    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Co wybrać?
    <20200813155704.53b3b570@mateusz> <zZkZG.174491$jbb.150739@fx44.ams1>
    <20200814083200.18d909a8@mateusz> <BpsZG.307723$iXb1.102674@fx03.ams1>
    <20200814112948.7837eb6f@mateusz> <5BtZG.266585$dTb.11433@fx41.ams1>
    <20200814133116.7f9222cf@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200814140446.42f25d3c@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200814152122.45beb2ac@mateusz> <RXHZG.225709$Fm.28827@fx28.ams1>
    <20200815092922.2579a7e8@mateusz> <PBNZG.302509$oCi.152485@fx02.ams1>
    <20200815143408.57bacce6@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200815162423.22c52395@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200815171954.4d3003b6@mateusz>
    Date: Sat, 15 Aug 2020 18:45:42 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Obecnie jest tak, że leży w rękach tych, którzy patrzą wyłącznie
    > na własny interes, niewiele wkładają a wyciągają ręce po socjal+.

    W postulowanym modelu też przecież ma to zależeć od tych, którzy
    patrzą wyłącznie na własny interes. Z mojego punktu widzenia różnica
    niewielka -- więc wolę nie ryzykować zmiany.

    > A ja zupełnie odwrotnie.

    Wiem. Jak ktoś traci zaufanie do siebie, to źle z nim.

> [...]
    > w proporcjach wkładu.
    >
    > Jeśli panu Jarkowi wszystko jedno, ale płacić za nic nie będzie, to pan
    > Rysio stawia sobie co chce. Ew. konsultuje z panem Jarkiem, jeśli ma w
    > tym jakiś dalszy interes (np. stosunki sąsiedzkie - NIE KIKI, JA NIE O
    > TYM).
    >
    > Jeśli pan Jarek nie chce płotu, to pan Rysio płaci, stawia sobie co
    > chce, ale na swoim terenie, coby nie naruszyć własności prywatnej pana
    > Jarka (ani innych regulaminowych rzeczy, typu zasłanianie widoku, płot
    > z malunkami krowich odbytów czy tym podobne).

    Tyle rozmaitych analiz, algorytmów z wieloma if-ami, z naszego punktu
    widzenia zupełnie zbędnych. Myśmy się kierowali maksymalizacją dobra:
    wspólnego, własnego i sąsiedzkiego.

    > Jeden kontrakt ostatnio się skończył. Zadziałało?

    Zadziałało. Z tym że tym razem to nie ja rozliczałem. Rozliczający
    zrobili jak uważali -- i będą tak mieli. Warto wspomnieć, że tydzień
    temu rozliczali też sąsiedzi, ale znany jest tylko rezultat częściowy.
    Wszyscy są zgodni co do tego, że wynik był 8:2, ale zaistniał spór,
    dla kogo było 8, dla kogo 2. Mówią, że coś się w systemie zepsuło,
    jakieś sprzęta do liczenia, czy cóś. To nowa sytuacja, bo poprzednio,
    jak było 9:1, to *absolutnie nikt* tego wyniku nie kwestionował.
    A przecież teraz i pięć lat temu rozliczali ci sami ludzie. Trzeba
    dobrze się temu przyglądać i uczyć się -- u nas następnym razem też
    weryfikowć będą ci sami.

    Jarek

    --
    Czy powieszą na latarniach,