  • 1. Data: 2011-03-10 18:12:19
    Temat: ICOPAL - czy warto przepłacać
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Rozglądając się za materiałem do wykonania solidnej izolacji poziomej
    (jedeyna izolacja w budynku niepodpiwniczonym) trafiłem, zresztą za
    poradą grupowiczów na papę ICOPAL fundament SBS.
    Na stronie same ochy i achy, wygląda też solidnie.
    Niestety cena - masakryczna (fakt faktem potrzebowałbym góra trzy rolki
    + primer).

    No i tutaj pytanie: Czy faktycznie warto wykosztować się na tą papę aby
    zapewnić solidną izolację poziomą muru?
    W tych pieniądzach to można zrobić ponad cztery warstwy "zwykłej" papy
    tylko czy będzie to równie skuteczne.

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-03-10 19:42:25
    Temat: Re: ICOPAL - czy warto przepłacać
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Czesc, ja zastosowalem ta pape. Nie do zniszczenia.

    K.

  • 3. Data: 2011-03-10 20:07:59
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-10 20:42, kyte pisze:

    > Czesc, ja zastosowalem ta pape. Nie do zniszczenia.

    Nie do zniszczenia w sensie, że można po niej chodzić czy trwała i nie
    będzie puszczać wody?
    Pytam, bo jeśli jest to tylko kwestia odporności na uszkodzenia
    mechaniczne podczas prac budowlanych to sobie sporo życzą.

    Zgrzewałeś ją czy kleiłeś na jakiś lepik?

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-03-10 20:11:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Mar, 19:12, Shreek <p...@M...onet.pl> wrote:

    > No i tutaj pytanie: Czy faktycznie warto wykosztowa si na t pap aby
    > zapewni solidn izolacj poziom muru?

    To zalezy od warunkow gruntowych.

    Ja dalem 3 x folia fundamentowa + lawa pomalowana ze trzy razy
    dysperbitem. Z tym ze ja mam sucho jak pieprz - wszedzie piasek. Do
    tego zrobilem na wszelki wypadek drenaz. I w piwnicach suchutko.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-03-10 20:22:49
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-10 21:11, Adam pisze:

    > To zalezy od warunkow gruntowych.

    Warunki gruntowe są takie:
    Glina i ił...
    Ale też jest spadek działki tam gdzie stoi dom około 1,5m na przekątnej.
    Dom bez podpiwniczenia, mury lane w pustakach szalunkowych pomalowane
    dysperbitem (chyba tylko dla zasady). Do tego dren na poziomie ławy
    fundamentowej.

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-03-11 07:38:49
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    > Zgrzewałeś ją czy kleiłeś na jakiś lepik?

    Na razie tylko przelozylem scianke fundamentowa - czyli bloczek od ceramiki
    na wysokosci chudziaka. Polozylem na sucho bez klejenia, ani podkladu.

    Pozdr.
    K.

  • 7. Data: 2011-03-11 07:43:32
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam, no czyli warunki takie jak u mnie. Rowniez mam zastosowany drenaz.
    Stad takze mysle - czy nie rzucic SBS na cala powierzchnie - nie tylko na
    sciane fund.

    K.

  • 8. Data: 2011-03-11 14:02:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-03-2011 o 19:12:19 Shreek <p...@m...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > poradą grupowiczów na papę ICOPAL fundament SBS.
    > Na stronie same ochy i achy, wygląda też solidnie.
    Wiadmo, co mają napisać ;)

    Ja dałem 1mm folie na ławy do kupienia w castoramie i jest ok, mury suche
    a mam podobne warunki do ciebie.
    Folia ta też jest nie do zdarcia i ma taki wzorek aby zaprawa się lepiej
    trzymała.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-03-11 14:32:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 15:02, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > a mam podobne warunki do ciebie.
    > Folia ta też jest nie do zdarcia i ma taki wzorek aby zaprawa się lepiej

    To mamy ta sama folie :) Ja w zasadzie to mam troche bardziej
    skomplikowane - lawy wymalowane dysperbitem, na to folia, na to jedna
    warstwa bloczka fundamentowego, bloczek zostal wymalowany z wszystkich
    stron dysperbitem ze 2-3x (mialem ze 20 wiader kupione ponizej polowy
    ceny wiec nie zalowalem go ;) , folia zostala zawinieta i na to
    jeszcze jedna warstwa folii i dopiero sciana piwniczna :) Troche
    zakrecone bo ten jeden bloczek to chcialem podniesc fundament i
    zrobilem taka podwojna izolacje przy okazji. Ta moja folia byla dosc
    tania wiec sobie pozwolilem ;)

    A ze jest mocna to fakt - polozona byla na calej dlugosci law -
    rowniez w progach drzwiowych, po ktorych pozniej lazilismy,
    jezdzilismy taczkami i tak dalej - pod folie wiadomo dostalo sie wtedy
    sporo piasku, kamyczkow, zwiru, zapraw etc - mimo to folia w zadnym
    miejscu sie nie przetarla :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-03-11 15:36:05
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

> [...]
    > Na stronie same ochy i achy, wygląda też solidnie.
    > Niestety cena - masakryczna (fakt faktem potrzebowałbym góra trzy rolki +

    uzyłem zwykłej
    tandety, na fundement, wtedy nie interesowałem się
    budową

    żałuję, tynkarze zniszczyli bo to kiepska papa była
    i cięzko było dobrze powiazać papę na posadzki z papą fundamentową.
    teraz chętnie bym dopłacił jak by się dało zmienić
    niestety temat nie do ruszenia

    więc nie oszczędzaj, ewentualnie kup papę jakąs bardzo mocną