  • 1. Data: 2017-09-17 23:48:49
    Temat: Co macie na balkonie i czy wywineliście już na tym przysłowiowego orła?
    Od: c...@g...com

    Hej, mam do wykończenia balkon/taras nad garażem (70m2) i nie planuje przez następne
    20 lat remontu tego balkonu, chciałbym coś pewnego, płytek nie chce, bo ponoć
    wcześniej czy później dostanie się woda.
    Myślałem nad posadzką żywiczną, czy ktoś ma taką posadzkę i czy przyczepność do
    takiej podłogi podczas deszczu jest OK?
    Może macie jakieś inne propozycje czym wykończyć balkon ?

    Dodam, że na stropie mam warstwę spadkową, papa, folia, styro 20cm, wylewka ...i pyt
    co na wylewkę.

  • 2. Data: 2017-09-19 21:13:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 17 Sep 2017 14:48:49 -0700 (PDT), c...@g...com napisał(a):

    > Dodam, że na stropie mam warstwę spadkową, papa, folia, styro 20cm,
    > wylewka ...i pyt co na wylewkę.

    Czyli woda płynie sobie pod styropianem i go nasącza, czy źle rozumiem
    opis?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2017-09-21 11:37:05
    Od: c...@g...com

    W dniu wtorek, 19 września 2017 21:17:10 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Czyli woda płynie sobie pod styropianem i go nasącza, czy źle rozumiem
    > opis?
    >
    > --
    > Borys Pogoreło
    > borys(#)leszno,edu,pl

    Przepraszam, zapomniałem dodać jeszcze izolacja na styropian. Czyli plan wg ekipy na
    budowie jest taki:

    W6 - posadzka żywiczna (jeszcze nie wiem na 100%, dlatego dopytuje)
    W5 - izolacja (folia)
    W4 - styropian
    W3 - folia
    W2 - papa
    W1 - warstwa spadkowa
    W0 - strop

    Warstwy izolacji będą się zaczynać pod cokołem ściany szczytowej, gorzej przy
    drzwiach balkonowych tam jeszcze nie mam pojęcia jak to się wykańcza - może
    podpowiecie?

    Jeszcze dopisze co w projekcie mam zapisane:
    W8 - płytki ceramiczne
    W7 - elastyczna powłoka uszczelniająca
    W6 - wylewka betonowa zbrojona siatką
    W5 - geowłóknina
    W4 - 2x papa termozgrzewalna
    W3 - wełna mineralna w układzie dwuwarstwowym
    W2 - folia paroizolacyjna
    W1 - warstwa spadkowa - jastrych
    W0 - strop

    ...już zaczynam żałować że balkon mam.

  • 4. Data: 2017-09-21 22:49:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 21 Sep 2017 02:37:05 -0700 (PDT), c...@g...com napisał(a):

> [...]
    na budowie jest taki:

    > W6 - posadzka żywiczna (jeszcze nie wiem na 100%, dlatego dopytuje)

    Genialny plan Ci wymyślili. Pomyśl, co się stanie z tą posadzką, ktora cały
    czas będzie pracować na miękkim styropianie. Człowiek to prawie 100kg na
    stosunkowo małej powierzchni dwóch lub jednej stopy. Żywice są elastyczne,
    ale ciekaw jestem efektu zimą. Chyba, że wtedy będzie zakaz wychodzenia na
    balkon.

    Folia jako warstwa izolacyjna to też wyjątkowy pomysł. Pewnie jeszcze taka
    o grubości liczonej w mikrometrach, z której po paru latach nic nie
    zostanie?

    > Warstwy izolacji będą się zaczynać pod cokołem ściany szczytowej, gorzej
    > przy drzwiach balkonowych tam jeszcze nie mam pojęcia jak to się
    > wykańcza - może podpowiecie?

    Wykleja się na ramę, ile tylko możliwe. Kilka centymetrów jest do
    zrobienia.

