  • 1. Data: 2017-09-15 20:07:09
    Temat: Kocioł na ekogroszek
    Od: d...@g...com

    Dzień dobry.

    Po wielu analizach, rozmowach z pośrednikami tudzież sąsiadami udało mi się kwestie
    kotła ograniczyć do twóch pozycji 15kW i teraz bardzo proszę o poradę: który z dwóch?

    Opcja tańsza:
    http://www.defro.pl/p,80,komfort-eko.html
    Opcja droższa:
    http://www.defro.pl/p,83,komfort-eko-duo-pz.html

    A dokładniej rzecz biorąc pytanie brzmi czy "sterowanie ADAPTIVE CONTROL", "dwie
    komory spalania z palnikiem automatycznym oraz z rusztem wodnym" i ciut większy
    zasobnik są warte dołożenia 1400zł + jak rozumiem dodatkowe koszty eksploatacji bo
    ten droższy ma maks. pobór mocy 273W a tańszy 123W?

  • 2. Data: 2017-09-15 21:25:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jeszcze nie zaplaciles to masz mozliwosc wyboru. Dlaczego nie chcesz kotla na
    pellet? Kociol na pellet bedzie mial troche wyzsza sprawnosc. Bedzie mial wieksza
    zywotnosc. Bedzie zuzywal mniej pradu. Potrafi sie sam rozpalic. Wyprodukuje z 10
    razy mniej popiolu. Pellet jest o wiele przyjazniejszym dla czlowieka paliwem niz
    wegiel.

  • 3. Data: 2017-09-15 21:28:11
    Temat: Re: Kocioł na ekogroszek
    Od: w...@g...com

    Może tutaj coś doczytasz do podjęcia decyzji:

    http://ranking.czysteogrzewanie.pl/kotly-retortowe

    Spójrz też na 'salon odrzuconych' - główny powód do awaryjny ruszt wodny. Jeżeli w
    tym twoim droższym też jest ten właśnie ruszt wodny (cokolwiek się pod tym kryje) -
    to może być dużym minusem dla tego kotła.

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2017-09-16 09:37:18
    Od: w...@g...com

    >Dlaczego nie chcesz kotla na pellet?
    Wprawdzie mnie nie pytasz, ale nie trzeba być Sherlockiem Holmesem, żeby rozwikłać tę
    ponurą odpowiedź: bo pelletem jest drożej.

    I nawet te słomiane argumenty dotyczące kosztów (Trochę wyższa sprawność, Większą
    żywotność, Mniej prądu) nie przekonają rozgarniętego człowieka, że pelletem jest
    drożej, a jedynie bardziej utwierdzą nieufność w stosunku do argumentującego.
    Bo przede wszystkim (porównując te same półki jakościowe) i sprzęt na pellet będzie
    droższy i opał będzie droższy (lub porównywalny), a przede wszystkim pellet
    (wagowo-bo przecież kupujemy na wagę) jest mniej kaloryczny.
    (ekogroszek - 24-26 MJ/kg, pellet - 18-20 MJ/kg) - dane wzięte z pierwszej z brzegu
    strony.

    Natomiast, jeżeli kupującemu kryterium do wyboru ogrzewania nie jest tylko i
    wyłącznie cena, a również czystość, mniejsza obsługa (np. rzadziej opróżniany
    popielnik, ale wątpię, że 10 razy rzadziej), ekologia i zatruwanie środowiska, to
    pellet jest lepszym rozwiązaniem.
    I może wystarczy uczciwie powiedzieć, że na starcie (zakupie sprzętu) dołożyć parę zł
    więcej do kotła na pellet i co sezon te 20% więcej wydać (na dzień dzisiejszy) na
    pellet dla zapewnienia sobie większego komfortu, czystości, ekologii, (życzliwości
    sąsiadów).

    Ambitny, ale zakochany w ekogroszku i nieufny do pelletu kupujący mógłby spróbować
    znaleźć kocioł, który będzie potrafił spalić zarówno ekogroszek i pellet, aby
    przekonać się na własnej skórze co jest mu lepsze. A również kto z nas przewidzi czy
    za parę lat pellet nie stanieje (albo węgiel zdrożenie) i będzie odwrotnie ?

