  • Data: 2014-06-16 18:35:33
    Temat: Re: Coś tańszego na rurę do GWC
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 16 czerwca 2014 15:40:42 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Trochę późna odpowiedź ale może ktoś inny będzie szukał.
    >
    > Rury Rehau z jonami srebra to zwykła ściema dla naiwnych. Jak ktoś chce przepłacać
    to jego sprawa. Jestem anestezjologiem i wiem coś na ten temat. Do medycyny
    wprowadzono już dawno cewniki kryte jonami srebra. Np. cewnik do kaniulacji żył
    centralnych to 15-20 centymetrowy "wężyk" z tworzywa wykonany w technologiach o
    jakich Rehau może śnić (koszt min. kilkasest złotych). Jakie były efekty? Praktycznie
    żadne. Po kilku dniach cewnik pokrywały już bakterie.

    > Jony srebra działają tylko w bezpośrednim kontakcie natomiast bakterie rosną w
    wielowarstwowej, złożonej strukturze zwanej biofilmem. Także kropla wody czy pyłek
    kurzu wystarczy by bakterie wyśmiały super rury rehał. Jak taka rura ma lepsza od
    zwykłej? Prawda jest taka, że czystość instalacji zapewnia niska temperatura, brak
    światła i filtry zabezpieczające przed dostaniem się do środka robactwa i liści.
    Wystarczy zwykła rura z PCV.

    Te rurki w medycynie są drogie bo za nie nfzety płacą. W cenie rurki jest cena
    gwarantująca producentowi zysk wynosząca złotówkę za metr. Reszta to dopisane łapówki
    że akurat ta rurka się nadaje do refundacji. Łapówki dla lekarzy że akurat tą rurkę
    będą używali. I jeszcze kilka przekręciarskich cenotwórczych składników. Technologia
    produkcji plastikowych rurek nie zmieniła się od czasu kiedy zaczęto produkować
    plastikowe rurki. Różnica wynika ze tworzywo jest czystsze. Znaczy się droższe o 5
    złotych na kilogramie i produkcja odbywa się w wykafelkowanych na biało
    pomieszczeniach.