    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 27 Aug 2017 06:40:16 -0700 (PDT)
    <on6n6l$2ng$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <59a29f0b$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Co tu poszło nie tak?
    From: Tornad <w...@a...com>

    W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 12:29:34 UTC+2 użytkownik A S napisał:

    > Niestety tak wprost nie widać skąd te wiry. Jesli prąd płynie
    > pionowo (naładowany deszcz), pole mag. jest skierowane poziomo
    > południkowo to znane lewe dłonie i śruby prawoskrętne odchylają
    > strumienie równoleżnikowo. Albo inaczej - wir powstaje wokół linii
    > pola, czyli tutaj w płaszczyźnie pionowej, nie poziomej jak w tornadzie.
    > Teoria bardzo ciekawa, ale czegos brak. Nie ma tornad leżących poziomo
    > na ziemi.
    >Wprost nie widać ale jak się to dobrze przanalizuje to się zobaczy.

    Caly myk polega na tym, ze Ziemskie Pole Magnetyczne nie ma kierunku
    poziomego. Kompas wskazuje jedynie skladowa pozioma tego pola. Linie sil pola
    magnetycznego sa w rzeczywistości nachylone do powierzchni ziemi pod katem
    inklinacji magnetycznej.
    Czyli mam prad wstepujacy lub opadający. Oba maja kierunki pionowe. A pole
    magnetyczne jest nachylone do nich pod katem. Wtedy tor ruchu cząsteczki
    będzie miał kształt linii śrubowej.
    Tu jest to bardzo rozwlekle ale pokazane i policzone. Tak gdzies w polowie
    filmika jest naszkicowany ten przebieg.

    https://www.youtube.com/watch?v=pdseL2PB3fA

    > Gdybyś elektrycznie uzasadnił pojawienie się silnego i ciasnego prądu
    > wstępującego, bylibysmy w domu bo resztę wyjasni wir w wannie
    > czy kręcenie się na foteliku z hantlami w rękach
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=_Euq4xY9mJE
    >
    > pozdr serd
    > A S
    Wlasnie nad tym pracuje. Problem polega na skali. W warunkach laboratoryjnych
    jak dotad nie udało mi się tego uzasadnić. Ale się nie poddaje i jakos
    posrednio ale może uda mi się to zjawisko wymodelować.
    Te hantle to jest doswiadczenie dla uczniów, no może dla studentow. Ja te
    sprawy znam. Ale z tym mam tez problem gdyż nie wiem jaka mase czastek przyjąć
    do obliczen. Gdyby to zachodzilo w prozni nie byłoby klopotow. A tu obojętne
    czastki powietrza przeszkadzają, tlumia i odksztalcaja te teoretyczne
    przebiegi.
    Ale ciesze się, ze jesteś jednym z nielicznych który się tym zainteresowal
    i wroze, ze będę miał w Tobie tej teorii czy hipotezy zwolennika.

    Pzdr
    Tornad