eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCo macie na balkonie i czy wywineliście już na tym przysłowiowego orła? › Re: Co macie na balkonie i czy wywineliście już na tym przysłowiowego orła?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 23 Sep 2017 01:13:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Co macie na balkonie i czy wywineliście już na tym przysłowiowego
    orła?
    From: c...@g...com

    W dniu czwartek, 21 września 2017 22:53:04 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Genialny plan Ci wymyślili. Pomyśl, co się stanie z tą posadzką, ktora cały
    > czas będzie pracować na miękkim styropianie. Człowiek to prawie 100kg na
    > stosunkowo małej powierzchni dwóch lub jednej stopy. Żywice są elastyczne,
    > ale ciekaw jestem efektu zimą. Chyba, że wtedy będzie zakaz wychodzenia na
    > balkon.

    Podobny styropian mam w domu pod wylewką, co prawda nie ma co porównywać bo to inne
    warunki, ale jakby nie było to wytrzymałość ma około 3 ton /m2 w opisie produktu jest
    między innymi ,,zastosowanie izolacja balkonów i tarasów". Powierzchnia balkonu jest
    duża, jeszcze do tego balkon się zawija także pewnie trzeba będzie zrobić w wylewce
    co najmniej jedna dylatację.

> [...]
    > o grubości liczonej w mikrometrach, z której po paru latach nic nie
    > zostanie?

    > Wykleja się na ramę, ile tylko możliwe. Kilka centymetrów jest do
    > zrobienia.

    > To już trochę lepiej, choć też ciekawy pomysł z tą wełną. Jeśli będziesz
    > tam mieć jakąś nieszczelność i ta wełna zamoknie, to zostaje tylko prucie
    > całości i wymiana, bo nijak tego nie wysuszysz. Tam powinien być XPS lub
    > PIR, które mają nasiąkliwość w okolicach 2%. Wtedy jeśli już dojdzie do
    > przecieku, to izolacji nic się nie stanie.

    Ekipa mówi, że jak się dostanie ew woda to nie będzie tragedii dla styropianu.
    Niestety już mam styropian na budowie i pewnie ciężko będzie wymienić.

    > Klejone płytki w naszym klimacie to też loteria. Pomyśl o warstwie
    > balastowej w postaci grubych płytek na plastikowych dystansach. Pod nimi
    > woda może swobodnie spływać i nie ma co pękać.

    Słyszałem, że rozwinięcie trawy na balkonie jest dobrym pomysłem, ktoś ma?

    > A jako hydroizolację standardowo polecam membranę EPDM. To jest rzecz nie
    > do zajechania, którą się naprawia takie kreatywnie zbudowane balkony i
    > dachy. Trwałość materiału określana jest na dziesiątki lat, żadną papą tego
    > nie uzyskasz. Nie ma wielu wykonawców w tej technologii, ale jeśli dobrze
    > poszukasz, to na pewno znajdziesz kogoś na miejscu. Ew. napisz z której
    > części kraju jesteś, to może coś podpowiem.

    Budowa na Śląsku