  • 1. Data: 2011-03-09 14:40:33
    Temat: przyłącze wodociągowe
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Wystąpiłem do wodociągów z wnioskiem o podłączenie wody do budowanego domu.
    Sprawa zdawałoby się banalnie prosta bo chciałem się podłączyć
    do rury wodociagowej , ktora ułożył za moją zgodą sąsiad na moim gruncie
    W umowie z sasiądem miałem,że za te zgodę będę mógł się podłączyć
    do jego rury ale wodociągi nie zgadzają się na to i muszę pociągnąć
    równoległa nitkę do rury sąsiada by podłączyć się do rury, która jest
    ich własnością.
    Do tej rury mam około 120 metrów i przejście pod asfaltem drogi.
    Zamierzam się od tego odwołać i szukam ładnie brzmiących argumentów.
    Wodociagi tzn ich radca prawny argumentują negatywną decyzję tym, że
    podłaczenienie do rury sąsiada to z prawnego punktu widzenia rozbudowa
    sieci a podłączenie do ich rury to przyłącze.
    Nie ma przeciwskazań technicznych bo sąsiad ułożył rurę 63mm

    Jak dla mnie to tylko sprawa interpretacji co nazywamy przyłączem a co
    siecią i na terenie gminy a nawet po sasiedzku we wsi są przykłady, że
    budowa takich rozbudowanych tzn na jednej nitce do 2-3 domów były budowane .

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 2. Data: 2011-03-09 15:19:04
    Temat: Re: przyłącze wodociągowe
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Wodociagi tzn ich radca prawny argumentują negatywną decyzję tym, że
    > podłaczenienie do rury sąsiada to z prawnego punktu widzenia rozbudowa
    > sieci a podłączenie do ich rury to przyłącze.

    bzdury opowiadają - przyłącze to odcinek od istniejącej sieci do budynku (czasem sie
    mówi ze do granicy dzialki) . Nie ma zadnego zakazu rozbudować przyłącze( które sie
    staje siecią - tez nie ma zakazu zeby to tak nazwać) o kolejne przyłącze.
    Zgłosisz takie przyłacze do starostwa i jak ci nie dadzą sprzeciwu to mozesz budować.
    Tak ze dogadaj sie z nimi jakos warunkowo: dają ci warunki takie jak chcesz, ty
    zgłaszasz roboty - i gdyby urząd dał ci sprzeciw to wybudujesz te 120m, jak nie da to
    znaczy ze wszystko jest ok i mozesz budować. Tyle ze urząd sprzeciwu ci nie da,
    spokojna głowa.
    Gdyby sie uparli na swoje to zażądaj przekwalifikowania tego przyłącza sąsiada na
    sieć - dopiero zgłupieją bo takie cos w ogóle nie funkcjonuje w prawie :)

    b.

  • 3. Data: 2011-03-09 18:06:00
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-03-2011 o 15:40:33 Tadeusz Smal <s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > sieci a podłączenie do ich rury to przyłącze.
    > Nie ma przeciwskazań technicznych bo sąsiad ułożył rurę 63mm
    Olej ich i zrób sobie studnię, ja miałem podobny problem, 50m do rurociągu
    przez działkę
    sąsiada i drogę. Zrobiłem studnię i mam swoją wodę, a później
    dowiedziałem się od kolegi który się podłączał jak Aqua drze kasę
    z tych co się podłączają, nie mówiac już o kupie papierów której żąda.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-03-09 22:15:10
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-03-09 16:19, Budyń pisze:
> [...]
    sieć - dopiero zgłupieją bo takie cos w ogóle nie funkcjonuje w prawie :)

    Dziękuję.
    Jutro poproszę o odpowiedź pisemną dlaczego nie chcą wyrazić zgody na
    podłączenie się do rury sąsiada.
    Kierownik w sumie porządny ale sprawia wrażenie strachliwego
    i może się przestraszy i ustąpi jak zobaczy,że zamierzam wojować.
    Przez jakiś czas wodociągi narzucały w naszym rejonie montowanie
    wodomierzy w studzienkach zewnętrznych póki jeden ze znajomych nie
    postawił się i zaczął się odwoływać.
    Teraz pozostawiają każdemu wybór czy woli mieć licznik w domu czy też
    na zewnątrz.

