  • 51. Data: 2011-03-15 10:05:38
    Temat: Re: Coś tańszego na rurę do GWC
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:ilnav9$qjh$1@news.onet.pl...

    > A mają one tacę ociekowa na skropliny przecież GWC w lecie daje wodę o
    > temperaturze poniżej punktu rosy.

    I tak trzeba obudowe zrobic jakąś, tacka to najmniejszy problem.

    b.

  • 52. Data: 2011-03-15 11:28:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Mar, 09:56, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > wymiennik ciep a woda powietrze o odpowiedniej wydajno ci w obudowie ze
    > stali nierdzewnej z tac ociekowa nie jest jest produktem darmowym, ponadto

    1,2k pln + tacka ~200 pln. Jak sie to ma do blisko 10k pln za rury
    rehała, zeby uzyskac taka sama wydajnosc ? Jakie rzekomo jeszcze ma
    wady gwc wodne ? Mozna go stosowac w dowolnym gruncie - a im bardziej
    wilgotny i mokry tym lepiej. GWC rurowe ma same wady.

    > wprowadza on do znaczne opory w uk adzie nawiewu powietrza kt re trzeba

    Znaczne tzn jakie ? Bo ja mam obliczone na 18Pa. Jakie opory bedzie
    mial GWC rurowy dlugosci parudziesieciu metrow ? :)

    > pokona stosujac wentylatory o wi kszym spr u. Do tego potrzebujemy pomp
    > do pompowania czynnika ch odniczego i ca a instalacj .

    A GWC rurowy sam sie zakopie ? :) w GWC rurowym trzeba dodatkowo robic
    druga czerpnie i stosowac mechaniczne przepustnice.

    W obu przypadkach czas i koszt wykonania instalacji jest podobny. GWC
    wodny zawsze bedzie wydajniejszy i jezeli ktos chce stosowac drogie
    rury REHAU - zawsze minimum 3-4x tanszy i zawsze duzo bardziej
    higieniczny.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 53. Data: 2011-03-15 11:31:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Mar, 10:18, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > A maj one tac ociekowa na skropliny przecie GWC w lecie daje wod o
    > temperaturze poni ej punktu rosy.

    Tacka ociekowa to kawalek blachy z nierdzewki z dziura i rurka
    odprowadzajaca te skropliny do kanalizacji, czy gdzies na zewnatrz.
    Przy tych predkosciach (max 0,7m/sek) nie trzeba stosowac nic wiecej -
    woda poprostu scieka w dol, nie jest porywana przez ped powietrza w
    kierunku rekuperatora.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 54. Data: 2011-03-22 12:45:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 10:03, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > przemysle sobie :-) ale na pewno nie dam 1200zł za nagrzewnice, musiałbym na głowe
    upaść, za połowe tego mozna miec 10chłodnic samochodowych które bedą równie dobre :-)

    Budyn - znalezlismy tansza firme ktora nam zrobi nagrzewnice ok 3,5kW
    - 40x40(cm) z czterema rzedami rurek (rurki miedz, lamelki aluminiowe)
    z obudowa, tacka i kroccem na odplyw kondensatu i przejsciem na kanal
    okragly fi200 za 880 pln :-) Wiec tym bardziej kombinowanie z
    chlodnica samochodowa staje pod wielkim znakiem zapytania o sens
    takiej zabawy :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 55. Data: 2011-03-22 13:43:26
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    >okragly fi200 za 880 pln :-) Wiec tym bardziej kombinowanie z
    >chlodnica samochodowa staje pod wielkim znakiem zapytania o sens

    Niech zgadne -zrobi ją z chłodnicy samochodowej za 200, reszta maneli za 100, plus
    vat i zysk firmy :-)))) No ale 880 wygląda zdecydowanie lepiej niz 1200.
    Co prawda i tak za drogo - tak na czuja. Bo tak naprawde bede wiedzial jak sie
    zabiore za przygotowanie produkcji swojej - moze sie okaze ze ceny samych maneli
    zblizą sie do 500-600 , wtedy te 880 miałoby sens.

    b.

  • 56. Data: 2011-03-22 17:55:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Mar, 14:43, Budyń <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    zabiore za przygotowanie produkcji swojej - moze sie okaze ze ceny samych maneli
    zblizą sie do 500-600 , wtedy te 880 miałoby sens.

