  • 1. Data: 2011-03-09 18:53:02
    Temat: Izolacja - posadzka na gruncie
    Od: Rick <r...@...pl>

    Witam,
    Temat często wałkowany. Tak jak w wątku bk vs. styro+..., tutaj też trudno o
    jednoznaczny wybór, papa czy folia. Zakładając, że izolacja ma chronić styro tylko
    przed kapilarnym podciąganiem wody, to proszę o ocenę takiego rozwiązania. Na
    chudziak kładę 1cm, 2cm styroduru (lub styropian hydro) aby nie kłaść folii
    bezpośrednio na beton (unikam w ten sposób możliwości uszkodzenia folii przez
    chudziak). Na folię kładę docelowe ocieplenie. Sturodur nie ciągnie wody, więc nie
    tracę na izolacyjności. Nawet jeżeli coś tam nasiąka to i tak reszta ocieplenia
    (18cm) załatwi sprawę.
    Szukam alternatywy dla drogiej (dobrej) papy i wydaje mi, że ten sposób może się
    sprawdzić. Proszę o opinie.
    Pozdrawiam.

    Rick

  • 2. Data: 2011-03-09 19:10:32
    Temat: Re: Izolacja - posadzka na gruncie
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-03-09 19:53, Rick pisze:
> [...]
    (18cm) załatwi sprawę.
    > Szukam alternatywy dla drogiej (dobrej) papy i wydaje mi, że ten sposób może się

    18cm styroduru na posadzce będzie tańsze od dobrej papy? Nie sądzę...
    Jak na mój gust to przesadzasz. Daj dwie warstwy grubej folii prosto na
    chudziak i na to ten styrodur...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2011-03-09 19:31:01
    Od: "adi" <a...@g...com>

    Zakładając, że izolacja ma chronić styro tylko przed kapilarnym podciąganiem
    wody,

    styropian nie ciągnie wody,papa potrzebna tylko przy podmokłych tereneach, w
    normalnej sytuacji zwykła folia atestowana >0,3mm wystarczy

    Adi

  • 4. Data: 2011-03-09 19:35:23
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Wed, 09 Mar 2011 20:10:32 +0100
    RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote:

> [...]
    >
    > 18cm styroduru na posadzce będzie tańsze od dobrej papy? Nie sądzę...
    > Jak na mój gust to przesadzasz. Daj dwie warstwy grubej folii prosto na

    Styroduru tylko 1-2 cm pod folię, nad folią EPS dach-podłoga. Kombinuję, bo chudziak
    nierówny, a szlifować to nie bardzo mi się uśmiecha.
    Rick

  • 5. Data: 2011-03-10 07:00:40
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Proponuje zrobic to nastepujaco:
    1. Na chudziak rozkladamy mate polietylenowa np 3mm. Zabezpieczy ona
    folie przed ewentualnym przetarciem sie o chudziaka.
    2. Folie fundamentowa wystajaca z muru kladziemy na macie z polietylenu.
    3. Potem folia izolacyjna 0,3 lub 0,5 mm z wywinieciem na sciany. Przy
    krawedziach przyklejona tasma dwustronna do folii fundamnetowej.
    4. Styropian ukladamy na folii
    5. Na styropianie folia do podlogowki i podlogowka
    6. Wylewka

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z