  • 1. Data: 2014-10-02 17:39:09
    Temat: Czy już grzejecie ?
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    Od wakacji zacząłem mieszkać w nowym domu z poddaszem użytkowym o
    powierzchni około 175m2 licząc po powierzchni podłogi. Do dnia
    dzisiejszego nie włączałem ogrzewania, bo zaplanowałem, że powyżej 20st
    nie będę włączał. Jest obecnie około 20,5st. Co prawda, szczególnie
    rano, jest dość rześko a przynajmniej tak to jest odczuwane (byłem
    przyzwyczajony do co najmniej 24st w bloku mimo że nigdy nie włączałem
    ogrzewania) ale na razie chyba nie będę włączał podłogówki bo może to
    kwestia przyzwyczajenia.
    Czy na podstawie powyższych temperatur i panujących aktualnie i ostatnio
    warunków atmosferycznych można pokusić się o ocenę jakości wykonania
    ocieplenia budynku ? (15cm styro na ścianach i 25cm wełny na skosach
    poddasza).

    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2014-10-02 18:09:42
    Temat: Re: Czy już grzejecie ?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-02 o 17:39, tataglia pisze:
> [...]
    > nie będę włączał. Jest obecnie około 20,5st. Co prawda, szczególnie
    > rano, jest dość rześko a przynajmniej tak to jest odczuwane (byłem

    PEC im więcej ciepła puści, tym więcej zarobi, a kurek ma po swojej
    stronie. Teraz Ty masz kurek po swojej stronie i im mocniej grzejesz,
    tym więcej płacisz.
    Mam kuzynkę w bloku, gdzie płacą ryczałtowo i PEC im "zapewnia" + 25
    stopni. Jak do niej jadę, to proszę dzień wcześniej o zakręcenie
    wszystkich kaloryferów, bo to dobra temperatura dla dziadków w
    hospicjum. Piłsudski podobno uważał 14 stopni za optymalną temperaturę
    do pracy ;-)

> [...]
    > warunków atmosferycznych można pokusić się o ocenę jakości wykonania
    > ocieplenia budynku ? (15cm styro na ścianach i 25cm wełny na skosach

    Z tym poczekajmy do minus 15 i najlepiej, jak będą silne wiatry.
    Jacek

  • 3. Data: 2014-10-02 18:10:19
    Od: aga <a...@n...eu>

    W dniu 2014-10-02 17:39, tataglia pisze:
> [...]
    > warunków atmosferycznych można pokusić się o ocenę jakości wykonania
    > ocieplenia budynku ? (15cm styro na ścianach i 25cm wełny na skosach

    To jaką masz różnice temperatur dom / poza domem ??

    U mnie w domu ok 18 stopni, na dworze 11-13, też jeszcze nie ogrzewam bo
    nie lubie jak jest za bardzo ciepło

  • 4. Data: 2014-10-02 18:19:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    było juz pare dni takich na granicy potrzeby włączenia grzania. Na razie
    dogrzewałem solarem, a teraz to nawet słonca ni ma :)

    b.

  • 5. Data: 2014-10-02 18:28:00
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > warunków atmosferycznych można pokusić się o ocenę jakości wykonania
    > ocieplenia budynku ? (15cm styro na ścianach i 25cm wełny na skosach

    Wszystko zależy od upodobań, trybu życia, itp.

    Ja przepalam w piecu co drugi dzień od ponad tygodnia. Mam odkręcone dwa
    kaloryfery na dole, podłogówkę w łazience i kaloryfer w sypialni na
    górze. Ale po pierwsze, u mnie w domu się dużo wietrzy, bo drzwi od
    tarasu są wiecznie otwarte, a po drugie lubimy ciepło. Mamy w domu ok.
    22 stopnie i dla nas jest to temperatura optymalna, bo nie lubimy
    chodzić w swetrach. Poza tym wolę zapłacić w sezonie 200 złotych więcej
    za opał, niż wiecznie chodzić z zimnym nosem :)

    Na dworze bywa różnie, bo jakiś tydzień temu już zdarzyło mi się skrobać
    szyby w samochodzie. Ale średnio w nocy jest ok. 7 stopni, a w dzień 17-20.

