eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzujnik temperatury do zamontowania pod fundamentem i nie tylko tam › Re: Czujnik temperatury do zamontowania pod fundamentem i nie tylko tam
  • Data: 2015-02-25 20:02:14
    Temat: Re: Czujnik temperatury do zamontowania pod fundamentem i nie tylko tam
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 25 lutego 2015 18:41:01 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    najtaniej i skutecznie-a działa bez rzeżbienia. A jak juz jest raspberry to tam mozna
    nawkładac dalszych funkcji chociażby monitoring jakis, sterowanie czyms...

    > A ten rasbery to czego jeszcze wymaga do skompletowania całego urządzenia?

    odrobine linuxa :)

    czujnik temperatury
    http://allegro.pl/czujnik-temperatury-ds18b20-to92-t
    ermometr-arduino-i5123496953.html

    raspberry
    http://allegro.pl/raspberry-pi-b-najtaniej-vat-23-gw
    ar-12-mies-i5103141613.html

    karta pamięci SD

    zasilacz
    http://allegro.pl/zasilacz-rhotech-5v-2a-microusb-ra
    spberry-pi-2-b-i5088499556.html

    wifi -jelsi nie masz pod ręka kabla
    http://allegro.pl/adapter-wi-fi-wlan-usb-karta-nano-
    raspberry-pi-i5077222987.html

    opcjonalnie (u mnie tak jest)
    http://www.meraprojekt.com.pl/mp00202.html -koszt ok.80zł chyba
    czyli sygnał 1wire dochodzi przez USB
    Można 1wire bez tego podpiąć - bezpośrednio do pinów - ale raspbery nie ma zadnych
    zabezpieczen przepięciowych, nie wiem jak z bezpieczenstwem układu. Piny gpio sa
    wyprowadzone bezposrednio z procesora i juz 5V ubije cały komputer.

    Internet oczywiscie nie jest niezbędny, ale ułatwia wystawianie wyników i zarządzanie
    przez zdalny dostęp.

    gdyby czyms sterować to takie:
    http://allegro.pl/modul-4-kanalowy-przekaznik-5v-10a
    -avr-arm-arduino-i4955450217.html

    jedyna rzażba to kabelki trzeba polutować :)

    b.