  • 1. Data: 2011-03-09 07:58:00
    Temat: Głębinówka na budowę
    Od: "Zgred" <f...@n...com.pl>

    Witam

    Zaczynam w najbliższym czasie budowę. Mam na działce wykopaną studnię
    głębinową głęboka na 19m. Czy jest sens kupować już teraz docelową pompę,
    czy może małą zatapialną z wyjściem na wąż typu "ogrodowego"?

    Zgred

  • 2. Data: 2011-03-09 08:03:03
    Temat: Re: Głębinówka na budowę
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 09.03.2011 08:58, Zgred wrote:
> [...]
    > głębinową głęboka na 19m. Czy jest sens kupować już teraz docelową pompę,
    > czy może małą zatapialną z wyjściem na wąż typu "ogrodowego"?

    Jak masz juz zrobiona obudowe studni i glowice to kup pompe docelowa,
    jak nie to kup ruska glebinowa (membranowa) za 100zl i bedziesz mial ja
    pozniej jako awaryjna.

  • 3. Data: 2011-03-09 08:16:19
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Zgred" <f...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Zaczynam w najbliższym czasie budowę. Mam na działce wykopaną studnię
    > głębinową głęboka na 19m. Czy jest sens kupować już teraz docelową pompę,
    > czy może małą zatapialną z wyjściem na wąż typu "ogrodowego"?

    A na jakiej wysokości masz lustro wody?
    Zatapialne pompy ogrodowe mają wysokości podnoszenia rzędu 6-10 metrów,
    pamiętaj o tym. Jeśli sie zmieścisz, rzecz jest warta rozpatrzenia.

    J.

  • 4. Data: 2011-03-09 08:34:51
    Od: "mireka" <m...@o...pl>

    > Zaczynam w najbliższym czasie budowę. Mam na działce wykopaną studnię
    > głębinową głęboka na 19m. Czy jest sens kupować już teraz docelową pompę,
    > czy może małą zatapialną z wyjściem na wąż typu "ogrodowego"?

    Hej. Pytanie jeszcze na jakiej głębokości utrzymuje się lustro wody, bo coś
    słabo widzę pompę ogrodową która pcha na wysokość kilkunastu metrów.

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-03-09 10:51:43
    Od: "Zgred" <f...@n...com.pl>

    Uzytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisal w wiadomosci

    > Jak masz juz zrobiona obudowe studni i glowice to kup pompe docelowa, jak
    > nie to kup ruska glebinowa (membranowa) za 100zl i bedziesz mial ja
    > pozniej jako awaryjna.

    Jest obudowa studni (z kregów) + rura w ziemi. Czyli raczej zdecyduje sie na
    pompe docelowa. Teraz pytanie czy jest sens kupowac tanie pompy typu
    OMNIGENA, IBO, których pelno na Allegro?

  • 6. Data: 2011-03-09 13:54:50
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 09.03.2011 11:51, Zgred wrote:
    > Jest obudowa studni (z kregów) + rura w ziemi. Czyli raczej zdecyduje sie na
    > pompe docelowa. Teraz pytanie czy jest sens kupowac tanie pompy typu
    > OMNIGENA, IBO, których pelno na Allegro?

    Omnigena to dobra firma ich pompy sa serwisowalne, tzn jak sie cos
    stanie (padnie pompa, silnik) to mozna to naprawiac, co o tanszych
    pompach grundfosa nie mozna powiedziec (sa nierozbieralne, dopiero te
    bardzo drogie modele sa).
    Omnigena sprzedaje tez pompy belardi. Sa to bardzo dobre wloskie pompy.
    Kupujac mozna sobie wybrac silnik - polski lub tez wloski.
    Ja mieszkam w zaglebiu sadowniczym i pompy te pracuja w wielu
    deszczowniach. Sam tez mam taka pompe (4h14) moge ja polecic z czystym
    sumieniem.
    Do zabudowy studni potrzebujesz jeszcze glowicy, tak aby tam nic nie
    wpadlo. Ew worki foliowe i pianka.

    S.

  • 7. Data: 2011-03-09 19:13:35
    Od: mal <m...@g...com>

    On 9 Mar, 11:51, "Zgred" <f...@n...com.pl> wrote:

    > Jest obudowa studni (z kreg w) + rura w ziemi.

    Ok, ale nie piszesz jaka jest średnica rury filtracyjnej w studni.
    Jak masz zabezpieczony wylot filtra studziennego? Jeśli
    prowizorycznie, to czy w taki sposób, że np. można w plastikowym
    kapturze nawiercić otwór, w którym poprowadzisz prowizoryczną
    instalację?
    Wtedy powinieneś jednak kupić pompę np.Omnigena i używać ją w czasie
    budowy.
    Nie piszesz na jakiej głębokości jest lustro wody w studni i jaka jest
    średnica rury filtracyjnej. Od tego właściwie zależy jaką pompę
    dobrać.

  • 8. Data: 2011-03-10 06:54:23
    Od: "Zgred" <f...@n...com.pl>

    Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
> [...]

    Nie piszesz na jakiej głębokości jest lustro wody w studni i jaka jest
    średnica rury filtracyjnej. Od tego właściwie zależy jaką pompę

    Rura ma 160mm, lustro wody gdy była wiercona utrzymywało się gdzieś na 4 m.
    Z wykonawcą studni jestem umówiony na montaż pompy i wszystkich dodatkowych
    elementów (gotowe "przyłącze"). Będę montował docelową pompę tylko teraz
    jest problem typu która :) W sumie od przyłącza do domu ma być około 20m
    plus wysokość do łazienki na poddaszu jakieś 3m od poziomu 0. Zastanawiam
    się nad wyborem między pompami typu Omnigena, a Grundfos czy pomy z
    Grudziądza. Dobrze byłoby się zmieścić wokolicach 2k zł

    Zgred

  • 9. Data: 2011-03-10 07:03:32
    Od: mal <m...@g...com>

    On 10 Mar, 07:54, "Zgred" :
    >  B d montowa docelow pomp tylko teraz
    > jest problem typu kt ra :)

    U siebie zastosuję chyba coś takiego :http://allegro.pl/grundfos-
    mq-3-45-pompa-hydrofor-bezzbiornikowy-i1499166600.ht
    ml

    Z tego co piszesz widzę, że studnię masz podobną do mojej. Dlatego
    dzielę się moim wyborem.

    Na czas budowy poprzestań jednak na pompie tańszej. Bywa, że robotnicy
    nie dbają o sprzęt właściciela :-(

  • 10. Data: 2011-03-10 08:11:00
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.03.2011 09:16, Jarek P. pisze:

    > A na jakiej wysokości masz lustro wody?

    Zaraz po wywierceniu i bez pompowania to raczej nie będzie "docelowe"
    lustro ;)

    Mi np. znaleźli na 12 metrach, dowiercili na 16, a po jakimś czasie jak
    już ostatecznie zatapiałem pompę, to plumsknęło na 4m.

    No i od okoliczności pogod