    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zbiornik przeponowy
    Date: Sat, 04 Oct 2014 22:36:25 +0200

    W dniu 2014-10-04 21:09, Irek.N. pisze:
    > (ciach)
    >
    > No i tak zrobiłem.
    > Zrzucenie całej wody nie spowodowało zaniku ciśnienia WODY w zbiorniku
    > do zera. Z nieznanego mi powodu (albo jest zaworek, albo balon zatkał
    > wylot) woda w instalacji spadła do zera (ciśnienie znaczy), a w
    > zbiorniku zostało 0.3Bar (wody, nie powietrza).
    To ciekawe :) ja mam pionowy worek, tzn mocowany na dole i na górze i mi
    schodzi do 0.

    > Nic to, dopompowałem balon do 1.3Bara i włączyłem pompę. Napełniało się
    > przez 63s do ciśnienia 4.5Bara. Po odpuszczeniu do 3 Bar włączyła się
    > ponownie i przez 13.8s dobiła do 4.5Bara. Tak to z grubsza działało na
    > początku (12s).
    > Jest very cacy :) THX.
    W zasadzie nie musisz spuszczać wody, to był tylko test, potem możesz
    dopompować pod ciśnieniem, ważne żeby wiedzieć w przybliżeniu ile, jak
    widać 1atm wystarcza, mnie też ucieka na rdzy która się w zbiorniku już
    zrobiła, dobijam co jakiś czas 1 atm do tego co mi pokazuje manometr bez
    spuszczania wody.

    > Miłego.
    > Irek.N.
    > ps. ucieka z wentylka, dodaję kontrolę czasu napełniania na 8s, myślę że
    > nawet przy 2 prysznicach będzie gadać dobrze.
    Czyli co, po 8 sek dostaniesz alarm a Ty pod prysznicem? :)
    Ja zrobiłem odwrotnie, mam czasomierz na pompie, jak chodzi dłużej niż
    minutę to wyłącza ją, a to dlatego że wył ciśnieniowe czasami się
    wieszają, już kilka razy złapałem je na tym że pompa chodziła non stop.

    --
    Pozdr

    Janusz_K