  • 1. Data: 2011-03-09 10:17:48
    Temat: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Jako, że co chwilę przy okazji różnych wątków i pytań rozpętuje się
    wojna co lepsze postanowiłem założyć ten wątek by być może raz na zawsze
    (a przynajmniej na jakiś czas) rozwiązać spór.

    Na początek - pojawia się ciekawa zależność - jeżeli ktoś buduje lub ma
    zamiar budować z ociepleniem styropianowym i zadaje jakieś pytania to
    prawie nigdy nie próbuje go ktoś przeciągnąć na Ytonga. Za to odwrotnie
    jak tylko ktoś powie, że ma zamiar budować z YTONGA - to usłyszy, że
    jest głupi (w skrócie).

    No ale do istoty rzeczy - i zwolennicy Styropianu i Ytonga wybierają
    jakiś materiał z kilku powodów:

    1. Ciepły dom - czyli koszty grzania go CO
    2. Koszty budowy, nie tylko samego muru ale ogólnie późniejszych
    instalacji i tynku.
    3. komfort mieszkania również w lecie

    I tu proszę o wypowiedzenie się osób. które mają to policzone.

    Może w końcu dojdziemy do jakiegoś konkretnego stanowiska.

    Chciałbym tylko by było to bez emocji i wydumanych informacji - czyli
    jak komuś się wydaje to niech napisze, że mu się wydaje.
    Może ktoś ma jeszcze namiary na te wyliczenia co się dzieje ze
    styropianem po latach, ktoś może ma jakieś co się dzieje z Ytongiem po
    latach, i jak jest mokry.

    Może na początku ustalimy kryteria wg. których będziemy porównywać te
    materiały

    Ariusz

  • 2. Data: 2011-03-09 10:54:30
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Mar, 11:17, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > prawie nigdy nie próbuje go ktoś przeciągnąć na Ytonga. Za to odwrotnie
    > jak tylko ktoś powie, że ma zamiar budować z YTONGA - to usłyszy, że

    Jezeli spytalbys czy lepsza jest kupa, czy czekolada, to tez odpowiedz
    bylaby jednoznaczna. Wiekszosc polecilaby Ci jednak czekolade. Tylko
    niemieccy fetyszysci poleciliby Ci kupe ;) I co z tego wynika? Ze
    sciane 1W buduja albo zupelnie niezorientowani w temacie ludzie
    nietechniczni, ktorych omamil marketing wienerbergera czy xelli, albo
    wywrotowcy, ktorzy robia wszystko byle naodwrot :) Sa tez tacy jak
    Kacper ktory ma kumpla budowlanca, ktory robi wszystko w ytongu (bo ma
    latwiejsza i szybsza kase), tudziez sami w takim domu mieszkaja i
    mowia, ze maja cieplo (bo czemu nie mieliby miec? pewnie, ze maja,
    tylko placa za to odpowiednio wiecej). Moja ciotka ma dom wybudowany w
    latach 90'tych z "hasia" bez ocieplenia (bo stary murarz stwierdzil ze
    styropian = plesn) i w tym sezonie, do teraz, zuzyla juz ponad 9t
    wegla na jego ogrzanie. I tez ma cieplo! Czy to znaczy, ze domy z
    hasia bez ocieplenia sa cieple ? :)

    BTW. Nie dojdziesz do zadnych wnioskow w tym temacie - wszyscy beda
    chwalic swoje sciany. Jak ktos jest przed budowa - to sobie sam
    powinien zebrac wszystkie "za", "przeciw", a przede wszystkim wziasc
    kalkulator lub OZC w rece, samemu policzyc i wybrac. Pod wzgledem
    ciepla zawsze wygra sciana 2W (no, nie liczac budyniowego szkieletora
    bo tam jest jeszcze wiecej miejsca na izolacje :-)

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-03-09 11:01:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-03-2011 o 11:17:48 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jako, że co chwilę przy okazji różnych wątków i pytań rozpętuje się
    > wojna co lepsze postanowiłem założyć ten wątek by być może raz na zawsze
    > (a przynajmniej na jakiś czas) rozwiązać spór.
    Ale źle postawiłeś pytanie, styropian jest tylko materiałem ocieplającym
    a ty chcesz go porównywać z konstrukcyjnym BK(Ytongiem).
    BK mają nienajgorsze właściwości cieplne ale w naszym klimacie są za słabe
    i ściany z nich wybudowane są nieopłacalne, dając mniejszą grubość BK i
    dodając
    styropian uzyskuje się znacznie lepsze włąściwości cieplne.
    Ma to zresztą odzwierciedlenie w normach strat ciepła dla murów 1W i 2W,
    gdzie widać wyraźnie że producenci bloczków 'załatwili' sobie specjalną
    normę dla 1W która dopuszcza dla tych murów dwukrotnie gorszą izolację
    jak dla 2W.
    A tak na marginesie to nie wiem czy wiecie ale zamiast globcia będziemy
    mieć
    za kilka może kilkanaście lat kolejną małą epokę lodowcową, bo słońce się
    leni i za mało wyrzuca w przestrzeń dodatkowej energi.

> [...]
    > prawie nigdy nie próbuje go ktoś przeciągnąć na Ytonga. Za to odwrotnie
    > jak tylko ktoś powie, że ma zamiar budować z YTONGA - to usłyszy, że
    Bo przepłaca, ytong jest drogi a zalet ma niewiele w stosunku do zwykłego
    BK czy innych
    porothermów.
    A jak poczytasz to forum to zobaczysz że tutaj staramy się doradzać jak
    wybudować
    dobrze i tanio, dlatego radzimy stawiać mury 2W bo są prawie pod każdym
    względem
    lepsze od 1W.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-03-09 11:05:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    BTW. Gdzie jest MANIEK! Cos go ostatnio nie widac. A on ma 1W z chyba
    porothermu 44 :)

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-03-09 11:18:52
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Jako, że co chwilę przy okazji różnych wątków i pytań rozpętuje się wojna
    > co lepsze

    i to sie nie zmieni. Po prostu 2 rozne technologie (mur 1W vs 2W), kazda ma
    swoje wady i zalety i przede wszystkich swoich zwolennikow. Kazdy ciagnie w
    swoja strone i masz gotowa wojne :)

> [...]
    > prawie nigdy nie próbuje go ktoś przeciągnąć na Ytonga. Za to odwrotnie
    > jak tylko ktoś powie, że ma zamiar budować z YTONGA - to usłyszy, że jest

    Bo sciana 2W jest obecnie najpopularniejsza i pod wzgledem izolacyjnosci
    najlepsza - tutaj nie ma co dyskutowac. Dlatego ma najwieksza grupe
    zwolennikow, ktorzy bronia jej nie przebierajac w slowach.

    > 1. Ciepły dom - czyli koszty grzania go CO

    jak pisalem wyzej, sciana 2W daje tu duze mozliwosci, bo styro mozna dac
    prawie dowolnej grubosci, wiec latwo mozna manipulowac cieplochronnoscia
    sciany. ALE sciany 1W wcale nie sa bardzo z tylu.
    Dam przyklad wlasnego domku: 1W z PTH44. Sciana ma U=0,30 wg nowych pomiarow
    producenta, ktos wspominal ze ma 2W i U=0,18. OK, prawie 2x cieplej. Ale
    przez sciany ucieka mi tylko 1/3 ciepla w ogolnym bilansie (reszta to dach,
    wentylacja, okna). Przeliczajac na zlotowki, roczny zysk ze sciany 2W
    zamiast 1W - 300zl (1/6 calkowitych kosztow ogrzewania, w praktyce jeszcze
    mniej bo CWU to tez uwzglednia)

    > 2. Koszty budowy, nie tylko samego muru ale ogólnie późniejszych
    > instalacji i tynku.

    ceny za m2 wg cennikow producentow:
    PTH44 - 130zl + tynk (30zl z robocizna) + malowanie (15zl z robocizna) =
    175zl/m2
    PTH25 - 80zl + styro + klej + tynk strukturalny (40zl robocizna + 60zl
    materialy) = 180zl/m2
    wiec bardzo porownywalnie.
    Pozostaje kwestia tych 300zl rocznie. Jakby nie patrzec jest to niewielka
    cena za sprawdzona technologie. Osobiscie jakos styropianowe elewacje mnie
    nie przekonuja i ciekaw jestem co sie dzieje pod nimi po np 10 latach.

    > 3. komfort mieszkania również w lecie

    tutaj nie mam zdania, u mnie jest OK :)

    > Może w końcu dojdziemy do jakiegoś konkretnego stanowiska.

    nie ma szans :)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2011-03-09 11:20:05
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-09 12:01, janusz_kk1 pisze:
    [ciach]

> [...]
    > wybudować
    > dobrze i tanio, dlatego radzimy stawiać mury 2W bo są prawie pod każdym

    No jakie piękne argumenty - jest lepszy bo jest, jest tańszy bo jest,
    jest...

    Już mnie cholera bierze jak czytam takie wypowiedzi oparte na plotkach.
    Ośmielę się twierdzić, że większość tu wypowiadających się ludzi na
    temat ścian ocieplanych styropianem jest pracownikami korporacji
    styropianowej.

    Mówisz o zaletach - proszę zrób listę zalet styropianu. Ktoś inny niech
    zrobi listę zalet Ytonga...
    Ktoś może dogrzebie się do badań nad styropianem i nie chodzi mi
    korporacyjne tabelki.

    A swoją drogą po co komuś narzucasz swój punkt widzenia może spróbuj
    kogoś przekonać, rzeczowo przekonać, a nie tak bo tak...

    Sam kiedyś chciałem wybudować dom pasywny (gdzie było sporooooo
    styropianu) - jednak nie było mnie na niego stać więc wybrałem co
    wybrałem i jestem zadowolony i nie twierdzę, że twój dom jest droższy i
    gorszy, twierdzę, że mój jest ok i równie tani.

    Ariusz

  • 7. Data: 2011-03-09 11:38:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 1. Ciepły dom - czyli koszty grzania go CO

    adam, ty masz OZC, moze zrobiłbyś modelowy jakis domek prosty i zamiennie dał sciany
    1W i 2W - albo podmienił dla swojego budynku bo ten masz wprowadzony pewnie. Da sie
    to jakos szybko zrobic?

    > 2. Koszty budowy, nie tylko samego muru ale ogólnie późniejszych
    > instalacji i tynku.

    znalazłem taki cennik
    www.budmat.opole.pl/cennik/SILKA_KALKULATOR.xls
    zmieniam cene silki na 44zł/m2, ytonga na 109zł/m2 (bo takie ceny na allegro widze) i
    grubosc styro dla silki na 18cm. Reszta bez mian.
    Wtedy silka18+styro18 na gotowo z robocizną kosztuje 121zł/m2, a ytong36cm - 169zł/m2

    > 3. komfort mieszkania również w lecie

    bedzie podobny, tu nie ma sie co spierac

    > Może ktoś ma jeszcze namiary na te wyliczenia co się dzieje ze
    > styropianem po latach, ktoś może ma jakieś co się dzieje z Ytongiem po
    > latach, i jak jest mokry.

    mysle ze mozemy przyjąć ze te materiały są po prostu trwałe.

    > Może na początku ustalimy kryteria wg. których będziemy porównywać te
    > materiały

    trzeba przyjąć jednakową grubosc ścian.

    b.

  • 8. Data: 2011-03-09 14:08:31
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > styropianu) - jednak nie było mnie na niego stać więc wybrałem co wybrałem
    > i jestem zadowolony i nie twierdzę, że twój dom jest droższy i gorszy,

    Dokładnie, równie dobry i równie tani.
    Róznice w kosztach moim zdaniem są niewielkie - akcpetowalne i w jedna i w
    drugą stronę.
    Ponadto z własnego już doświadczenia o obserwacji na budowach, jak jest
    ściana 2W to ekipa wali w konia na maksa
    jadąc z tandetnym wykonaniem bo się przykryje styropianem, stą nie chcą
    często z ytonga bo widać i trza się starać.
    Ponadto dochodzą inne kwestie które juz kiedyś przedstwiałem m.in.
    instalacje, prowadzenie cegokolwiek
    w ścianach ytonga .... bajka, a w ceramice ? Do połozenia gdziekolwiek na
    ścianie płytek - ytong od razu, ceramika - tynk potem płytki.
    Więc trzeba by to analizować całościowo a nie ścianę z metra.
    Poza tym w różnych regionach naszego kraju są różna stawki za robocizne i za
    same materiały więc tu też pewno parę zł/ m2 wyjdzie inaczej.
    Wiele było już dyskusji ytong vs. ceramika i żadna nie doprowadziła do
    porozumienia.
    A to dziwne wyliczenie w arkuszu? Napisz coś więcej co gdzie wpisałeś, bo
    piszesz że zmieniłeś ceny materiałów czyli ytong i silka a ceny ocieplenia?

    Kacper

  • 9. Data: 2011-03-09 14:15:10
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
    > A to dziwne wyliczenie w arkuszu? Napisz coś więcej co gdzie wpisałeś, bo
    > piszesz że zmieniłeś ceny materiałów czyli ytong i silka a ceny ocieplenia?

    zmieniłem tyle te 3 pozycje, inne materiały mnie nie interesują - uaktualniajcie se
    sami :) Cena robocizny za ocieplenie jest wg mnie za duża - ale moze srednio tak
    jest.
    A tak w ogóle to co jest dziwne?

    b.

  • 10. Data: 2011-03-09 14:19:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Mar, 12:38, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > mysle ze mozemy przyjąć ze te materiały są po prostu trwałe.

    No tak, tyle ze U=0,3 jest podawane dla warunkow laboratoryjnych i
    suchego jak pieprz bloczka. Jezeli ten Ci nasiaknie woda, czy tez jak
    tam ktos wierzy w te bzdury - para wodna (ponoc przepuszcza, a jezeli
    tak to i w bloczku zwieksza sie wilgotnosc) to jego izolacyjnosc
    drastycznie spada. Styropian jest nienasiakliwy i tu niezaleznie od
    warunkow ma stale parametry izolacji.

    Moze znajde wieczorem czas to zamienie rodzaj sciany zew. w moim domku
    na cos co ma 0,3 i porownamy :)
    pozdr.

    --
    Adam