  • 1. Data: 2017-09-13 09:43:20
    Temat: dopłata do lepszych materiałów na ocieplenie - czy warto?
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    Witam,

    w ofercie i w umowie z firmą ocieplająca mój dom nie ustaliłem
    producentów materiałów :(
    mam ostatnią chwilę aby zmienić materiały na lepsze, co oczywiście wiąże
    się z dopłatą..
    i tak za:
    siatka 160g/m zamiast "najtańszej"
    klej mapei zamiast "najtańszego"
    tynk akrylowy kabe zamiast akrylowego alpola (biały)

    wykonawca chce 5zł ekstra do każdego metra - dopłacać? czy nie ma sensu
    bo i tak tego nie będzie widać/nie będzie różnic jakościowych
    styropian pozostaje bez zmian bo już jest na placu

    zdecydować się?

  • 2. Data: 2017-09-13 14:13:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-13 o 09:43, alberciq pisze:
> [...]
    > bo i tak tego nie będzie widać/nie będzie różnic jakościowych
    > styropian pozostaje bez zmian bo już jest na placu

    Zapytaj wykonawcę ile daje gwarancji/rękojmi na tańsze materiały a ile
    na te lepsze. I czy zdaje sobie sprawę, że w obu przypadkach udziela
    pięcioletniej rękojmi na swoją robotę?
    O ile siatka nie będzie z jakiegoś gówna a klej nie leżał 8 lat gdzieś
    na składzie to nie ma znaczenia czy weźmiesz tańsze czy lepsze.
    Natomiast tynk: jego rodzaj, faktura zewnętrzna, rodzaj barwienia mają
    znaczenie w późniejszym użytkowaniu, i czasem warto dopłacić do czegoś
    lepszego.

  • 3. Data: 2017-09-13 19:38:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > O ile siatka nie będzie z jakiegoś gówna a klej nie leżał 8 lat gdzieś
    > na składzie to nie ma znaczenia czy weźmiesz tańsze czy lepsze.

    Chyba że sam kładziesz. Jest różnica między siatką 140g/m2, a 150g/m2.
    Sam kładłem to wiem. Ale w tym przypadku nie rozmawiamy o wygodzie
    wykonawcy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz