  • 1. Data: 2014-10-02 22:26:06
    Temat: zbiornik przeponowy
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Mam pytanie. Sterowanie zgłasza, że dawniej zbiornik napełniany był w
    przez 12s, teraz wystarcza około 4-5s.
    Rozumiem więc, że zmniejszyła się poduszka w zbiorniku, gdyż nic nie
    było zmieniane, a pompa nie stała się nagle 2x wydajniejsza.

    Jak obsługuje się tego typu sprzęt? Czy mam wypuścić wodę całkowicie i
    wtedy nabić jakieś ciśnienie? Jakie?
    Zbiornik to typowa przeponówka w pojemności 50 litrów.

    Irek.N.
    ps. dodam alarm jak czas będzie mniejszy od progowej wartości i będzie
    kontrola poduchy, widać że raz na rok trzeba będzie tematem się zająć.

  • 2. Data: 2014-10-03 01:59:15
    Temat: Re: zbiornik przeponowy
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Zasadniczo to nie jest hydrofor,że powietrze się w wodzie rozpuszcza.Poza tym-masz
    toto na gwarancji.Powiadomilbym wykonawcę,niech on się martwi.Bo dopompować latwo(nie
    znam zadanego ciśnienia),ale to powietrze którędyś ulata.Takie naczynie jest w
    zasadzie bezobslugowe.
    Pozdro dolniak

  • 3. Data: 2014-10-03 02:11:40
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Pozno już i nie doczytalem.To wlaśnie JEST zbiornik hydroforowy!Dopompuj"na
    czuja".kilka razy,po troszku,sprawdzając czas pracy pompy.Tak będzie
    najprościej.Sprawdż,przy niektórych pompach jest zawór/możliwość jego zalożenia.Pompa
    zasysa powietrze i sama tloczy do zbiornika.

  • 4. Data: 2014-10-03 11:44:08
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2014-10-02 22:26, Irek.N. pisze:
    > wypuścić wodę całkowicie i
    > wtedy nabić jakieś ciśnienie? Jakie?
    > Zbiornik to typowa przeponówka w pojemności 50 litrów.

    1,5bar

  • 5. Data: 2014-10-03 16:22:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-03 o 11:44, krak pisze:

    > 1,5bar
    Ale te 1,5 to chyba, jak jest bez wody?
    Jacek

  • 6. Data: 2014-10-03 18:20:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > było zmieniane, a pompa nie stała się nagle 2x wydajniejsza.
    >
    > Jak obsługuje się tego typu sprzęt? Czy mam wypuścić wodę całkowicie i
    Wyłącz pompę przed fajrantem jak się umyją i spuszczą ciśnienie to
    dopompuj /u góry na zbiorniku masz wentyl/ powietrzem do 1,5atm, potem
    włącz pompę.

> [...]
    > ps. dodam alarm jak czas będzie mniejszy od progowej wartości i będzie
    > kontrola poduchy, widać że raz na rok trzeba będzie tematem się zająć.
    Spróbuj mydlinami zobaczyć gdzie ci ucieka, albo reklamuj zbiornik.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2014-10-04 21:09:52
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    (ciach)

    No i tak zrobiłem.
    Zrzucenie całej wody nie spowodowało zaniku ciśnienia WODY w zbiorniku
    do zera. Z nieznanego mi powodu (albo jest zaworek, albo balon zatkał
    wylot) woda w instalacji spadła do zera (ciśnienie znaczy), a w
    zbiorniku zostało 0.3Bar (wody, nie powietrza).
    Nic to, dopompowałem balon do 1.3Bara i włączyłem pompę. Napełniało się
    przez 63s do ciśnienia 4.5Bara. Po odpuszczeniu do 3 Bar włączyła się
    ponownie i przez 13.8s dobiła do 4.5Bara. Tak to z grubsza działało na
    początku (12s).
    Jest very cacy :) THX.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. ucieka z wentylka, dodaję kontrolę czasu napełniania na 8s, myślę że
    nawet przy 2 prysznicach będzie gadać dobrze.

  • 8. Data: 2014-10-04 21:11:24
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Nabiłem 1.3 ale na pusty zbiornik, gada ślicznie.

    THX.
    __
    Irek.N.

  • 9. Data: 2014-10-04 22:36:25
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-04 21:09, Irek.N. pisze:
> [...]
    > wylot) woda w instalacji spadła do zera (ciśnienie znaczy), a w
    > zbiorniku zostało 0.3Bar (wody, nie powietrza).
    To ciekawe :) ja mam pionowy worek, tzn mocowany na dole i na górze i mi
    schodzi do 0.

> [...]
    > przez 63s do ciśnienia 4.5Bara. Po odpuszczeniu do 3 Bar włączyła się
    > ponownie i przez 13.8s dobiła do 4.5Bara. Tak to z grubsza działało na
    W zasadzie nie musisz spuszczać wody, to był tylko test, potem możesz
    dopompować pod ciśnieniem, ważne żeby wiedzieć w przybliżeniu ile, jak
    widać 1atm wystarcza, mnie też ucieka na rdzy która się w zbiorniku już
    zrobiła, dobijam co jakiś czas 1 atm do tego co mi pokazuje manometr bez
    spuszczania wody.

    > Miłego.
    > Irek.N.
    > ps. ucieka z wentylka, dodaję kontrolę czasu napełniania na 8s, myślę że
    > nawet przy 2 prysznicach będzie gadać dobrze.
    Czyli co, po 8 sek dostaniesz alarm a Ty pod prysznicem? :)
    Ja zrobiłem odwrotnie, mam czasomierz na pompie, jak chodzi dłużej niż
    minutę to wyłącza ją, a to dlatego że wył ciśnieniowe czasami się
    wieszają, już kilka razy złapałem je na tym że pompa chodziła non stop.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2014-10-04 23:40:47
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > To ciekawe :) ja mam pionowy worek, tzn mocowany na dole i na górze i mi
    > schodzi do 0.

    Poziomy, ale to bez znaczenia chyba.

> [...]
    > widać 1atm wystarcza, mnie też ucieka na rdzy która się w zbiorniku już
    > zrobiła, dobijam co jakiś czas 1 atm do tego co mi pokazuje manometr bez

    Zobaczymy, może dojdę do podobnych wniosków. Najpierw zatkam wentyl,
    może uspokoi się na długo i zapomnę o temacie.

> [...]
    > minutę to wyłącza ją, a to dlatego że wył ciśnieniowe czasami się
    > wieszają, już kilka razy złapałem je na tym że pompa chodziła non stop.

    Pewnie tak, ale go nie zobaczę.
    Przy pierwszym podejściu do panela sterującego (np. na zamknięcie czy
    otwarcie firmy) zobaczę czerwony wykrzyknik i jak zechcę sprawdzić
    dlaczego się pojawił, przeczytam komunikat w stylu "Znów Ci zeszło,
    kolego." ;) Czy na niego zareaguję, to już insza sprawa.

    Miłego.
    Irek.N.