    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Coś tańszego na rurę do GWC
    Date: Tue, 15 Mar 2011 04:28:59 -0700 (PDT)

    On 15 Mar, 09:56, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > wymiennik ciep a woda powietrze o odpowiedniej wydajno ci w obudowie ze
    > stali nierdzewnej z tac ociekowa nie jest jest produktem darmowym, ponadto

    1,2k pln + tacka ~200 pln. Jak sie to ma do blisko 10k pln za rury
    rehała, zeby uzyskac taka sama wydajnosc ? Jakie rzekomo jeszcze ma
    wady gwc wodne ? Mozna go stosowac w dowolnym gruncie - a im bardziej
    wilgotny i mokry tym lepiej. GWC rurowe ma same wady.

    > wprowadza on do znaczne opory w uk adzie nawiewu powietrza kt re trzeba

    Znaczne tzn jakie ? Bo ja mam obliczone na 18Pa. Jakie opory bedzie
    mial GWC rurowy dlugosci parudziesieciu metrow ? :)

    > pokona stosujac wentylatory o wi kszym spr u. Do tego potrzebujemy pomp
    > do pompowania czynnika ch odniczego i ca a instalacj .

    A GWC rurowy sam sie zakopie ? :) w GWC rurowym trzeba dodatkowo robic
    druga czerpnie i stosowac mechaniczne przepustnice.

    W obu przypadkach czas i koszt wykonania instalacji jest podobny. GWC
    wodny zawsze bedzie wydajniejszy i jezeli ktos chce stosowac drogie
    rury REHAU - zawsze minimum 3-4x tanszy i zawsze duzo bardziej
    higieniczny.
    pozdr.

    --
    Adam