eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCo macie na balkonie i czy wywineliście już na tym przysłowiowego orła? › Re: Co macie na balkonie i czy wywineliście już na tym przysłowiowego orła?
    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co macie na balkonie i czy wywineliście już na tym przysłowiowego
    orła?
    Date: Thu, 21 Sep 2017 22:49:33 +0200

    Dnia Thu, 21 Sep 2017 02:37:05 -0700 (PDT), c...@g...com napisał(a):

    > Przepraszam, zapomniałem dodać jeszcze izolacja na styropian. Czyli plan wg ekipy
    na budowie jest taki:

    > W6 - posadzka żywiczna (jeszcze nie wiem na 100%, dlatego dopytuje)
    > W5 - izolacja (folia)
    > W4 - styropian

    Genialny plan Ci wymyślili. Pomyśl, co się stanie z tą posadzką, ktora cały
    czas będzie pracować na miękkim styropianie. Człowiek to prawie 100kg na
    stosunkowo małej powierzchni dwóch lub jednej stopy. Żywice są elastyczne,
    ale ciekaw jestem efektu zimą. Chyba, że wtedy będzie zakaz wychodzenia na
    balkon.

    Folia jako warstwa izolacyjna to też wyjątkowy pomysł. Pewnie jeszcze taka
    o grubości liczonej w mikrometrach, z której po paru latach nic nie
    zostanie?

    > Warstwy izolacji będą się zaczynać pod cokołem ściany szczytowej, gorzej
    > przy drzwiach balkonowych tam jeszcze nie mam pojęcia jak to się
    > wykańcza - może podpowiecie?

    Wykleja się na ramę, ile tylko możliwe. Kilka centymetrów jest do
    zrobienia.

    > Jeszcze dopisze co w projekcie mam zapisane:
    > W8 - płytki ceramiczne
    > W7 - elastyczna powłoka uszczelniająca
    > W6 - wylewka betonowa zbrojona siatką
    > W5 - geowłóknina
    > W4 - 2x papa termozgrzewalna
    > W3 - wełna mineralna w układzie dwuwarstwowym
    > W2 - folia paroizolacyjna
    > W1 - warstwa spadkowa - jastrych
    > W0 - strop

    To już trochę lepiej, choć też ciekawy pomysł z tą wełną. Jeśli będziesz
    tam mieć jakąś nieszczelność i ta wełna zamoknie, to zostaje tylko prucie
    całości i wymiana, bo nijak tego nie wysuszysz. Tam powinien być XPS lub
    PIR, które mają nasiąkliwość w okolicach 2%. Wtedy jeśli już dojdzie do
    przecieku, to izolacji nic się nie stanie.

    Klejone płytki w naszym klimacie to też loteria. Pomyśl o warstwie
    balastowej w postaci grubych płytek na plastikowych dystansach. Pod nimi
    woda może swobodnie spływać i nie ma co pękać.

    A jako hydroizolację standardowo polecam membranę EPDM. To jest rzecz nie
    do zajechania, którą się naprawia takie kreatywnie zbudowane balkony i
    dachy. Trwałość materiału określana jest na dziesiątki lat, żadną papą tego
    nie uzyskasz. Nie ma wielu wykonawców w tej technologii, ale jeśli dobrze
    poszukasz, to na pewno znajdziesz kogoś na miejscu. Ew. napisz z której
    części kraju jesteś, to może coś podpowiem.

    > ...już zaczynam żałować że balkon mam.

    Jeden balkon to pikuś, uwierz mi.

    --
    Borys Pogoreło