    Nie wiem, co to znaczy "rześko" dla Ciebie, ale dla mnie poniżej 20
    stopni w domu to już jest bardzo "rześko" :)

    Jeśli zaś chodzi o jakość ocieplenia, to będziesz wiedział po drugim
    sezonie grzewczym jak już policzysz ile Cię kosztowało ogrzewanie.
    Pierwszy sezon, z własnego doświadczenia wiem, jest niemiarodajny, bo
    jeszcze wszystko dosycha.

    Ja spalam średnio 2 tony ekogroszku na sezon w domu o powierzchni
    użytkowej ok. 130-140 metrów (po podłogach jest jakieś 180 metrów).
    Czyli za jakieś 1700 złotych. Czy to jest dużo, czy mało, to pojęcie
    względne.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2014-10-02 18:44:48
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-10-02 18:09, Jacek pisze:

    > Piłsudski podobno uważał 14 stopni za optymalną temperaturę
    > do pracy ;-)

    Do rozrób i wojowania to naprawdę bardzo ciepło :-) , a u ruskich to
    totalne lato.

  • 7. Data: 2014-10-02 18:48:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 października 2014 17:39:09 UTC+2 użytkownik tataglia napisał:
> [...]
    > dzisiejszego nie włączałem ogrzewania, bo zaplanowałem, że powyżej 20st
    > nie będę włączał. Jest obecnie około 20,5st. Co prawda, szczególnie

    A u mnie ogrzewanie (podlogowka ~200m2) wlacza sie automatycznie jak na
    zewnatrz spadnie temperatura ponizej 14stC. Temperatura idaca w podlogi jest
    sterowania pogodowka wiec im chlodniej na zewnatrz tym bardziej grzeje.
    Przy tych 14stC na zewnatrz w podlogi idzie ~23stC - niby nic ale podloga
    w lazienkach (i ogrzewanym brodziku w lazience z kafli) robi sie przyjemna
    w dotyku gola stopa :)

    Powyzej 18stC ogrzewanie przechodzi w tryb letni.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-10-02 18:53:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 października 2014 18:48:39 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > A u mnie ogrzewanie (podlogowka ~200m2) wlacza sie automatycznie jak na

    A - no zapomnialem dodac ze w tym roku wlaczyla sie juz kilka razy (4-5).
    Aktualnie na zewnatrz 13,9 i ogrzewanie chodzi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-10-02 19:06:15
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-10-02 18:10, aga wrote:

    > To jaką masz różnice temperatur dom / poza domem ??
    >
    > U mnie w domu ok 18 stopni, na dworze 11-13, też jeszcze nie ogrzewam bo
    > nie lubie jak jest za bardzo ciepło

    Mniej więcej tak jak u każdego w Polsce centralnej - teraz np. 13st.
    ale bywało i 2st. niedawno.

    18 st. to dla mnie nie do przyjęcia - przynajmniej na razie. Przy 21st.
    wydawało mi się chłodno - a może to kwestia dużej wilgotności ? około 70%.

    Pozdrawiam
    M.

  • 10. Data: 2014-10-02 19:07:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.10.2014 17:39, tataglia pisze:
    > Do dnia
    > dzisiejszego nie włączałem ogrzewania,
    a ja włączam jak tylko odczuje chłód. mam piec gazowy i przewymiarowane
    kaloryfery. dzisiaj było 20stopni. włączyłem piec na 15 minut, zrobiło
    się 22. kosztowało mnie to tyle co wzięcie prysznica. za parę godzin
    temperatura spadnie, będzie się lepiej spało.

    ToMasz