  • 11. Data: 2011-03-11 10:36:03
    Temat: Re: Coś tańszego na rurę do GWC
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 10:03, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > przemysle sobie :-) ale na pewno nie dam 1200zł za nagrzewnice, musiałbym na głowe
    upaść, za połowe tego mozna miec 10chłodnic samochodowych które bedą równie dobre :-)

    Nie beda. Chlodnice sa obliczane dla temperatur 90stC, a nie 8stC.
    Narobisz sobie tylko duzych oporow w dolocie a zysk z tego moze byc
    zerowy :) Ja tam wole miec obliczone na tip top i wiedziec ze cale to
    GWC ma jakis sens.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-03-11 11:48:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >zerowy :) Ja tam wole miec obliczone na tip top i wiedziec ze cale to

    niby racja - tylko za 100zł to ten sam magik pewnie potrafi przeliczyć chłodnice
    samochodowa. Bo nie wierze ze samochodowa bedzie gorsza -powierzchnia ze 3x wieksza
    (czyli 3x mniejszy spadek cisnienia) , gęstość lameli podobna - nie wiem gdzie miałby
    być jakis poważny błąd w mojej koncepcji.

    b.

  • 13. Data: 2011-03-11 12:00:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomościnews:6189208d-eb62-43b5-8058-63b65dd4588b@
> [...]
    (czyli 3x mniejszy spadek cisnienia) , gęstość lameli podobna - nie wiem gdzie miałby
    być jakis poważny błąd w mojej koncepcji.

    W tej juwentowej masz 4 rzedy rurek - w chlodnicy jeden (chyba?) rzad.
    Ot wydaje mi sie ze musialbys polaczyc ze cztery takie. A to oznacza
    robienie obudowy i "rozdzielacza" z jednej rurki na cztery. Moze sie
    to okazac na tyle czaso i kaso-chlonne ze poprostu sie nie oplaci. Jak
    sensownie polaczysz rure PE z chlodnica ktora ma wyjscie na gumowego
    weza i zacisk ? Ta juwentowa ma elegancki gwint - starczy zwykle
    przejscie PE na gwint + redukcja z miedzi i wszystko jest szczelne na
    lata :) Jak i z czego sensownie polaczysz cztery chlodnice do kupy ?
    Jak mi w samochodzie strzeli rura to wiecznie jest problem zeby
    odpowiednia dostac - a tu musisz zrobic rozdzielacz z jednej rury PE
    na cztery rury gumowe :) No nie wiem - caly pomysl z uzyciem chlodnicy
    samochodowej wydaje mi sie poprostu zbyt prymitywny. Pozatym juz nie
    tacy magicy jak my (haha;) to liczyli na roznych forach i to sie
    poprostu nie kalkulowalo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-03-11 12:06:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    >samochodowej wydaje mi sie poprostu zbyt prymitywny. Pozatym juz nie
    >tacy magicy jak my (haha;) to liczyli na roznych forach i to sie

    ja jedną mam zaadaptowana jako klime domowej roboty - przejściówki bez problemów i
    specjalnych porobiłem. Wiec te techniczne sprawy sa łatwe do przeskoczenia. Problemem
    pozostaje spadek ciśnienia i moc przy innych parametrach. No ale chłodnice
    samochodowe to urządzenia na 50-100kW , te 4 to wyciągniemy z nich z palcem w nosie.
    Po prostu te 1200zł powala...

    b.

  • 15. Data: 2011-03-11 12:13:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 07:15, "nacocito" <n...@c...to> wrote:

    > kupy si to nie trzyma :)
    >
    > Po pierwsze, je li ten Rehau jest tak drogi i mo na go byle czym zast pi to
    > czemu inni producenci nie zrobi takich rur w ni szej cenie?

    Rynek stoi otworem - znalazles w niej luke - brawo :-)
    Moze dlatego, ze nie maja tak dobrego dzialu marketingu jak rehał.

    > Po trzecie to rura do klopa nie ma w a ciwo ci bakteriostatycznych. Rehau ma
    > domieszk srebra kt re zapewnia te w a ciwo ci. Czy to jest a tak wa ne?
    > Jest, zwa ywszy na to ile tam si wykrapla wilgoci latem. Ten kto wybiera
    > ten wie.

    W takim razie wloz do zwyklej rury kanalizacyjnej swietlowke
    antybakteryjna. Skutecznosc bedzie wyzsza niz przereklamowanego
    rehała. A jezeli myslisz, ze warstewka srebra ochroni Cie przed
    bakteriami jezeli w tej rurze bedzie stala wieksza ilosc wody to
    jestes optymista :) Z tego m.in. powodu wybralem GWC wodny, ktory
    higienicznie jest bezkonkurencyjny.

