów w fotowoltaice. Im więcej towaru tym nizsza cena. A ty z abstrakcja ze za
    60 groszy będą kupowali.