    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Coś tańszego na rurę do GWC
    Date: Fri, 11 Mar 2011 07:15:06 +0100

    news:7cec21e9-2e0c-4a50-a882-d7f9659e5497@t8g2000vbd
    .googlegroups.com...
    On 10 Mar, 20:35, "Gosia" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Rura do klopa.
    >
    > Jezeli wierzysz w te marketingowe pierdoly ze jestes w stanie zaplacic
    > kilka razy wiecej za kawalek plastiku tylko dlatego ze na tym pisze
    > rehał to..

    kupy się to nie trzyma :)

    Po pierwsze, jeśli ten Rehau jest tak drogi i można go byle czym zastąpiś to
    czemu inni producenci nie zrobią takich rur w niższej cenie?
    Przecież nie trudno by było zrobić rurę z PCV z odpowiednią średnicą w
    kolorze niebieskim i powiedzieć że to jest super na GWC i jaka tania.
    Wytłumaczenie jest proste. Taka rura nie dostanie świadectwa sanitarnego tak
    jak nie posiadają go rury do "klopa".

    Po drugie, to czemu nikt z nas nie chce budować domów na w pobliżu różnego
    typu uciążliwych obiektów jak fabryki tworzyw sztucznych, elektrownie,
    spalarnie śmieci itp?
    Moim zdaniem czerpiąc powietrze, do ponoć zdrowego domu (bo takie budujemy)
    przez rurę bez świadectwa, sami dobrowolnie zgadzamy się na pewne ryzyko.
    Mianowicie na to, że powietrze może być zanieczyszczone dziwnymi związkami.

    Po trzecie to rura do klopa nie ma właściwości bakteriostatycznych. Rehau ma
    domieszkę srebra które zapewnia te właściwości. Czy to jest aż tak ważne?
    Jest, zważywszy na to ile tam się wykrapla wilgoci latem. Ten kto wybierał
    ten wie.

    Według mnie taka rura bez świadectwa to jak GWC z czerpnią w fabryce PCV w
    kraju o wilgotności 100% (latem).
    Więc to może się okazać faktycznie "rura do klopa"