  • 1. Data: 2011-03-10 19:35:45
    Temat: Coś tańszego na rurę do GWC
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

    Ma ktoś pomysł czym tańzym zastąpić rurę GWC np. Rehau AWADUKT Thermo?
    Liczę, że ni będzie odpowiedzi w stylu "rurą do klopa".
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 2. Data: 2011-03-10 20:02:37
    Temat: Re: Coś tańszego na rurę do GWC
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Mar, 20:35, "Gosia" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Ma kto pomys czym ta zym zast pi rur GWC np. Rehau AWADUKT Thermo?
    > Licz , e ni b dzie odpowiedzi w stylu "rur do klopa".

    Rura do klopa.

    Jezeli wierzysz w te marketingowe pierdoly ze jestes w stanie zaplacic
    kilka razy wiecej za kawalek plastiku tylko dlatego ze na tym pisze
    rehał to.. ciezko Ci to bedzie wytlumaczyc ;D A tak BTW. to lepsze
    jest GWC wodne z nagrzewnica - zupelnie zamkniety, odizolowany uklad,
    zero bakteri, latwiejsze sterowanie, wieksza wydajnosc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-03-10 20:06:28
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >jest GWC wodne z nagrzewnica - zupelnie zamkniety, odizolowany uklad,
    >zero bakteri, latwiejsze sterowanie, wieksza wydajnosc.

    ...i koniecznos zastosowania wymiennika ciepła, czyli 2 silniki extra.

    b.

  • 4. Data: 2011-03-10 20:08:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomościnews:7cec21e9-2e0c-4a50-a882-d7f9659e5497@
    t8g2000vbd.googlegroups.com...

    > ...i koniecznos zastosowania wymiennika ciepła, czyli 2 silniki extra.

    No nagrzewnicy. Czemu dwa silniki? Jakie silniki? :) Pompka jedna mala
    tylko na pierwszym biegu.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-03-10 20:22:15
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    >Rura do klopa.

    Rura do klopa.

    tylko najlepiej ze ścianką litą, a nie spienioną.

    Pzdr.
    Marcin W.

    (posiadacz GWC z rury od klopa ;) )

  • 6. Data: 2011-03-10 20:23:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    z.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > ...i koniecznos zastosowania wymiennika ciepła, czyli 2 silniki extra.

    >No nagrzewnicy. Czemu dwa silniki? Jakie silniki? :) Pompka jedna mala

    Pompka i wentylator jakis do nagrzewnicy, tak? Chyba ze uzywasz któregos z juz
    obecnych, którego? Ta nagrzewnice juz masz? A w ogóle to opisz ten układ jakos -
    wiadomo ze jak pani pyta o rurki plastikowe to wątek jak najbardziej nada sie do
    omówienie czegos innego :P

    b.

  • 7. Data: 2011-03-10 23:01:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Mar, 21:23, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Pompka i wentylator jakis do nagrzewnicy, tak?

    Nie no, po co wentyl ? W reku juz jest, po co drugi :-)

    > Chyba ze uzywasz któregos z juz obecnych, którego? Ta nagrzewnice juz masz?

    Mamy wybrana i bedziemy lada dzien zamawiac:

    http://szyna.civ.pl/gwcoferty/JuwentKrakow1.jpg

    > A w ogóle to opisz ten układ jakos - wiadomo ze jak pani pyta o rurki plastikowe to
    wątek jak najbardziej nada sie do omówienie czegos innego :P

    Przez nagrzewnice (czy jak kto woli chlodnice) przeplywa glikol - w
    zamknietym obiegu z ~100-120mb rury PE 32 lub PE 40 zakopanej w ziemi
    (1,5m), pedzi to pompka. Powietrze wchodzace do reku przelatuje przez
    nagrzewnice - chlodzac sie w lato lub ogrzejac w zime :)

    Sterowanie tego polega wylacznie na WLACZENIU pompki jezeli na
    zewnatrz jest ponizej ~2stC (zeby ogrzac powietrze) i jezeli jest
    powyzej ~23stC (zeby schlodzic powietrze). Miedzy 2, a 23stC pompka
    jest wylaczona (czyli GWC nie dziala). Nagrzewnica o dobranych
    parametrach mocy 3,5kW to ~1,2k pln. 100mb rury PE32 to 200 pln.
    Zakopanie to 50-1000 pln (jaki kto ma dostep do sprzetu, ew. jak se
    wynegocjuje z koparkowym ;D Do tego pompka 200 pln, sterownik z
    termostatem ~50 pln, glikol - nie wiem ile - moze 200-300 pln. Nie
    trzeba kombinowac z mechanicznymi przepustnicami zeby wylaczyc GWC
    (poprostu wylacza sie pompka). Polecam ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-03-11 06:15:06
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    >
    > Jezeli wierzysz w te marketingowe pierdoly ze jestes w stanie zaplacic
    > kilka razy wiecej za kawalek plastiku tylko dlatego ze na tym pisze

    kupy się to nie trzyma :)

    Po pierwsze, jeśli ten Rehau jest tak drogi i można go byle czym zastąpiś to
    czemu inni producenci nie zrobią takich rur w niższej cenie?
    Przecież nie trudno by było zrobić rurę z PCV z odpowiednią średnicą w
    kolorze niebieskim i powiedzieć że to jest super na GWC i jaka tania.
    Wytłumaczenie jest proste. Taka rura nie dostanie świadectwa sanitarnego tak
    jak nie posiadają go rury do "klopa".

    Po drugie, to czemu nikt z nas nie chce budować domów na w pobliżu różnego
    typu uciążliwych obiektów jak fabryki tworzyw sztucznych, elektrownie,
    spalarnie śmieci itp?
    Moim zdaniem czerpiąc powietrze, do ponoć zdrowego domu (bo takie budujemy)
    przez rurę bez świadectwa, sami dobrowolnie zgadzamy się na pewne ryzyko.
    Mianowicie na to, że powietrze może być zanieczyszczone dziwnymi związkami.

    Po trzecie to rura do klopa nie ma właściwości bakteriostatycznych. Rehau ma
    domieszkę srebra które zapewnia te właściwości. Czy to jest aż tak ważne?
    Jest, zważywszy na to ile tam się wykrapla wilgoci latem. Ten kto wybierał
    ten wie.

    Według mnie taka rura bez świadectwa to jak GWC z czerpnią w fabryce PCV w
    kraju o wilgotności 100% (latem).
    Więc to może się okazać faktycznie "rura do klopa"

  • 9. Data: 2011-03-11 09:03:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    i.googlegroups.com...
> [...]
    >trzeba kombinowac z mechanicznymi przepustnicami zeby wylaczyc GWC
    >(poprostu wylacza sie pompka). Polecam ;)

    przemysle sobie :-) ale na pewno nie dam 1200zł za nagrzewnice, musiałbym na głowe
    upaść, za połowe tego mozna miec 10chłodnic samochodowych które bedą równie dobre :-)

    b.

  • 10. Data: 2011-03-11 10:05:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 11 Mar, 10:03, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > przemysle sobie :-) ale na pewno nie dam 1200zł za nagrzewnice, musiałbym na głowe
    upaść, za połowe tego mozna miec 10chłodnic samochodowych które bedą równie dobre :-)

    I będą zapaskudzone robalami, a do tego taka ilość spowoduje spadek
    ciśnienia, zaczem na prąd do wiatraka wydasz 1200 zł więcej przez
    kolejne 10 lat ;)

    Pzdr.
    L.