    Hehehehe. Nie no - robi to firma co ma pelny park maszynowy do tego -
    full profeska.
    Tu masz dane:

    http://szyna.civ.pl/gwcoferty/promont/NWK1a.pdf

    A tu dodatkowo rysuneczek z wymiarami:

    http://szyna.civ.pl/gwcoferty/promont/NWK1b.pdf

    Mam tez opcje nagrzewnicy z szecioma rzedami rurek - to juz prawdziwy
    potwor:

    http://szyna.civ.pl/gwcoferty/promont2/c.pdf

    Za ok 1000 pln.

    A robi to ta firma:

    http://www.pwpot-promont.com.pl/

    Park maszynowy:

    http://www.pwpot-promont.com.pl/firma_p.maszynowy.ht
    ml

    A tak mniejwiecej wyglada gotowa nagrzewnica:

    http://www.pwpot-promont.com.pl/galeria/galeria6.jpg

    Tylko ta jest jedno albo dwurzedowa - szesciorzedowa jest potezna i
    wazy kolo 30kg :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 57. Data: 2014-06-16 15:40:42
    Od: m...@g...com

    Trochę późna odpowiedź ale może ktoś inny będzie szukał.
    Rury Rehau z jonami srebra to zwykła ściema dla naiwnych. Jak ktoś chce przepłacać to
    jego sprawa. Jestem anestezjologiem i wiem coś na ten temat. Do medycyny wprowadzono
    już dawno cewniki kryte jonami srebra. Np. cewnik do kaniulacji żył centralnych to
    15-20 centymetrowy "wężyk" z tworzywa wykonany w technologiach o jakich Rehau może
    śnić (koszt min. kilkasest złotych). Jakie były efekty? Praktycznie żadne. Po kilku
    dniach cewnik pokrywały już bakterie.
    Jony srebra działają tylko w bezpośrednim kontakcie natomiast bakterie rosną w
    wielowarstwowej, złożonej strukturze zwanej biofilmem. Także kropla wody czy pyłek
    kurzu wystarczy by bakterie wyśmiały super rury rehał. Jak taka rura ma lepsza od
    zwykłej? Prawda jest taka, że czystość instalacji zapewnia niska temperatura, brak
    światła i filtry zabezpieczające przed dostaniem się do środka robactwa i liści.
    Wystarczy zwykła rura z PCV.

  • 58. Data: 2014-06-16 18:35:33
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 czerwca 2014 15:40:42 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
> [...]
    światła i filtry zabezpieczające przed dostaniem się do środka robactwa i liści.

    Te rurki w medycynie są drogie bo za nie nfzety płacą. W cenie rurki jest cena
    gwarantująca producentowi zysk wynosząca złotówkę za metr. Reszta to dopisane łapówki
    że akurat ta rurka się nadaje do refundacji. Łapówki dla lekarzy że akurat tą rurkę
    będą używali. I jeszcze kilka przekręciarskich cenotwórczych składników. Technologia
    produkcji plastikowych rurek nie zmieniła się od czasu kiedy zaczęto produkować
    plastikowe rurki. Różnica wynika ze tworzywo jest czystsze. Znaczy się droższe o 5
    złotych na kilogramie i produkcja odbywa się w wykafelkowanych na biało
    pomieszczeniach.

  • 59. Data: 2014-06-19 10:56:33
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Nie zmienia to faktu,że mikolajs ma rację.Bakteriostatyczne wlasności srebra to
    zarówno prawda(bo są,i to silne), jak i ściema-bo jak taki zaraz siądzie na
    srebrze,to zdycha.ale na tym zdechlym siada drugi-i nie zdycha,bo ma
    izolację.Powstaje film żywych bakterii,izolowanych od srebra warstwą martwych.Wie o
    tym każdy mikrobiolog,ale klient,kupujący np srebrny filtr do wody ,czy jaką rulę-już
    nie.
    inny przyklad,bo w chemi jesteś dobry-octan olowiu to silna trucizna.Ale gdy olowiana
    patelnie pokryjesz emalią,to śmialo możesz w niej ocet gotować-slodszy nie będzie.
    Pozdro dolniak