  • 1. Data: 2017-09-17 18:47:40
    Temat: Wpisywac miasta kto wlaczyl ogrzewanie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lodz wczoraj na dwie godziny.

  • 2. Data: 2017-09-17 18:52:54
    Temat: Re: Wpisywac miasta kto wlaczyl ogrzewanie
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 września 2017 18:47:42 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Lodz wczoraj na dwie godziny.

    u mnie w domu mam 22,5stopnia - jeszcze czas :)
    Statystycznei o ile pamietam to włączałem ok 10 pazdziernika

    b.

  • 3. Data: 2017-09-17 19:00:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Sep 2017 09:52:54 -0700 (PDT), Budyń

    > u mnie w domu mam 22,5stopnia - jeszcze czas :)
    > Statystycznei o ile pamietam to włączałem ok 10 pazdziernika

    U mnie to samo, jeszcze poniżej 22 nie spadło. Nie wiem co ludzie z tym
    grzaniem we wrześniu... Sąsiad to już w sierpniu palił. Statystycznie a z
    moich obserwacji wynika, że najwcześniej zaczynają jarać ci co drewnem
    hajcują. Widać to silniejsze od nich...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2017-09-17 19:40:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 17 września 2017 19:00:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > grzaniem we wrześniu... Sąsiad to już w sierpniu palił. Statystycznie a z
    > moich obserwacji wynika, że najwcześniej zaczynają jarać ci co drewnem

    U mnie na wsi dookoła już smrodzą, większość póki co drewnem,
    ale śmieci też czuć czasami. Czas odetchnąć pełną piersią.

    L.

  • 5. Data: 2017-09-17 19:59:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pewnie tez bym tyle mial jak bym okna mial pozamykane. A ze polowa otwarta to i
    temperatura jak na zewnatrz.

  • 6. Data: 2017-09-17 21:47:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Lodz wczoraj na dwie godziny.

    Całego domu to jeszcze nie ogrzewam, ale że łazienkę mam od
    północno-wschodniego narożnika budynku, dodatkowo nad garażem, to
    temperatura wynosi tam teraz około 20 stopni. Na łazienkę, to trochę
    mało więc od kilku dni dogrzewam ją w razie potrzeby farelką, wychodzi
    tego grzania może 30-40 minut łącznie w ciągu dnia.

  • 7. Data: 2017-09-17 21:54:34
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu niedziela, 17 września 2017 19:40:53 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > U mnie na wsi dookoła już smrodzą, większość póki co drewnem,
    > ale śmieci też czuć czasami. Czas odetchnąć pełną piersią.
    >
    > L.
    Calkiem podobnie jak u mnie. Siedzimy sobie w podkrosnienskiej wsi. Temperatura
    około 10 st oczywiście jeszcze na plusie ale czuc to, co ja nazywam ziab,
    fonetycznie ziąb. Z nieba leci drobna mzawka. Wewnatrz termometr pokazal dwa
    stopnie więcej niż na zewnątrz.

    Wiec musialem zapalić. W kozie oczywiście bo centralne kiedyś było
    ale w czasie mojej kilkunastoletniej nieobecności w kraju, wszystko, lacznie
    z kilkoma blaszanymi kaloryferami, ktoś się nie bal i zaje..l.

    Pale drewnem brzozowym, które ponosc z jakichś nieznanych ni powodow jest
    lepsze od bukowego a nawet jabłoniowego.
    W sumie palce już nie grabieją i humor się człekowi poprawil.

    A tam w Opolu ludziska w chłodzie i deszczu sluchaja dziś starych przebojow.
    Podobno wczoraj na spektaklu Pietrzaka na widowni zostało tylko 200 osob.
    Jednak te festiwale w maju odbywać się powinny.

    Jest to dowodem na to, ze tradycje należy pielegnowac. Te budowlana przede
    wszystkim. Obok nowego stoi sobie mój rodzinny drewniany dom z bali, który ma
    ponad 80 lat i o dziwo w nim temperatura bez ogrzewania jest z reguly o kilka
    stopni wyzsza od temperatury w tym wymurowanym z cegly silikatowej i pustaków
    ceramicznych. I brat, który go budowal, w srodek wstawil 5 cm grubości plyty
    styropianowe. Dom ma dwie kondygnacje; parter z dwoma gazarami i
    pomieszczeniami gospod. i pietro jako powierzchnia mieszkalna.

    Latem się szarpnalem na wykonanie ocieplenia. Nie scian lecz stropu nad
    parterem. Normalny zelbet chłodzony od nieogrzewanego parteru byl tak zimny, ze
    w zimie balem się na podloge bosa noge postawić w obawie aby mi do niej nie
    przymarzła. Obecnie testuje te inwestycje. Chlopcy nalepili az 10 cm
    styropianu zasiatkowali i cieniutko otynkowali. Mam zamiar jeszcze przed zima
    go od dolu zagruntować i na bialo albo może nawet jakas srebrzanka pomalować.

    Trudnym do ocieplenia bedzie strych bo podloga tam została za czasów PRL-u
    ocieplona 9-10 bm grubości warstwa zuzla pokrytego cienaka wylewka czy zatarte
    jakas kiepska zaprawa cementowa. Na tyle kiepska, ze w już w dwu miejscach
    kuny mi w niej dziury porobily czy tez wykorzystaly istniejące i wygrzebaly
    z pod tej wyleki wiadro zuzla, Ta wylewka jest nierowna, sa zgrubienia na
    chyba jakies kable czy cos, tak, ze ulozenie na tym plyt styro byłoby wręcz
    mordercze. Chodzic po tym się daje ale jak to ocieplić - nie mam glowy.

    Pzdr
    Tornad

  • 8. Data: 2017-09-17 22:04:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 17 września 2017 21:54:36 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:
    > A tam w Opolu ludziska w chłodzie i deszczu sluchaja dziś starych przebojow.
    > Podobno wczoraj na spektaklu Pietrzaka na widowni zostało tylko 200 osob.
    > Jednak te festiwale w maju odbywać się powinny.

    Daj spokój, on już tak głęboko wlazł w dupę partii, że tylko najtwardszy
    beton jest w stanie oglądać jego popisy. Pogoda nie ma tu nic do rzeczy :>

    L.

  • 9. Data: 2017-09-17 22:15:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Daj spokój, on już tak głęboko wlazł w dupę partii, że tylko najtwardszy
    > beton jest w stanie oglądać jego popisy.

    Nieprawda. Kurski też zwiał przed zakończeniem, nie dał rady wytrzymać.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-09-17 22:15:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Sep 2017 12:54:34 -0700 (PDT), Tornad

    > A tam w Opolu ludziska w chłodzie i deszczu sluchaja dziś starych przebojow.
    > Podobno wczoraj na spektaklu Pietrzaka na widowni zostało tylko 200 osob.
    > Jednak te festiwale w maju odbywać się powinny.

    ROTFL :D Poważnie wierzysz, że to przez pogodę ludzie uciekli? :>> Raz tego
    "artysty" posłuchałem kiedyś to mi zwyczajnie uszy zwiędły. Więc ludzi
    rozumiem. Jak jest artysta dobry, to pogoda nie przeszkadza. Wielokrotnie
    lało na różnych występach i pusta sala nie zostawała.

    --
    Pozdor
    Myjk