    > Wed ug mnie taka rura bez wiadectwa to jak GWC z czerpni w fabryce PCV w
    > kraju o wilgotno ci 100% (latem).
    > Wi c to mo e si okaza faktycznie "rura do klopa"

    Nie PCV, tylko PP. Z tego sa rury rehała.

    A powiedz mi - z czego masz rurociag do domu ? :) Z czego masz
    instalacje wody w domu!!? Nie boisz sie, ze te kilometry PE + PP w
    ktorych krazy woda Cie nie zabija, czy moze nosisz wode do picia ze
    zrodelka ? :D Co ma wieksze tarcie - woda, czy powietrze? Co zbiera
    wiecej "syfu" z tych plastikowych rur - woda, czy powietrze? :)

    Gratuluje marketingowcom rehała :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2011-03-11 12:18:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 13:06, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > No ale chłodnice samochodowe to urządzenia na 50-100kW

    Ale dla roznic temp. rzedu ~60stC - i dla jakiego przeplywu powietrza?
    Juwentowy obliczony jest dla 400m3/h czyli dla swojej wielkosci - dla
    predkosci 0,75m/s. To jest 2,7km/h - jadac samochodem 100km/h masz w
    teorii 37x wieksza wymiane powietrza :-) Wentylatory samochodowe tez
    raczej daja duuuuuuzo wiecej niz 400m3/h.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-03-11 12:52:52
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >na cztery rury gumowe :) No nie wiem - caly pomysl z uzyciem chlodnicy
    >samochodowej wydaje mi sie poprostu zbyt prymitywny. Pozatym juz nie

    czyli wracamy to topicu :-) To jest zbyt prymitywne uzyć zwykłych rur od klopa
    zamiast drogich-ale-super-rur-rehau :-))))

    b.

  • 18. Data: 2011-03-11 12:54:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 13:52, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > czyli wracamy to topicu :-) To jest zbyt prymitywne uzyć zwykłych rur od klopa
    zamiast drogich-ale-super-rur-rehau :-))))

    Nieprawda - bo te zwykle klopowe nie roznia sie niczym od tych
    rehałowskich. I tu i tu - PP. Rehau ma warstwe bakteriobojcza - OK -
    ale wystarczy wlozyc swietlowke UV bakteriobojcza i wszystko bedzie
    dzialac identycznie (bo rury maja te same przewodzenie ciepla w
    sciankach, te same srednice etc).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-03-11 14:11:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-03-2011 o 00:01:56 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Nie no, po co wentyl ? W reku juz jest, po co drugi :-)

    > Mamy wybrana i bedziemy lada dzien zamawiac:
    >
    > http://szyna.civ.pl/gwcoferty/JuwentKrakow1.jpg

    > Przez nagrzewnice (czy jak kto woli chlodnice) przeplywa glikol - w
    > zamknietym obiegu z ~100-120mb rury PE 32 lub PE 40 zakopanej w ziemi
    > (1,5m), pedzi to pompka. Powietrze wchodzace do reku przelatuje przez
    > nagrzewnice - chlodzac sie w lato lub ogrzejac w zime :)
    Adam tylko że wten sposób zamykasz powietrze w obiegu zamkniętym
    czyli robisz klimatyzację ze wszystkimi wadami tego system np syndrom
    chorego domu.
    Wentylacja przez GWC wymienia powietrze w domu, a nie tylko go chłodzi czy
    grzeje.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2011-03-11 14:19:00
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-03-2011 o 20:35:45 Gosia <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ma ktoś pomysł czym tańzym zastąpić rurę GWC np. Rehau AWADUKT Thermo?
    > Liczę, że ni będzie odpowiedzi w stylu "rurą do klopa".
    Zrób sobie gwc bezprzeponowy, możesz wtedy użyć tylko kilka m rury,
    co wyjdzie znacznie taniej, taki gwc poza tym że chłodzi/grzeje powietrze
    jeszcze go czyści i nawilża odpowiednio, sam taki zrobiłem.
    Tutaj sobie poczytaj o czystości:
    http://www.taniaklima.pl/tk/pl/

    a tu masz schemat dzialania
    http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_4&sName=jak-dzia
    la-gwc
    przy czym ja rozdział zrobiłem rurami ale je nawierciłem na prawie
    sitko, lepiej się powietrze rozprowadza w kamieniu niz tam na rysunku.

    --
    Pozdr
    JanuszK