  • 11. Data: 2011-03-10 08:20:19
    Temat: Re: Głębinówka na budowę
    Od: mal <m...@g...com>

    On 10 Mar, 09:11, Andrzej Ława :
    > Mi np. znale li na 12 metrach, dowiercili na 16, a po jakim czasie jak
    > ju ostatecznie zatapia em pomp , to plumskn o na 4m.
    >
    > No i od okoliczno ci pogod

    Bo u Ciebie było lustro wody pod ciśnieniem, podobnie jak jest u
    Zgreda.
    Po odwierceniu, gdy w otworze są jeszcze rury osłonowe - poziom wody
    może być niżej nawet o kilka metrów. Po zafiltrowaniu studni i
    przepompowaniu - lustro stabilizuje się (przy dobrym dopływie) około
    doby.
    Pogoda (opady, roztopy) ma bezpośredni wpływ na płytkie wody zaskórne.
    Wody głębszych poziomów nie podlegają takim szybkim wahaniom (dłuższy
    czas filtracji).

  • 12. Data: 2011-03-10 08:22:32
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2011 09:20, mal pisze:

> [...]
    > może być niżej nawet o kilka metrów. Po zafiltrowaniu studni i
    > przepompowaniu - lustro stabilizuje się (przy dobrym dopływie) około

    Tutaj trochę dłużej to potrwało.

    > Pogoda (opady, roztopy) ma bezpośredni wpływ na płytkie wody zaskórne.
    > Wody głębszych poziomów nie podlegają takim szybkim wahaniom (dłuższy
    > czas filtracji).

    Wiele zależy od układu geologicznego oraz intensywności i czasu trwania
    zjawisk pogodowych.

  • 13. Data: 2011-03-10 08:31:55
    Temat: Re: Głębinówka na budow
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Zaczynam w najbliższym czasie budowę. Mam na działce wykopaną studnię
    > głębinową głęboka na 19m. Czy jest sens kupować już teraz docelową pompę,
    > czy może małą zatapialną z wyjściem na wąż typu "ogrodowego"?

    Cały dom wybudowałem
    używając wody z studni, która ma głebokosc 3,5m
    wody latem ok 40-50cm :)

    Czasami brakowało, to zalewałem zbiornik 1000l
    Pompa jakas stara co ledwo ciągnęła

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-03-10 14:35:51
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 10.03.2011 07:54, Zgred wrote:
    > Rura ma 160mm, lustro wody gdy była wiercona utrzymywało się gdzieś na 4 m.
    > Z wykonawcą studni jestem umówiony na montaż pompy i wszystkich dodatkowych
    > elementów (gotowe "przyłącze"). Będę montował docelową pompę tylko teraz
    > jest problem typu która :) W sumie od przyłącza do domu ma być około 20m
    > plus wysokość do łazienki na poddaszu jakieś 3m od poziomu 0. Zastanawiam
    > się nad wyborem między pompami typu Omnigena, a Grundfos czy pomy z
    > Grudziądza. Dobrze byłoby się zmieścić wokolicach 2k zł

    pompa do domu czy tez do ogrodu?
    Masz miejsce na zbiornik hydroforowy czy nie? Wode trzeba odzelaziac czy
    nie? Bo to sa pytania ktore implikuja wybor pompy.
    Pompy grundfosa zawieraja elektronike (szczegolnie te do instalacji bez
    zbiornika), do ktorej konieczne sa dobre przepieciowki.
    Jezeli musisz usuwac zelazo z wody, to bardzo dobrze jest miec
    instalacje z duzym zbiornikiem bezprzeponowym.
    S.

  • 15. Data: 2011-03-10 18:51:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Rura ma 160mm, lustro wody gdy by a wiercona utrzymywa o si gdzie na 4 m.
    > W sumie od przy cza do domu ma by oko o 20m

    mam podobnie, z tym, że poziom wody na jakichś 6m...
    wokół rury wykopałem i zrobiłem z kręgów studnię 2m głębokości, tam
    umieściłem hydrofor taki oto:
    http://allegro.pl/zestaw-hydroforowy-hydrofor-omnige
    na-jy1000-50l-i1488819123.html
    wydajność wystarczająca, jedyne zastrzeżenie do konstrukcji samej
    pompy, nie bardzo nadaje się do umieszczania w studni, duża wilgotność
    i skraplanie się wody uszkodziły silnik po 2 latach użytkowania, jakoś
    tak są umieszczone otwory wentylacyjne, że woda wpływa do środka, do
    łożysk, a nawet skrapla się w puszce przyłączeniowej, styki i śrubki
    śniedzieją od razu, wymieniłem pompę... a jak pójdzie znowu, to dam
    głębinową o podobnej wydajności bezpośrednio w rurę... reszta
    instalacji bez zarzutu...

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2011-03-10 19:08:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > Cały dom wybudowałem
    > używając wody z studni, która ma głebokosc 3,5m
    > wody latem ok 40-50cm :)

    Ja 'suszyłem' studnie dwóch sąsiadów - na przemian. Też czasem brakowało
    wody, ale jakoś dało radę :-) Czasem deszcz ratował sytuację.

    pozdr
    Robert G

  • 17. Data: 2011-03-21 06:56:38
    Od: "Zgred" <f...@n...com.pl>

    Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    On 10 Mar, 07:54, "Zgred" :
    > B d montowa docelow pomp tylko teraz
    > jest problem typu kt ra :)

    >Na czas budowy poprzestań jednak na pompie tańszej. Bywa, że robotnicy
    >nie dbają o sprzęt właściciela :-(

    Argument do mnie przemówił :-) Będzie pompa typu membranowego z wyjściem w
    postaci węża ogrodowego 3/4''. Rura nie ma korka. Glowice do studni
    głębinowych jakie widziałem na Alle są przystosowane do pomp docelowych
    podłącznych rurą 1''. Jak zabezpieczyć studnię? Druga sprawa jak
    uszczelnić/wykonać przejście przez obudowę z kręgów? Samo zapianowanie
    otworu chyba nie wystarczy?

    Zgred

  • 18. Data: 2011-03-26 09:39:59
    Od: "mr2" <m...@u...gg>

    witam,

    prosze o informacje - jaki jest koszt, wiercenia takiej studni? ile czasu
    zajmuje przygotowanie takiej studni??

    k.

  • 19. Data: 2011-03-28 07:05:19
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 26.03.2011 10:39, mr2 wrote:
    > witam,
    >
    > prosze o informacje - jaki jest koszt, wiercenia takiej studni? ile czasu
    > zajmuje przygotowanie takiej studni??

    ja ~4 lata temu placilem 160zl za metr, rura 160. Z gwarancja ze woda
    bedzie.
    Wiercenie trwalo dwa dni, potem jeszcze jeden dzien pompowania.
    Obudowa studni we wlasnym zakresie (3 kregi)
    S.

  • 20. Data: 2011-03-28 07:35:22
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> wrote in message

> [...]
    > bedzie.
    > Wiercenie trwalo dwa dni, potem jeszcze jeden dzien pompowania.
    > Obudowa studni we wlasnym zakresie (3 kregi)

    A ile metrów ma ta studnia ?