  • Data: 2021-03-28 23:18:03
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-03-28 o 21:59, Majka pisze:
    > Panowie, tu mogę wtrącić coś, co może pomoże wam w określeniu ilosci wody,
    rozkładzie instalacji itp.

    Najprościej zmierz wysokość i długość grzejników. Jeden metr grzejników
    podwójnych o wysokości 60cm (najpopularniejszy rozmiar) ma pojemność ok.
    6,6 litra.

    Do grzejników zapewne poprowadzone są rury miedziane?

    Jeżeli tak to rury doprowadzone do grzejników to 15 i 18 ale piony lub
    rury odchodzące od kotła mają większe przekroje. Zapewne co najmniej 22,
    a najprawdopodobniej 28

    Pojemności wodne rur miedzianych to:

    15 - 0,133 litra / m

    18 - 0,201 litra / m

    22 - 0, 314 litra / m

    28 - 0,531 litra / m

    Podłogówka to prawdopodobnie PEX 16

    Na 1m2 podłogówki układa się średnio ok. 6-7mb rury PEX16

    1mb takiej rury ma pojemność - ok. 0,107 litra / m

    Trzeba by było znać długość wszystkich rur z danej średnicy i można
    policzyć objętość wodną całej instalacji.

    Trzeba też doliczyć pojemność obiegu wody grzewczej w zasobniku CWU w
    zależności od typu:

    Z wężownicą - 8-10 litrów

    Dwupłaszcz - 15-30 litrów

    Zbiornik w zbiorniku - 30-40 litrów.