  • 281. Data: 2020-08-11 23:14:36
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > Odwiedza chociaż?

    Odwiedza. I dzwoni często. Z tego punktu widzenia to jest po prostu
    wyjazd do innego miasta.

    --
    Jarek

  • 282. Data: 2020-08-11 23:17:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Chcesz o tym porozmawiać?

    Ja w ogóle bardzo lubię rozmawiać. Chyba widać. Zawsze też zakładam,
    że warto rozmawiać. Dopiero coś szczególnego może sprawić, że nie.

    --
    Jarek

  • 283. Data: 2020-08-11 23:20:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Historia uczy, że niczego się nie uczymy.

    Indywidualnie, to przeważnie nie. Ale gdy brać pod uwagę zbiorowość,
    jest trochę lepiej.

    --
    Jarek

  • 284. Data: 2020-08-12 02:56:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.08.2020 22:00, budynPL wrote:

    > dosc dokładnie jak mówisz - możliwosci przyswajania matematyki pojawiaja sie w
    > pewnym wieku i próba wcześniejszego wprowadzania daje nielichy zamęt.
    > Opowiadanie dzieciakom które naturalnie zainteresowane są jedynie
    > resorakami/lalkami o sposobach masturbacji i tym podobnych (w ich wieku)
    > bzdurom po prostu je krzywdzi.

    Dzieci oswojone z homoseksualizmem i przebieraniem w damskie ciuszki
    mogą zacząć to traktować jak normę. Przez to mogą ulec homoseksualizacji
    mimo, że nie mają takiego popędu płciowego.
    Nikt homoseksualistów nie chce karać za bycie nimi ale za propagowanie
    tego wśród dzieci, młodzieży i w przestrzeni publicznej.

  • 285. Data: 2020-08-12 03:09:33
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.08.2020 22:05, Kadar Oszmanski wrote:

    > Kiki, a co ty zrobisz jak tego wszystkiego nie zdążysz zobaczyć?
    > Będziesz tak całe życie żył nadzieję, że kiedyś to w końcu musi
    > pierdyknąć i wszyscy zaczniemy się wyżynać? A co jeśli tak
    > nie będzie? Masz jakąś alternatywę?
    > K.

    Będzie jak w The Walking Dead, "your people" i "my people". Gdyby świat
    był taki idealny to po co mają atomówki? Niektórzy nawet po kilka
    tysięcy, pytam po co? Gdyby ich nie mieli to by jedni na drugich dawno
    napadli.
    Za pewien czas skończy się ropa, nie będzie czym grzać domów ani z czego
    produkować to dopiero się zacznie.

  • 286. Data: 2020-08-12 07:26:32
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-11 o 13:09 -0700, Kadar Oszmanski napisał:

    > To chyba styl z okresu Wiktoriańskiego takie poglądy się wzięły. Czy
    > się mylę? K.

    Styl nieco późniejszy, dla przykładu Turing żył po tym okresie. Ba, w
    pewnych kręgach (jak widać) ten stan umysłu pokutuje do dziś - i pewnie
    tak już zostanie, wszak głupota ludzka to nie kwestia epoki.

    Mateusz

  • 287. Data: 2020-08-12 07:36:03
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-11 o 12:41 -0700, Kadar Oszmanski napisał:
    > poniedziałek, 10 sierpnia 2020 o 21:34:36 UTC+2 Jarosław Sokołowski
    >
    > Historia uczy, że niczego się nie uczymy.

    Uczymy się, uczymy. Jednak instynktu, który pozwolił nam wspiąć się
    na szczyt lokalnej drabiny ewolucyjnej nie pokonamy. Opcja, w której
    wszyscy stoimy po kolana w benzynie i prześcigamy się w tym, kto ma
    największą liczbę zapałek, jest ostatecznie opcją najrozsądniejszą -
    właśnie dzięki temu, że nauczyliśmy się iż w tę grę nikt nie wygra.

    Mateusz

  • 288. Data: 2020-08-12 07:37:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-11 o 23:17 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Zawsze też zakładam, że warto rozmawiać.

    No ba. https://www.youtube.com/watch?v=hlV-kl5Futw

    Mateusz

  • 289. Data: 2020-08-12 10:05:26
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 11.08.2020 o 22:00, budynPL pisze:

> [...]
    > Opowiadanie dzieciakom które naturalnie zainteresowane są jedynie
    > resorakami/lalkami o sposobach masturbacji i tym podobnych (w ich wieku)

    Zgadzam się. Do matematyki trzeba rozwinąć umiejętność myślenia
    abstrakcyjnego. Ale i wcześniej nie ukrywa się przed dzieckiem istnienia
    liczb na konkretach, chociażby w postaci pieniędzy. NB dzisiaj coraz
    trudniej o ten przykład, bo pieniądze też głównie funkcjonują w postaci
    abstrakcyjnej.

    Natomiast z ciałem, zwłaszcza własnym ale nie tylko, mamy bardzo
    konkretny kontakt od urodzenia (w przeciwieństwie do lalek i resoraków,
    które wkraczają później). I w związku z tym już 3-4-latek potrafi
    zadawać naprawdę całkiem konkretne pytania z ciałem związane, i z
    wszystkim "tym podobnym".

    Ewa

  • 290. Data: 2020-08-12 10:12:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Oszołomie, przecież nikt tego nie próbuje robić ani nawet nie postuluje.
    Nie widzisz że ktoś cię robi w balona?
    --
    Jacek
    I hate haters.