  • 21. Data: 2011-03-11 14:26:35
    Temat: Re: Coś tańszego na rurę do GWC
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 15:11, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Adam tylko że wten sposób zamykasz powietrze w obiegu zamkniętym
    > czyli robisz klimatyzację ze wszystkimi wadami tego system np syndrom
    > chorego domu.

    Ale skad ten pomysl? To jest przeciez na dolocie do rekuperatora.
    Wylot idzie normalnie na zewnatrz. Powietrze brane tez jest z
    zewnatrz. Nie ma zadnego obiegu zamknietego - powietrze jest stale
    wymieniane na nowe, tylko to nowe jest podgrzewane lub chlodzone :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 22. Data: 2011-03-11 14:51:29
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-03-11 15:19, janusz_kk1 pisze:

    > przy czym ja rozdział zrobiłem rurami ale je nawierciłem na prawie
    > sitko, lepiej się powietrze rozprowadza w kamieniu niz tam na rysunku.

    Nie wystarczyło kupić rury drenarskiej?

    ________MAT_______

  • 23. Data: 2011-03-11 15:24:41
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    i.googlegroups.com...
    On 11 Mar, 07:15, "nacocito" <n...@c...to> wrote:

    > Rynek stoi otworem - znalazles w niej luke - brawo :-)
    > Moze dlatego, ze nie maja tak dobrego dzialu marketingu jak rehał.

    > W takim razie wloz do zwyklej rury kanalizacyjnej swietlowke
    > antybakteryjna. Skutecznosc bedzie wyzsza niz przereklamowanego
    > rehała. A jezeli myslisz, ze warstewka srebra ochroni Cie przed
    > bakteriami jezeli w tej rurze bedzie stala wieksza ilosc wody to
    > jestes optymista :) Z tego m.in. powodu wybralem GWC wodny, ktory
    > higienicznie jest bezkonkurencyjny.

    Ale my nie mówimy o rodzajach GWC tylko o rodzaju rur jakie należy stosować
    do wymiennika.

    > Nie PCV, tylko PP. Z tego sa rury rehała.

    Rehau tak, te do kibla nie koniecznie.

    > A powiedz mi - z czego masz rurociag do domu ? :) Z czego masz
    > instalacje wody w domu!!? Nie boisz sie, ze te kilometry PE + PP w
    > ktorych krazy woda Cie nie zabija, czy moze nosisz wode do picia ze
    > zrodelka ? :D Co ma wieksze tarcie - woda, czy powietrze? Co zbiera
    > wiecej "syfu" z tych plastikowych rur - woda, czy powietrze? :)
    ---------------

    Dobrze jest używać rzeczy zgodnie z ich przeznaczeniem i posiadanymi
    świadectwami dopuszczającymi do określonego użytku.
    Oczywiście można na to machnąć ręką ale ważne aby to robić na własną
    odpowiedzialność.
    A radzić komuś tak robić to jest bardzo szkodliwe a słuchać takich rad to
    głupota.

    To jest mniej więcej tak, jak kupowanie spirytusu od przyjezdnych ze
    wschodu. Tani jest ale kilku nieźle zaszkodził.

  • 24. Data: 2011-03-11 15:31:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 16:24, "nacocito" <n...@c...to> wrote:

    > Dobrze jest u ywa rzeczy zgodnie z ich przeznaczeniem i posiadanymi
    > wiadectwami dopuszczaj cymi do okre lonego u ytku.
    > Oczywi cie mo na na to machn r k ale wa ne aby to robi na w asn
    > odpowiedzialno .
    > A radzi komu tak robi to jest bardzo szkodliwe a s ucha takich rad to
    > g upota.
    >
    > To jest mniej wi cej tak, jak kupowanie spirytusu od przyjezdnych ze
    > wschodu. Tani jest ale kilku nie le zaszkodzi .

