    Subject: Re: Co jest lepsze w grzaniu?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <p2apeb$pgd$1@dont-email.me>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 1 Jan 2018 09:40:24 +0100

    W dniu 2017-12-31 o 14:41, ToMasz pisze:
    > dorzucę swoje 3 grosze których nie zauważacie. w domach żyją ludzie.
    > Latem lwia większość z nas obchodzi się bez ogrzewania. temperatury
    > wahają się od 20 do.... momentami do ponad trzydziestu. nie wymagamy
    > jakichś super stabilnych temperatur. co więcej, zamiast stałej
    > tempertaury  wolałbym mieć rano gorąco, w nocy zimno. wiem że teraz to
    > żaden problem, ale 20 lat temu wmawiano nam że to albo kosmicznie
    > drogie albo niezdrowe. ja mam przeciętne mieszkanie i 5 metrów do
    > kotła co, na którym ustawię temperaturę jaką chcę. oprócz tego mam
> [...]

    Kanałowe? Kanałowe to montuje się w podłodze i jest to najbardziej
    poroniony wynalazek. Zbiera się w nich syf, a kurz jest wyrzucany
    wentylatorem i fruwa po całym mieszkaniu.
    Chyba, że masz na myśli grzejniki konwekcyjne aluminiowe? Te zaś są
    gorsze od stalowych płytowych, ponieważ są przystosowane do wyższych
    temperatur zasilania, gdyż mają większy udział grzania poprzez konwekcję
    niż radiację.
    Chyba, że masz na myśli klimakonwektory z wbudowanymi wentylatorami?

    Przy okazji dodam, że kontakt z aluminium nie jest dobry dla naszych
    organizmów, ponieważ aluminium jest jednym z czynników alergizujących
    (opis niżej), a ponadto przyczynia się do choroby Alzheimera.
    O co chodzi z tym alergizowaniem?
    Otóż aluminium ma taką właściwość, że po dostaniu się do ludzkiego
    organizmu wywołuje reakcję obronną naszego układu immunologicznego
    (odpornościowego). Jeżeli wraz z cząsteczkami aluminium dostały się inne
    cząstki np. pyłki traw czy drzew czy pokarm itd. to układ odpornościowy
    uczy się, że te dodatkowe czynniki są intruzami w naszym organizmie i
    należy je zwalczać. Powstaje wtedy alergia np. alergia na mleko, które
    ktoś gotował w aluminiowym garnku.
    Tą cechę aluminium oraz niektórych innych metali wykorzystuje się w
    szczepionkach. Tak naprawdę w szczepionkach nie podaje się żywych
    drobnoustrojów, ale martwe lub ich fragmenty, a czynnikiem prowokującym
    układ immunologiczny jest m.in. aluminium.
    Aluminium to gromadzi się w organizmie i z czasem uszkadza układ nerwowy
    doprowadzając do otępienia umysłowego zwanego chorobą Alzheimera.
    Niektóre organizmy radzą sobie z tym aluminium wydalając je, ale u
    większości ludzi nie jest wydalane i pozostaje w orgazmie do końca
    życia. Dlaczego tak jest? Medycyna jeszcze nie zna jednoznacznej odpowiedzi.
    Aluminium w organizmie potrafi doprowadzać do wielu różnych schorzeń.
    W życiu bym u siebie nie założył grzejników aluminiowych i odradzam każdemu.
    Poczytaj i obejrzyj sobie filmy w necie na ten temat.

    P.S.
    Przy okazji dodam, że należy unikać jak ognia preparatów i tabletek na
    nadkwasotę żołądka, bo w większości zawierają one wodorotlenek glinu,
    kremów do których także dodawany jest wodorotlenek glinu, perspirantów,
    dezodorantów, które także zawierają aluminium w postaci chlorowodorku glinu.