    Date: Thu, 02 Oct 2014 18:28:00 +0200
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy już grzejecie ?

    W dniu 2014-10-02 17:39, tataglia pisze:
    > Od wakacji zacząłem mieszkać w nowym domu z poddaszem użytkowym o
    > powierzchni około 175m2 licząc po powierzchni podłogi. Do dnia
    > dzisiejszego nie włączałem ogrzewania, bo zaplanowałem, że powyżej 20st
    > nie będę włączał. Jest obecnie około 20,5st. Co prawda, szczególnie
    > rano, jest dość rześko a przynajmniej tak to jest odczuwane (byłem
    > przyzwyczajony do co najmniej 24st w bloku mimo że nigdy nie włączałem
    > ogrzewania) ale na razie chyba nie będę włączał podłogówki bo może to
    > kwestia przyzwyczajenia.
> [...]

    Wszystko zależy od upodobań, trybu życia, itp.

    Ja przepalam w piecu co drugi dzień od ponad tygodnia. Mam odkręcone dwa
    kaloryfery na dole, podłogówkę w łazience i kaloryfer w sypialni na
    górze. Ale po pierwsze, u mnie w domu się dużo wietrzy, bo drzwi od
    tarasu są wiecznie otwarte, a po drugie lubimy ciepło. Mamy w domu ok.
    22 stopnie i dla nas jest to temperatura optymalna, bo nie lubimy
    chodzić w swetrach. Poza tym wolę zapłacić w sezonie 200 złotych więcej
    za opał, niż wiecznie chodzić z zimnym nosem :)

    Na dworze bywa różnie, bo jakiś tydzień temu już zdarzyło mi się skrobać
    szyby w samochodzie. Ale średnio w nocy jest ok. 7 stopni, a w dzień 17-20.

    Nie wiem, co to znaczy "rześko" dla Ciebie, ale dla mnie poniżej 20
    stopni w domu to już jest bardzo "rześko" :)

    Jeśli zaś chodzi o jakość ocieplenia, to będziesz wiedział po drugim
    sezonie grzewczym jak już policzysz ile Cię kosztowało ogrzewanie.
    Pierwszy sezon, z własnego doświadczenia wiem, jest niemiarodajny, bo
    jeszcze wszystko dosycha.

    Ja spalam średnio 2 tony ekogroszku na sezon w domu o powierzchni
    użytkowej ok. 130-140 metrów (po podłogach jest jakieś 180 metrów).
    Czyli za jakieś 1700 złotych. Czy to jest dużo, czy mało, to pojęcie
    względne.

    Pozdrawiam,
    MW