    Subject: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 22 Mar 2021 11:34:48 +0100

    W dniu 2021-03-22 o 09:18, FEniks pisze:
> [...]

    Oczywiście można wyśmiewać ludzi, którzy chcą mieć coś bardziej trwałego
    i porządniejszego niż Termet.

    Zgodnie z tą doktryną powinno się zabronić ludziom budowania domów
    większych jak powiedzmy 25m2 i kupowania aut lepszych niż Fiat Panda, a
    dla zamożniejszych za specjalnym pozwoleniem od ToMaszka: Opel Karl,
    Hiundai i10, VW Up i Renault Twingo.

    Ktoś, kto dokona zakupu innego niż Panda, bez pozwolenia ToMaszka,
    powinien być rozstrzelany lub powieszony.

    > Nie zawsze chodzi tylko o to, żeby było taniej. Na drugi kocioł
    > potrzebowałabym jeszcze raz tyle miejsca, dodatkowej instalacji. Nie
    > wiem zresztą, jak wyglądałoby wtedy zużycie gazu. Tak czy inaczej
    > pomysł jak dla mnie od czapy.

    No tak. Krew zalewa, że ktoś kupił Viessmanna to chociaż przywalić
    proponując gorsze i droższe rozwiązania. Ważne, żeby były po myśli
    ToMaszka i żeby ToMaszek miał się do czego przypierd....ć.

    Są narody, które mawiają, że "biednego nie jest stać na najtańsze
    rozwiązania"

    Ogólnie rzecz biorąc Viessmanny potrafią pracować po 20-25 lat. W
    zeszłym roku nawet wymieniałem takiego ponad 20-letniego Viessmanna
    kondensacyjnego. Klient postanowił wymienić go profilaktycznie na coś
    nowszego, choć kocioł był w pełni sprawny i cały czas pracował.

    > Czytując tutejsze rewelacje, jakie to ludzie rozwiązania stosują -
    > panele fotowoltaiczne, pompy ciepła itd. - nie spodziewałam się, że
    > mój poczciwy piec dwufunkcyjny zrobi jeszcze na kimś wrażenie. ;-)

    Czytając wypowiedzi niektórych to trzeba się dobrze zastanawiać jakie
    obce siły sieją tu wrogą propagandą, działającą na szkodę czytających.

    > Jeśli już robić rewolucję, to dla efektu, który będzie jej wart. Nie
    > wiem, jakie prace będzie musiała wykonać Majka (poza zakupem samego
    > pieca), żeby wymienić instalację grzewczą. Gaz w domu ma, bo ma płytę
    > gazową w kuchni, więc może nie aż tak dużo.

    Niezupełnie. Ma gaz z butli w kuchni, a gaz sieciowy po drugiej stronie
    ulicy.

    > 20 tysięcy to nie jest mało. W takiej kwocie u mnie zamknęły się
    > koszty ocieplenia całego domu + zrobienie otworu i wstawienie
    > dodatkowego okna.

    Ale i tak z nowym przyłączem gazowym jest szansa, aby się zmieściła i to
    nawet z lepszym kotłem niż Termet.

    Wszak ma bardzo prostą instalację.grzejnikową czyli kocioł wystarczy
    tylko wpiąć w tę instalację. Nawet przy kotle z wyższej półki łączny
    koszt kotłowni i wkładu kominowego nie przekroczy 10 tys. zł wraz z
    robocizną.

    Pozostałe 10 tys. zł powinny wystarczyć z palcem w .... na nowe
    przyłącze gazu wraz z robocizną.