    Subject: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 22 Mar 2021 11:54:14 +0100

    > W kuchni ma płytę na propan-butan, gaz ziemny dopiero będzie. Tu z moich
    > doświadczeń mogę napisać, że stan bardzo niepewny co do kosztów. Cała
    > robota, poczynając od wykopania rowu na gazrurkę, pospawanie wszystkiego
    > i uruchomienie (bez kotła co) kosztowało *mniej* niż wrysowanie *jednej*
    > kreski na mapie, co bodajże nazwano "inwentaryzacją". Urzędnicy bywają
    > nieobliczalni.

    Za przyłącze gazowe teraz klient płaci ryczałt w zeszłym roku było to
    poniżej 3 tys. zł, niezależnie od trudności jakie występują z
    doprowadzeniem. Wykonanie przyłącza, posadowienie skrzynki gazomierza w
    granicy działki oraz zamontowanie gazomierza leży po stronie gazowni.
    Jeżeli występują jakieś trudności to płaci za to gazownia.

    Oczywiście inwestor może je wykonać we własnym zakresie, ale wtedy
    będzie drożej. Gazownie mają podpisane umowy z kilkoma firmami i trzeba
    czekać w kolejce do wykonania przyłącza. Nierzadko rok i ponad rok
    czasu. Nie zawsze gazownie godzą się na wykonanie przyłącza przez firmy,
    które nie posiadają umowy z gazownią.

    W gestii klienta jest natomiast wykonanie instalacji od skrzynki
    gazomierza do domu oraz wykonanie instalacji wewnętrznej.

    Łączny koszt przy budowie przyłącza przez gazownię i instalacji od
    gazomierza do kotła raczej nie powinien przekroczyć 10 tys. zł.