    Dlatego wlasnie polecam GWC wodne w ktorym nie ma mozliwosci rozwoju
    zadnych zarazkow, a ktore wyjdzie z 3-4 x taniej i bedzie sprawniejsze
    - chocby dzieki wiekszej powierzchni jaka zajmuje w gruncie. Sorry ale
    jak ktos placi ~700 pln za 6mb rury, przy czym do takiego GWC zeby
    dzialal sensownie trzeba dac z 50mb - tj. jakies 6k pln za pare kilo
    plastiku to jest poprostu idiota, kretynem ktory dal sie wciagnac w
    marketingowa papke zafundowana przez rehała :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2011-03-11 16:30:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-03-2011 o 15:26:35 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > zewnatrz. Nie ma zadnego obiegu zamknietego - powietrze jest stale
    > wymieniane na nowe, tylko to nowe jest podgrzewane lub chlodzone :)
    Aaa to nie doczytałem, przepraszam. W takim wypadku OK.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2011-03-11 16:56:23
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    .googlegroups.com...

> [...]
    > plastiku to jest poprostu idiota, kretynem ktory dal sie wciagnac w
    > marketingowa papke zafundowana przez rehała :)

    Nie znam takich badań, że wszyscy ci co kupili Rehau to idioci i kretyni.
    Łatwiej jest mi uwierzyć, że mieli swoje powody oraz że podejmowali swoją
    decyzje świadomie.
    Generalnie ci co mają kase to nie są jacyś idioci i kretyni co nie potrafią
    liczyć swoich pieniędzy.

  • 27. Data: 2011-03-11 17:17:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-03-2011 o 12:48:47 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > niby racja - tylko za 100zł to ten sam magik pewnie potrafi przeliczyć
    > chłodnice samochodowa. Bo nie wierze ze samochodowa bedzie gorsza
    > -powierzchnia ze 3x wieksza (czyli 3x mniejszy spadek cisnienia) ,
    > gęstość lameli podobna - nie wiem gdzie miałby być jakis poważny błąd w
    > mojej koncepcji.
    W temp pracy. Zauważ że moc oddawana przez chłodnicę zależy od różnicy temp
    i taka samochodowa jest liczona na 90 st wody - powiedzmy 40st otoczenia
    co daje
    50st różnicy.
    Moc chłodnicy jest wprost proporcjonalna do różnicy temp czyli
    P=a*T gdzie a to wspól oddawania ciepła
    I teraz weźmy silnik np o mocy 50KM co daje około 37KW, przy sprawności
    silnika rzędu 35%
    daje około 105 KW energii ze spalania benzyny z czego 105-37=68KW IDZIE w
    chłodnicę!
    dla 50 st chłodnica oddaje 1,36KW/st
    Teraz w chłodzeniu będziesz miał powiedzmy 10st glikol i 30st powietrze
    czyli różnica
    to 20st* 1,36 daje to 27KW teoretycznie oczywicie :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 28. Data: 2011-03-11 17:39:40
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >W temp pracy.
    >to 20st* 1,36 daje to 27KW teoretycznie oczywicie :)

    znaczy sie wyliczyłes ze moge miec racje? ;-)

    b.

  • 29. Data: 2011-03-11 17:42:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    > Generalnie ci co mają kase to nie są jacyś idioci i kretyni co nie potrafią
    > liczyć swoich pieniędzy.

    Masz racje - ale tez ci co mają kase poswiecaja czas na jej zarabianie i na swojej
    profesji sie znają. A dobór materiałów pozostawią specjalistom z danej branży. Jesli
    któryś powie "rehau" to kupują - mnie by 6kzł zabolało, a ich nie - to i nie wnikają.

    b.

  • 30. Data: 2011-03-11 18:13:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-03-2011 o 18:39:40 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > znaczy sie wyliczyłes ze moge miec racje? ;-)
    Nie :) zauważ że nie będziesz miał takiego przewiewu ani
    przepływu cieczy. Poza tym nie wiem czy dobrze obliczyłem
    moc chłodnicy dla 90 st, wydaje mi się że za dużo ale
    ja samochodówki nie kończyłem :) to mogę się mylić w liczeniu.

    --
    Pozdr
    JanuszK