    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Coś tańszego na rurę do GWC
    Date: Thu, 10 Mar 2011 15:01:56 -0800 (PST)

    On 10 Mar, 21:23, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Pompka i wentylator jakis do nagrzewnicy, tak?

    Nie no, po co wentyl ? W reku juz jest, po co drugi :-)

    > Chyba ze uzywasz któregos z juz obecnych, którego? Ta nagrzewnice juz masz?

    Mamy wybrana i bedziemy lada dzien zamawiac:

    http://szyna.civ.pl/gwcoferty/JuwentKrakow1.jpg

    > A w ogóle to opisz ten układ jakos - wiadomo ze jak pani pyta o rurki plastikowe to
    wątek jak najbardziej nada sie do omówienie czegos innego :P

    Przez nagrzewnice (czy jak kto woli chlodnice) przeplywa glikol - w
    zamknietym obiegu z ~100-120mb rury PE 32 lub PE 40 zakopanej w ziemi
    (1,5m), pedzi to pompka. Powietrze wchodzace do reku przelatuje przez
    nagrzewnice - chlodzac sie w lato lub ogrzejac w zime :)

    Sterowanie tego polega wylacznie na WLACZENIU pompki jezeli na
    zewnatrz jest ponizej ~2stC (zeby ogrzac powietrze) i jezeli jest
    powyzej ~23stC (zeby schlodzic powietrze). Miedzy 2, a 23stC pompka
    jest wylaczona (czyli GWC nie dziala). Nagrzewnica o dobranych
    parametrach mocy 3,5kW to ~1,2k pln. 100mb rury PE32 to 200 pln.
    Zakopanie to 50-1000 pln (jaki kto ma dostep do sprzetu, ew. jak se
    wynegocjuje z koparkowym ;D Do tego pompka 200 pln, sterownik z
    termostatem ~50 pln, glikol - nie wiem ile - moze 200-300 pln. Nie
    trzeba kombinowac z mechanicznymi przepustnicami zeby wylaczyc GWC
    (poprostu wylacza sie pompka). Polecam ;)
    pozdr.

    --
    Adam