    pzdr
    Bogdan

  • 5. Data: 2017-09-16 11:09:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wbilem w google cene ekogroszku. Od 700 do 900 zyli za tone. Ceny pelletu mniej
    wiecej znam i dla takiego z drewna zaczynaja sie od 600 za tone. Z tym ze cena zalezy
    od regionu i u mnie taniej niz 800 za tone nie istnieje. Wartosci opalowe pellet ok
    18 ekogroszek ok 22. Popiol czyli straty popielnikowe. Pellet 1% ekogroszek 10%.
    Ponoc te 10% w warunkach domowych trudne do osiagniecia przy eglu za to z moich
    obserwacji wynika ze 1% przy pellecie troche zawyzone. W pellecie brak siarki
    powodujacej korozje kotla do tego nizsza temperatura w palenisku co daje mniejsze
    obciazenie cieplne paleniska i wolniejsze zuzywanie kotla. Przy pellecie moc
    potrzebna do przemieszczenia w podajniku niewielka. Zmierzylem u siebie i przy
    maksymalnym podawaniu jakie mam czyli 1,5kg na godzine to 9W. Dmuchawa doklada
    kolejne 10W. Czyli prad 5 razy mniej kosztuje niz przy weglu. Zuzycie podajnika przy
    pellecie trudne do zauwazenia. Moze sie okazac ze trwalosc podajnika to bedzie np 30
    lat. 1/3 Polski to lasy. Do tego dobrze rozwiniete przetworstwo drewna. Odpadu z
    przemyslu mamy do oporu i tylko potrzebna jest decyzja tych co rzadza jak odpady
    zostana wykorzystane. Stworza warunki do produkcji i wykorzystania pelletu przez
    gospodarstwa domowe to jego cena spadnie, przy okazji powietrze sie poprawi. I co
    wazne dla nas wszystkich, nie importowali bysmy jako panstwo wegla do palenia w
    piecach i malych kotlach.

  • 6. Data: 2017-09-16 11:12:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/16/2017 11:09 AM, Zenek Kapelinder wrote:
    > Z tym ze cena zalezy od regionu i u mnie taniej niz 800 za tone nie istnieje.

    Sa takie miejsca w tym kraju gdzie składy opaly nie słyszały o pellecie.
    Raz nastomiast dostalem pellet ktory rozsypywał się w pacach na pył.

  • 7. Data: 2017-09-16 11:30:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z weglem tez sa problemy. Malo to ludzie w necie pisali ze kupili bo mial byc super i
    wyciagaja z popielnika 1/3 tego co wsadzili do pieca.

  • 8. Data: 2017-09-16 13:40:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 15 Sep 2017 11:07:09 -0700 (PDT), d...@g...com

    > który z dwóch?

    Żaden. Jeśli już musisz kupować węglosyfa :P to bierz SKAMP-PV z SEKOMu.
    Nie dysyć że ogólnie lepszy, to dodatkowo w 5 klasie już stoi. Niewiele to
    znaczy co prawda, bo i tak syfi jak każdy inny pracując na niskiej mocy,
    ale zawsze plakietką można się pochwalić.

    Moc na jakiej podstawie określiłeś?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2017-09-16 16:09:12
    Od: d...@g...com

    Ekogroszek rzeczywiście bo taniej.

    Rozważałem nabycie kotla i na to i na to ale są dużo droższe.

    Z klasy V zrezygnowałem, bo tam nie ma alternatywnego rusztu a potrzebuję czymś
    ogrzać dom w razie awarii np ślimaka.

    Moc z projektu wziąłem. Z wyliczeń im wyszło w zwyklych warunkach zapotrzebowanie 8kW
    i przyjęli kocioł 14kW i grzecznie biorę taki sam. Zastanawiało mnie czy to nie za
    dużo i czy nie będę go wiecznie dusił na połowie mocy ale z drugiej strony wolałbym
    żeby mi dzieciaki nie zamarzły jak się trafi -30.

    Aha. I dzięki za link do rankingu - przydał się.

  • 10. Data: 2017-09-16 16:24:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Sep 2017 07:09:12 -0700 (PDT), d...@g...com

> [...]
    > Zastanawiało mnie czy to nie za dużo i czy nie będę go wiecznie dusił na
    > połowie mocy ale z drugiej strony wolałbym żeby mi dzieciaki nie

    Do nowego domu kocioł na wyngiel pakujesz? Ruszt awaryjny
    to najgłupsze co można zrobić przy zakupie kotła podajnikowego.

    Miałeś wykonane OZC? Co to są "zwykłe warunki"? Moc podaje się przy
    maksymalnym obiciążeniu dla danej strefy. Jak wyszło 8 to dobrali dwa razy
    wiekszy? :/

    Weź no zapodaj parametry tego domu, bo chcę uwierzyć że śnię... :P

    --
    Pozdor
    Myjk