    Jeżeli chodzi o przejmowanie takich prywatnych przyłączy to wodociągi
    się do tego nie palą bo tylko kasują za wodę bez koniecznosc ponoszenia
    ewentualnych kosztów awarii jak również tych dodatkowych np za
    dzierżawę gruntu przez wbudowaną w przestrzeń drogi wraz poboczem
    infrastrukturę zarówno pod i nad ziemią.

    Naprzykład wspomniany sąsiad zrobił dla tej rury z wodą przecisk pod
    drogą rurą 160 mm a działka na której leży droga ma 9 metrów szerokości
    to przy stawce 15zł za metr kwadratowy płaci 22zł na rok.

    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 5. Data: 2011-03-09 22:25:18
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-03-09 19:06, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > dowiedziałem się od kolegi który się podłączał jak Aqua drze kasę
    > z tych co się podłączają, nie mówiac już o kupie papierów której żąda.

    :)
    Jeżeli chodzi o studnie to mam u siebie dwie z których czerpie wodę do
    podlewania ale to woda podskórna.
    Aby dowiercic sie do dobrej wody trzeba by wiercić podobnież około 50mb
    co przy 100zl za metr bieżący jest przeszło dwa razy drożej niż
    wybudowanie tych 120 ruro ciągu z przeciskiem pod drogą.

    Zważywszy na spadki terenu i oddalenie kanalizacji u nas nie będzie
    i mam już wybudowana POD , którą gmina w połowie mi zrefundowała nawet.

  • 6. Data: 2011-03-10 08:25:10
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    sieć - dopiero zgłupieją bo takie cos w ogóle nie funkcjonuje w prawie :)

    Teoretycznie masz rację, z tym że inwestor który położył istniejącą
    nitkę jest jej właścicielem, jeżeli wodociągi pozwolą Ci podłączyć się
    do tej rury to do miejsca przyłączenia powstaje rozbudowa sieci i muszą
    to wziąć na siebie - taki odcinek staje się ich własnością, a oni muszą
    inwestorowi zwrócić za to kasę o ile on o coś takiego wystąpi.

    Za to możesz tak jak Budyń pisze wystąpić ze zgodą sąsiada do Starostwa,
    z tym, że musi być to uzgodnione, a tam min. jest ktoś z wodociągów i
    może to uwalić.

    Może jeszcze zbyt małe ciśnienie w tej róże jest byś ty się mógł podłączyć.

    Ariusz

  • 7. Data: 2011-03-10 08:45:53
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-03-10 09:25, Ariusz pisze:

> [...]
    > może to uwalić.
    >
    > Może jeszcze zbyt małe ciśnienie w tej róże jest byś ty się mógł podłączyć.
    Jeżeli chodzi o cieśnienie w rurze sąsiada to z myślą o mnie ułożył on
    rurę średnicy 63mm zamiast 50 jakie miał w planie.
    Mamy dogadane,że zwrócę jemu w momencie przyłączenia różnicę ceny miedzy
    zakupem fi50mm a tej fi63mm i będę partycypował w połowie w corocznej
    opłacie za ułożenie rury osłonowej pod drogą gminną.
    Poczekam na pisemną odpowiedź z wodociagów

  • 8. Data: 2011-03-10 09:43:04
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.03.2011 23:25, Tadeusz Smal pisze:

    > Jeżeli chodzi o studnie to mam u siebie dwie z których czerpie wodę do
    > podlewania ale to woda podskórna.

    I co, roślinki nie mutują? ;->

    > Aby dowiercic sie do dobrej wody trzeba by wiercić podobnież około 50mb

    Eeeeeeeeeetam.

    Ta wzgardzona przez ciebie "podskórna" w zupełności wystarcza.

  • 9. Data: 2011-03-10 09:49:55
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-03-09 15:40, Tadeusz Smal pisze:
> [...]
    > siecią i na terenie gminy a nawet po sasiedzku we wsi są przykłady, że
    > budowa takich rozbudowanych tzn na jednej nitce do 2-3 domów były

    Proponuję na twojej działce, na przyłączu sąsiada zainstalować studnię
    wodomierzową z dwoma zestawami wodomierzowymi. My (prjojektanci) tak
    'przepychamy' podobne sprawy. Znajdź u siebie jakiegoś zaradnego
    projektanta który wie jak i u kogo uzgodnić wygodne dla ciebie rozwiązanie.