> [...]
    > W5 - geowłóknina
    > W4 - 2x papa termozgrzewalna
    > W3 - wełna mineralna w układzie dwuwarstwowym

    To już trochę lepiej, choć też ciekawy pomysł z tą wełną. Jeśli będziesz
    tam mieć jakąś nieszczelność i ta wełna zamoknie, to zostaje tylko prucie
    całości i wymiana, bo nijak tego nie wysuszysz. Tam powinien być XPS lub
    PIR, które mają nasiąkliwość w okolicach 2%. Wtedy jeśli już dojdzie do
    przecieku, to izolacji nic się nie stanie.

    Klejone płytki w naszym klimacie to też loteria. Pomyśl o warstwie
    balastowej w postaci grubych płytek na plastikowych dystansach. Pod nimi
    woda może swobodnie spływać i nie ma co pękać.

    A jako hydroizolację standardowo polecam membranę EPDM. To jest rzecz nie
    do zajechania, którą się naprawia takie kreatywnie zbudowane balkony i
    dachy. Trwałość materiału określana jest na dziesiątki lat, żadną papą tego
    nie uzyskasz. Nie ma wielu wykonawców w tej technologii, ale jeśli dobrze
    poszukasz, to na pewno znajdziesz kogoś na miejscu. Ew. napisz z której
    części kraju jesteś, to może coś podpowiem.

    > ...już zaczynam żałować że balkon mam.

    Jeden balkon to pikuś, uwierz mi.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2017-09-23 10:13:21
    Od: c...@g...com

    W dniu czwartek, 21 września 2017 22:53:04 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    > ale ciekaw jestem efektu zimą. Chyba, że wtedy będzie zakaz wychodzenia na

    Podobny styropian mam w domu pod wylewką, co prawda nie ma co porównywać bo to inne
    warunki, ale jakby nie było to wytrzymałość ma około 3 ton /m2 w opisie produktu jest
    między innymi ,,zastosowanie izolacja balkonów i tarasów". Powierzchnia balkonu jest
    duża, jeszcze do tego balkon się zawija także pewnie trzeba będzie zrobić w wylewce
    co najmniej jedna dylatację.

> [...]
    > PIR, które mają nasiąkliwość w okolicach 2%. Wtedy jeśli już dojdzie do
    > przecieku, to izolacji nic się nie stanie.

    Ekipa mówi, że jak się dostanie ew woda to nie będzie tragedii dla styropianu.
    Niestety już mam styropian na budowie i pewnie ciężko będzie wymienić.

    > Klejone płytki w naszym klimacie to też loteria. Pomyśl o warstwie
    > balastowej w postaci grubych płytek na plastikowych dystansach. Pod nimi
    > woda może swobodnie spływać i nie ma co pękać.

    Słyszałem, że rozwinięcie trawy na balkonie jest dobrym pomysłem, ktoś ma?

> [...]
    > poszukasz, to na pewno znajdziesz kogoś na miejscu. Ew. napisz z której
    > części kraju jesteś, to może coś podpowiem.

    Budowa na Śląsku

  • 6. Data: 2017-09-23 13:15:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 01:13:21 -0700 (PDT), c...@g...com napisał(a):

    > Podobny styropian mam w domu pod wylewką, co prawda nie ma co porównywać
    > bo to inne warunki,

    Kompletnie inne, bo masz go *pod wylewką*, czyli kilkoma centymetrami
    zbrojonego betonu, który rozkłada obciążenie na dużo większą powierzchnię.
    Jeśli planujesz po tej żywicy chodzić w rakietach śnieżnych, to też nie
    powinno być problemu.

    Chyba, że planujesz tej żywicy wylać 10cm, to spoko. Ale zapłacisz fortunę.
    I nadal możesz mieć problem zimą.

    > Ekipa mówi, że jak się dostanie ew woda to nie będzie tragedii dla
    > styropianu. Niestety już mam styropian na budowie i pewnie ciężko będzie
    > wymienić.

    Tragedii nie będzie, ale są lepsze materiały.

    > Słyszałem, że rozwinięcie trawy na balkonie jest dobrym pomysłem, ktoś ma?

    Do tego musisz wykonać prawdziwy dach odwrócony. I to nie pierwszą z brzegu
    ekipą, tylko taką, która zna się na hydroizolacjach.

    > Budowa na Śląsku

    To spróbuj tutaj:

    www.kalamala.pl
    www.machej-dachy.pl