  • Data: 2014-06-16 15:40:42
    Temat: Re: Coś tańszego na rurę do GWC
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Trochę późna odpowiedź ale może ktoś inny będzie szukał.
    Rury Rehau z jonami srebra to zwykła ściema dla naiwnych. Jak ktoś chce przepłacać to
    jego sprawa. Jestem anestezjologiem i wiem coś na ten temat. Do medycyny wprowadzono
    już dawno cewniki kryte jonami srebra. Np. cewnik do kaniulacji żył centralnych to
    15-20 centymetrowy "wężyk" z tworzywa wykonany w technologiach o jakich Rehau może
    śnić (koszt min. kilkasest złotych). Jakie były efekty? Praktycznie żadne. Po kilku
    dniach cewnik pokrywały już bakterie.
    Jony srebra działają tylko w bezpośrednim kontakcie natomiast bakterie rosną w
    wielowarstwowej, złożonej strukturze zwanej biofilmem. Także kropla wody czy pyłek
    kurzu wystarczy by bakterie wyśmiały super rury rehał. Jak taka rura ma lepsza od
    zwykłej? Prawda jest taka, że czystość instalacji zapewnia niska temperatura, brak
    światła i filtry zabezpieczające przed dostaniem się do środka robactwa i liści.
    Wystarczy zwykła rura z PCV.