  • 1. Data: 2023-10-04 00:25:50
    Temat: Kolejny ciekawy tytuł
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://bezprawnik.pl/fotowoltaika-przestala-sie-opl
    acac/
    Dałem teraz bo spicie. Dałbym wczesniej to byscie nie mogli zasnac.

  • 2. Data: 2023-10-04 00:32:18
    Temat: Re: Kolejny ciekawy tytuł
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > https://bezprawnik.pl/fotowoltaika-przestala-sie-opl
    acac/
    > Dałem teraz bo spicie. Dałbym wczesniej to byscie nie mogli zasnac.

    Ale oni, ci co śpią to śpią spokojnie bo mają umowy stare. Ty jesteś
    jak zwykle przegrywem i nic tego nigdy już nie zmieni. Zawsze bedziesz
    przegrywem :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-10-04 02:45:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 4 października 2023 o 00:33:42 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Ale oni, ci co śpią to śpią spokojnie bo mają umowy stare. Ty jesteś
    > jak zwykle przegrywem i nic tego nigdy już nie zmieni. Zawsze bedziesz
> [...]
    Jeszcze maja stare umowy. Idol milionow z marszu żelków powiedział ze zaproponuje
    nowy sposob rozliczania fotowoltaiki. Na szczęście dla wszystkich z wyjatkiem ubekow
    tyle jego co sobie pogada.

  • 4. Data: 2023-10-04 18:55:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    acac/

    > Ale oni, ci co śpią to śpią spokojnie bo mają umowy stare. Ty
    > jesteś
    > jak zwykle przegrywem i nic tego nigdy juĹź nie zmieni. Zawsze
    > bedziesz przegrywem :]

    Ogolnie to bzdura ze sie nie opłaca.
    Ale prawda ze opłaca sie mniej.
    Wszystko zalezy od procentu autokonsumpcji.
    Juz przy 40% nie wyglada to tak zle.
    Do tego niewielki magazyn (z dotacji) i juz.
    Na pewno nie warto przewymiarowywac instalacji nastawiajac sie na
    ogrzewanie zima.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 5. Data: 2023-10-04 22:16:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 18:55 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Na pewno nie warto przewymiarowywac instalacji nastawiajac sie na
    > ogrzewanie zima.

    A to czemu? - "zima" u nas (czyli sezon grzewczy) trwa 5-6 miesięcy.

    TG

  • 6. Data: 2023-10-05 01:42:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 4 października 2023 o 22:16:50 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > A to czemu? - "zima" u nas (czyli sezon grzewczy) trwa 5-6 miesięcy.
    >
    > TG
    Na większych instalacjach pozwalajacych przy niskich kosztach ogrzewać ludziom zima
    mieszkania i domy traci państwo. W systemie nie było tyle mocy zeby latem zapewnić
    zasilanie. To za cienkie pieniadze przeznaczone na dotacje zbudowały kolejne rzady
    rękami ludzi elektrownie sezonowe. Teraz kolej na ucywilizowanie fotowoltaiki. Jak by
    to powiedział idol z jednej partii, fotowoltaikarzy trzeba opiłowac. Państwo ma na
    pradzie zbyt duże zyski od kopalni do gniazdka w domu zeby chciało i mogło z nich
    zrezygnować bo połowa gospodarstw domowych nie będzie płaciła za prad. Poza tym
    państwo musi pilnować zeby nikt nie był dyskryminowany, taki zapis jest w
    konstytucji, spadek zysku państwa skutkuje podniesieniem ceny pradu. Bardziej
    poszkodowani sa i beda ci bez fotowoltaiki. Dlatego szykują się zmiany. Ilość
    instalacji szybko rośnie. Google twierdzi ze jest juz w małych instalacjach 18GW. Za
    kilka lat ma być ok 60GW przede wszystkim z wiatrowych. W tej chwili w Polsce z
    wiatrowych elektrowni jest 1/3 zuzywanego pradu. Jak będzie 30 GW to będzie mozna
    wyłaczyc najstarsza/sze elektrownie na węgiel. W modelu energetyki opartej na pewnym
    wietrze i elektrowniach cieplnych najmniej wartosciowa i niepewna energia ze słońca
    wytwarzana w indywidualnych mikroinstalacjach zostanie wyeliminowana. W okresie
    przejściowym pozwolą sprzedawać prad ze słońca po cenach godzinowych. I to nie tylko
    w Polsce a w całej chujni. Pozwolą również go kupować po cenach godzinowych plus
    jakas opłata manipulacyjna gospodarstwom domowym. Interes państwa jest nadrzędny nad
    interesem ludzi. Fotowoltaika podlega cyklom rynkowym jak jazdy inny towar. A cykle
    rynkowe można sprowadzić do podróży Batorym. Na początku są szerokie horyzonty. Potem
    bujanie gosci. Na zakończenie rzygać się chce i wysiasc nie można.

