  • 1. Data: 2011-03-10 09:14:28
    Temat: papa na deskowanie
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    na deskowanie (OSB) przewiduję dac papę, potem kontrłat, łaty, blachodachówka
    Papa musi iść niedługo, a za jakies 3-6 miesiące dam na to kontrłaty itd.
    Pytanie jest standartowe : czy to moze być najtańsza papa na tekturze, a jesli nie to
    dlaczego, no i jaka inna. Nie wiem ostatecznie jak długo na dachu to bedzie leżeć,
    dlatego nie membrana.

    Pod deskowaniem bedzie szczelina i membrana, która zrobię jeszcze później.

    b.

  • 2. Data: 2011-03-10 09:21:34
    Temat: Re: papa na deskowanie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >dachu to bedzie leżeć, dlatego nie membrana.

    >Pod deskowaniem bedzie szczelina i membrana, która zrobię jeszcze później.

    A po kiego Ci membrana nad papa?
    Po to sie daje pape, zeby nie dawac membrany. Membrane daj pod deski i pape
    jako wiatroizolacje. A pape kup normalna, wierzchniego krycia a nie ten shit
    umoczony w ropie z rozpuszczona smola.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2011-03-10 09:38:59
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A po kiego Ci membrana nad papa?

    sieniezrozmielismy :) Od dołu: wełna, membrana, szczelina, osb, papa, kontrłaty,
    laty, blacha.

    > jako wiatroizolacje. A pape kup normalna, wierzchniego krycia a nie ten shit
    > umoczony w ropie z rozpuszczona smola.

    moze i shit, albe gdyby wytrzymał to czemu nie. Ale sie nie upieram przy az takim
    skąpstwie :)

    b.

  • 4. Data: 2011-03-10 09:57:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >sieniezrozmielismy :) Od dołu: wełna, membrana, szczelina, osb, papa,
    >kontrłaty, laty, blacha.

    A to ok. Zrozumialem inaczej. :-)

    >moze i shit, albe gdyby wytrzymał to czemu nie. Ale sie nie upieram przy az
    >takim skąpstwie :)

    Porownaj jak wygladaja papa wierzchniego krycia i ta papierowa a wnioski
    chyba sam szybko wyciagniesz. Papa na deskach ma zabezpieczac przez
    skroplinami z blachy, nawiewanym sniegiem i w dosc wysokich temp. latem. Ja
    bym sobie odpuscil. Po paru latach z wlasciwosci izolacyjnych tego papo
    podobnego produktu peerelowskiej epoki nie zostanie zbyt wiele.
    Kilkudziesieciu lat to nie wytrzyma.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2011-03-10 11:02:58
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-03-10 10:14, Budyń pisze:
> [...]
    dlatego nie membrana.

    > Pod deskowaniem bedzie szczelina i membrana, która zrobię jeszcze później.

    A jak można zrobić membranę "jeszcze później"? Od razu to rozumiem na
    krokwie i pod kontrłaty, a później to jak? Owijając nią krokwie od spodu
    czy dając paski między krokwie??

  • 6. Data: 2011-03-10 14:25:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Porownaj jak wygladaja papa wierzchniego krycia i ta papierowa a wnioski
    > chyba sam szybko wyciagniesz.

    No to byłem i widzałem :) Ta najtańsza to rzeczywiscie sie nie nadaje.

    >Papa na deskach ma zabezpieczac przez
    > skroplinami z blachy, nawiewanym sniegiem i w dosc wysokich temp. latem.

    tak sobie mysle ze przy tylu warstwach dach jak opisałem - to mogłoby jej wcale nie
    być ;) No ale wszyscy dają - to ja też, a co.

    b.

  • 7. Data: 2011-03-10 14:30:10
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > A jak można zrobić membranę "jeszcze później"? Od razu to rozumiem na
    > krokwie i pod kontrłaty, a później to jak? Owijając nią krokwie od spodu
    > czy dając paski między krokwie??

    paski miedzy krokwie,
    ja tak zrobilem,
    ale rozwiazanie ma wiecej wad niz zalet

    pozdr
    przemek

  • 8. Data: 2011-03-10 17:07:24
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >jesli nie to dlaczego, no i jaka inna. Nie wiem ostatecznie jak długo na
    >dachu to bedzie leżeć, dlatego nie membrana.

    Papa ma być mocna, bo na łączeniach tych osb z czasem popęka. Kup papę na
    siatce. Jakąkolwiek byle wzmocnioną.

  • 9. Data: 2011-03-10 17:45:21
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-10 18:07, kiki pisze:

    > "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    >
    > Papa ma być mocna, bo na łączeniach tych osb z czasem popęka. Kup papę
    > na siatce. Jakąkolwiek byle wzmocnioną.

    Zgadzam się co do tej papy zbrojonej. Właściwie mogałby być podkładowa,
    tylko taka, którą daje się przybić zamiast przylepić (łatwiej).

    Co do OSB to kup łączniki H. W przeciwnym wypadku będziesz musiał ciąć
    płyty do krokwi lub łączyć je czymś od spodu, żeby się nie rozłaziły.

    M.

  • 10. Data: 2011-03-10 18:44:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości