  • 1. Data: 2011-03-08 12:40:33
    Temat: Kolejnosc budowy
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Czesc!

    Zastanawia mnie kolejnosc budowy... Zalozmy, ze mam SSO, ktory chcialbym
    zamknac przed zabawami z wnetrzem, Okna (plastikowe, wiec niewrazliwe na
    wilgoc) montuje tak zeby byly w warstwie ocieplenia, czyli mam szpare
    miedzy oknem a murem. I teraz pytanie - musze robic calosc ocieplenia od
    razu czy po prostu wpierw ocieplam jakies pole wkolo okien?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-03-08 12:50:47
    Temat: Re: Kolejnosc budowy
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.03.2011 13:40, RadekNet pisze:

    > miedzy oknem a murem. I teraz pytanie - musze robic calosc ocieplenia od
    > razu czy po prostu wpierw ocieplam jakies pole wkolo okien?

    Z tego co widzę generalnie praktykuje się obrobienie dookoła okien,
    chociaż ponoć główna motywacja to zniechęcenie złodziei okien.

  • 3. Data: 2011-03-08 13:24:45
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 08.03.2011 13:40, RadekNet wrote:
> [...]
    > miedzy oknem a murem. I teraz pytanie - musze robic calosc ocieplenia od
    > razu czy po prostu wpierw ocieplam jakies pole wkolo okien?

    To ja podłączę się do tematu.
    Chodzi o wykonanie węgarka przy oknach poza licem muru.

    Widzę tutaj 2 możliwości wykonania:
    1. Ze styropianem dojechać do ram okiennych i potem dokleić kawałek o
    szerokości np. 4 cm tworzący węgarek.
    2. W płytach styropianowych "rzeźbić" rowek zachodzący na ramy okienne.
    Jest to trochę trudne ponieważ rowek bedzie w ksztalcie litery "L" -
    narożniki płyt nie powinny się stykać z narożnikami ram okiennych.

    Opcja 2ga wydaje mi się korzystniejsza termicznie, natomiast wymagająca
    większych nakładów pracy i dokładności.

    Czy możecie napisać jak wykonuje się w praktyce albo jak to robiliście u
    siebie?

    pozdrawiam,
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2011-03-08 15:16:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    > zamknac przed zabawami z wnetrzem, Okna (plastikowe, wiec niewrazliwe na
    > wilgoc) montuje tak zeby byly w warstwie ocieplenia, czyli mam szpare
    > miedzy oknem a murem.

    Zebysmy sie dobrze zrozumieli: montaz w warstwie ocieplenia oznacza wysuniecie okna
    przed lico muru na wspornikach, a nie wstawienie okna w za duzy otwór i wypełnieniu
    go ociepleniem.
    Co do zasadniczego pytania nie odpowiem bo w drewniaku bedzie troche inaczej.

    b.

  • 5. Data: 2011-03-08 17:21:43
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 08.03.2011 16:16, Budyń pisze:
> [...]
    przed lico muru na wspornikach, a nie wstawienie okna w za duzy otwór i wypełnieniu

    Oczywiscie :) Ale takie okno na wspornikach nie dotyka muru, wiec
    wystaje i sa szpary, ktore trza by jakos zaklajstrowac ;)

    OK, w temacie juz dla mnie wszystko jasne - po montarzu okna robimy w
    kolo niego izolacje taka jaka ma byc docelowo na calym budynku.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2011-03-08 19:45:40
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 8 Mar, 18:21, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> [...]
    >
    > OK, w temacie juz dla mnie wszystko jasne - po montarzu okna robimy w
    > kolo niego izolacje taka jaka ma byc docelowo na calym budynku.

    Zrób ramkę ze styroduru 10cm przyklejonego na piankę. Ramkę zrób
    jeszcze przed wstawieniem okien, wtedy
    podczas montażu będzie można zapianować między oknem a styrodurem i
    będzie szczelne.

    Nie zapomnij podczas instalacji o taśmach paroizolacyjnych od środka
    (i ewentualnie paroprzepuszczalnych od zewnątrz).