  • 1. Data: 2017-09-18 04:01:31
    Temat: Przylacze pieca - redukcja
    Od: a...@g...com

    Chce kupic piec.
    Obecnie rury, ktore ida do mojego smieciucha maja 68 mm srednicy zewnerznej. To jest
    2,5".
    Piece, ktore bym kupil maja mniejsze srednice przylaczy. Jeden ma 1 1/2" a drugi ma
    2".
    Ktory piec powinienem kupic? Redukcje sa, to nie problem. Nie umiem niestety ocenic
    jak takie zwezenia wplyna na prace pieca. Podoba mi sie piec z przylaczem 1 1/2" ale

  • 2. Data: 2017-09-18 06:47:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    grube rury używało się kiedyś układach grawitacyjnych, teraz w piecu jest pompa wiec
    można dać cienką rure

    b.

  • 3. Data: 2017-09-18 21:58:55
    Temat: Re: Przylacze pieca - redukcja
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 września 2017 06:47:48 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > grube rury używało się kiedyś układach grawitacyjnych, teraz w piecu jest pompa
    wiec można dać cienką rure
    Dokładnie.Zrobisz redukcję i problem zniknie.Ale...
    Wiesz, że moc pieca na groszek powinna być mniejsza niż śmieciucha. Jakieś 2/3, choć
    połową mocy też pewnie by dało radę.
    Pewno założyć pompę, zawór różnicowy, i trójdrogowy by trzeba...Sam i tak tego nie
    ogarniesz.
    pozdro.abomito

  • 4. Data: 2017-09-18 23:34:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A kiedys wystarczal kociol i gruba rura.

  • 5. Data: 2017-09-18 23:35:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze ten z dwoma calami.

  • 6. Data: 2017-09-18 23:37:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skad wiesz ze chce kupic na ekogroszek?

  • 7. Data: 2017-09-18 23:42:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czasami Budyn jak cos palniesz to jak lysy jajami o beton. Na chuj mu pompki jak on
    najprawdopodobniej ma wlasnie dawniej. Jak ma gruba rure to ma naprawdopodobniej
    grawitacyjnie. To ma kupic kociol do grawitacji. Jak nie ma od reki to pisze do
    producenta ze chce jedna sztuke pod rure jaka ma. I mu zrobi.

  • 8. Data: 2017-09-19 07:41:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 września 2017 23:42:18 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    grawitacyjnie. To ma kupic kociol do grawitacji. Jak nie ma od reki to pisze do
    producenta ze chce jedna sztuke pod rure jaka ma. I mu zrobi.

    tak zenek, jasne. A jak przyjdzie przebudowac jakies pomieszczenie i trzeba bedzie
    rury przełozyć to okaze sie ze sie nie da (w grawitacji). Albo za chwile sie okaze ze
    2 calowe rury sa zabite kamieniem i wtedy do nowego pieca grawitacyjnego dołoży nowe
    grubiutkie rury c.o.
    A własciwie jak ma stodołe to obowiązkowo trzeba kupić furmanke zamiast auta?

    b.

  • 9. Data: 2017-09-19 09:10:34
    Od: a...@g...com

    Tam jest pompa na bypassie tego czegos z kulka. Nie wiem jak sie to nazywa :)

  • 10. Data: 2017-09-19 12:57:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kaloryfery to pod oknami z reguly sa a nie na srodku pomieszczen. Sciany w srodku
    mozna przestawiac, okien raczej sie nie przestawia. Ile razy u siebie sciany
    przestawiales?