    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co wybrać?
    Date: Fri, 14 Aug 2020 08:32:00 +0200
    <20200812072632.1a931bdb@mateusz>
    <5f33e0c4$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <20200812144510.725782e8@mateusz>
    <5f33eaa2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <20200812161103.08311b84@mateusz>
    <b...@g...com>
    <yy_YG.172798$jbb.90387@fx44.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <CiaZG.299762$oCi.285483@fx02.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200813155704.53b3b570@mateusz> <zZkZG.174491$jbb.150739@fx44.ams1>

    2020-08-14 o 00:33 GMT, Marcin Debowski napisał:
    > To bądzmy konsekwentni i pozbawmy, lub drastycznie ograniczmy prawo
    > głosu:

    Tu nie chodzi o pozbawianie czy jakiekolwiek sztuczne ograniczanie,
    tylko wyliczenie stosownych proporcji w zależności od wysokości
    kontrybucji.

    > - emerytom
    > - rencistom i innym grupom z niezawinionymi problemami wydajności
    > finansowej
    > - dominującej frakcji beneficjentów 500+

    Te grupy społeczne utrzymują się albo ze swoich dawnych składek (a więc
    ich czas decydowania minął - alternatywnie mogą załapać się jeszcze
    na głosy w zależności od przyjętego okresu rozliczeniowego), albo ze
    składek innych (a w tej sytuacji nie widzę dlaczego mieliby decydować o
    budżecie Państwa, skoro nigdy się do niego nie dołożyli).

    > A jak ktoś postawi, ale tak naprawdę, na wychowywanie dzieci bardziej
    > niż na korpo-karierę, to też nie powinien mieć za dużo do gadania

    Co to znaczy "tak naprawdę"? Można wychowywać dzieci tak na niby?
    Jeśli ten ktoś zamierza utrzymywać się z czyichś pieniędzy, to
    niespecjalnie jest w pozycji by domagać się jakiejkolwiek decyzyjności.

    > przeciez chodzi wyłącznie o forsę.

    Kasa decyduje, tak. Nie ja to wymyśliłem - tak działa współczesny
    świat. Przy czym nie oznacza to, że wszystkie działania muszą być
    czynione w kierunku powiększenia kapitału, spółka nie musi przecież być
    nastawiana na zysk. Ale to ten kto płaci powinien decydować jak zostaną
    rozporządzone jego pieniądze.

    > Innym naturalnym krokiem byłoby pozbawienie obywatelstwa osób, które
    > nie płacą podatków.

    To już twój program, ja się pod tym nie podpisuję. Swoją drogą, co
    chciałbyś robić z takimi nie-obywatelami? Na Madagaskar?

    > Odpowiedzialni za funkcjonowanie spółki narażają się na
    > odpowiedzialność karną działaniami na jej szkodę. Trzymanie takich
    > osób w spółce to zwykle szkoda

    Nie można pozbyć się akcjonariusza spółki ot tak, jakkolwiek mały by
    nie był jego udział.

    > Państwo to nie jest spółka.

    W tym rzecz - i tylko dlatego może pozwolić sobie na takie rzeczy jak
    nieistniejące wybory za 70 mln, maseczki bez atestów, wirtualne
    respiratory, tonącą służbę zdrowia czy pogrążający się ZUS.

    Mateusz