  • 7. Data: 2023-10-05 07:08:59
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 05/10/2023 00:42, Zenek Kapelinder wrote:
    >W modelu energetyki opartej na pewnym wietrze i elektrowniach cieplnych najmniej
    wartosciowa i niepewna energia ze słońca wytwarzana w indywidualnych
    mikroinstalacjach zostanie wyeliminowana.

    i nawet wtedy fotowoltaika będzie opłacalna do autokonsumpcji. Moja
    zwróci się w ok 5-6 lat (kalkulator wyliczył 4.5 roku, ale biorę
    poprawkę), z zerową odsprzedażą prądu do sieci (szybciej niż ta z
    odsprzedażą, bo wtedy trzeba przepłacić za instalację). Tak - nie jest
    to w Polsce, ale też w Polsce nadal chyba można odsprzedawać w
    sensownych cenach

    Lukasz

  • 8. Data: 2023-10-05 10:03:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 01:42 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > jakas opłata manipulacyjna gospodarstwom domowym. Interes państwa jest
    > nadrzędny nad interesem ludzi. Fotowoltaika podlega cyklom rynkowym jak

    Powyżej napisałeś same bzdury niepoparte faktami, w większości to kłamstwa
    i manipulacje.
    To twój mokry sen, który niestety dla Ciebie nigdy się nie spełni.
    Nie możesz już spać przez tych panelarzy, kułaków i piszesz bzdury po
    nocach.

    Ale napisałeś jedno zdanie, które całkowicie wyjaśnia czemu zasrywasz
    grupę linkami n/t PV i piszesz o "panelarzach" frajerzy. Zacytuję:
    "Bardziej poszkodowani sa i beda ci bez
    > fotowoltaiki."

    Tyle, że oni nie są poszkodowani przez "panelarzy" a przez rząd, ale chore
    umysły takie jak Twoje zawsze szukają winnych nie w tym miejscu co trzeba
    i dają się bardzo łatwo manipulować.
    Tak było niestety zawsze, jest i będzie. Dlatego tak ważna jest oświata i
    szkolnictwo, które sukcesywnie u nas idzie w stronę przepaści przy
    oklaskach "ludu", podsycanego przez kolejnych "czarnków".

    Wszystkie liczby, które podałeś powyżej są wyssane z palca.
    Dla przykładu pokaż te google które twierdzi, że mamy 18GW PV u
    prosumentów.
    Plan rozwoju OZE też jest inny niż tu podałeś.

    Co do meritum, Budzik napisał:
> [...]

    jak rozumiem miał na myśli, że jest to nie korzystne dla prosumenta, a nie
    dla Zenka.
    No i chciałbym się dowiedzieć dlaczego.

    TG

  • 9. Data: 2023-10-05 11:59:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 5 października 2023 o 10:03:50 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > Plan rozwoju OZE też jest inny niż tu podałeś.

    > jak rozumiem miał na myśli, że jest to nie korzystne dla prosumenta, a nie

    Wygląda na to ze jak bym ci wytłumaczył to nie zrozumiesz.

  • 10. Data: 2023-10-05 12:52:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 11:59 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Wygląda na to ze jak bym ci wytłumaczył to nie zrozumiesz.

    Dawaj, nie nie zrozumiem to zadam dodatkowe pytania.

    TG