  • 11. Data: 2014-10-02 19:09:19
    Temat: Re: Czy już grzejecie ?
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-10-02 18:28, wolim wrote:
    )

    > Jeśli zaś chodzi o jakość ocieplenia, to będziesz wiedział po drugim
    > sezonie grzewczym jak już policzysz ile Cię kosztowało ogrzewanie.
    > Pierwszy sezon, z własnego doświadczenia wiem, jest niemiarodajny, bo
    > jeszcze wszystko dosycha.

    To nie do końca pierwszy sezon bo w zeszła zimę grzałem trochę gdy
    miałem robione wykończenia - ze 2tyg na miesiąc do 19-20st. kominkiem i
    trochę podłogą.
    Pomyślałem, że szybkość wychładzania to też jest jakiś znak jakości
    ocieplenia.

    Pozdrawiam
    M.

  • 12. Data: 2014-10-02 19:11:39
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-10-02 18:48, Adam wrote:

    > A u mnie ogrzewanie (podlogowka ~200m2) wlacza sie automatycznie jak na
    > zewnatrz spadnie temperatura ponizej 14stC. Temperatura idaca w podlogi jest
    > sterowania pogodowka wiec im chlodniej na zewnatrz tym bardziej grzeje.
    > Przy tych 14stC na zewnatrz w podlogi idzie ~23stC - niby nic ale podloga
    > w lazienkach (i ogrzewanym brodziku w lazience z kafli) robi sie przyjemna
    > w dotyku gola stopa :)
    >
    > Powyzej 18stC ogrzewanie przechodzi w tryb letni.
    > pozdr.

    No właśnie - czy jest sens żeby piec robił cokolwiek gdy w domu jest
    względnie ciepło nawet gdy na dworze jest nawet w okolicach 2st. ?
    Na razie grzeje tylko ciepłą wodę w kranie.

    Pozdrawiam
    M.

  • 13. Data: 2014-10-02 20:00:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 02 Oct 2014 17:39:09 +0200, tataglia napisał(a):

    > Jest obecnie około 20,5st. Co prawda, szczególnie
    > rano, jest dość rześko a przynajmniej tak to jest odczuwane (byłem
    > przyzwyczajony do co najmniej 24st w bloku mimo że nigdy nie włączałem
    > ogrzewania) ale na razie chyba nie będę włączał podłogówki bo może to
    > kwestia przyzwyczajenia.

    Ja teraz bez problemu funkcjonuje w 18-19 stopniach, a optymalna
    temperatura w sezonie grzewczym (kiedy ciagnie tu i tam) to dla mnie ok. 22
    stopnie. Wiecej nie lubie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 14. Data: 2014-10-02 20:29:44
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-10-02 20:00, Maciek wrote:

    > Ja teraz bez problemu funkcjonuje w 18-19 stopniach, a optymalna
    > temperatura w sezonie grzewczym (kiedy ciagnie tu i tam) to dla mnie ok. 22
    > stopnie. Wiecej nie lubie.

    Hmmm... niemal same morsy na grupie :)
    Kąpałem się już w październiku w jeziorze o temp.10st przy temp. zewn.
    15st. Bez problemu mogę wziąć prysznic w lodowatej wodzie a zimą
    wytarzać się w śniegu bez ubrania.
    Ale przy 20-21st siedzenie przy telewizorze lub komputerze w koszulce na
    krótki rękaw jest dla mnie nie do przyjęcia na dłuższą metę - nie mówię
    już, że przy porannej pobudce po prostu marznę.

    Pozdrawiam
    M.

  • 15. Data: 2014-10-02 21:01:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-02 17:39, tataglia pisze:
    > Od wakacji zacząłem mieszkać w nowym domu z poddaszem użytkowym o
    > powierzchni około 175m2 licząc po powierzchni podłogi. Do dnia
    > dzisiejszego nie włączałem ogrzewania, bo zaplanowałem, że powyżej 20st
    > nie będę włączał. Jest obecnie około 20,5st. Co prawda, szczególnie
    U mnie w górach już chłodno sie zrobiło ale w domu utrzymuje się 22st,
    wieczorem lekko przepaliłem w kominku.

    > rano, jest dość rześko a przynajmniej tak to jest odczuwane (byłem
    > przyzwyczajony do co najmniej 24st w bloku mimo że nigdy nie włączałem
    > ogrzewania) ale na razie chyba nie będę włączał podłogówki bo może to
    > kwestia przyzwyczajenia.
    > Czy na podstawie powyższych temperatur i panujących aktualnie i ostatnio
    > warunków atmosferycznych można pokusić się o ocenę jakości wykonania
    > ocieplenia budynku ? (15cm styro na ścianach i 25cm wełny na skosach
    > poddasza).
    Szału nie ma, dużo też zależy od jakości ułożenia, a widać to będzie w
    zimie. Po sezonie pochwal się ile cię ogrzewanie kosztowało.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 16. Data: 2014-10-02 21:12:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 października 2014 19:11:39 UTC+2 użytkownik tataglia napisał:

    > No w�a�nie - czy jest sens �eby piec robi� cokolwiek gdy w domu jest
    > wzgl�dnie ciep�o nawet gdy na dworze jest nawet w okolicach 2st. ?
    > Na razie grzeje tylko ciep�� wod� w kranie.

    Jak na dworze jest 2stC to w domu predzej czy pozniej zrobi sie chlodniej -
    szczegolnie jak w dzien temperatury nie przekraczaja np 12-15stC. Ja trzymam
    wszedzie 22stC i to dla mnie komfort :-) Przy czym ja grzeje pompa ciepla
    (z buforem) - 100% bezobslugowe - samo sie wlaczy i wylaczy wiec nie widze
    powodu zeby sie mialo nie wlaczac jak temperatura spada - tym bardziej,
    ze tego ciepla trzeba poki co bardzo malo i to nie kosztuje duzo :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2014-10-02 21:32:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 02 Oct 2014 20:29:44 +0200, tataglia napisał(a):

> [...]
    > krótki rękaw jest dla mnie nie do przyjęcia na dłuższą metę - nie mówię
    > już, że przy porannej pobudce po prostu marznę.

    Wcale ne jestem morsem :) W lecie mogloby by byc dla mnie stale 30 stopni.
    Nie lubie po prostu zaduchu, jaki powstaje w zimie przy zbyt intensywnym
    grzaniu. OK, jesli sie intensywnie grzeje i duzo wietrzy, jest prawie OK,
    ale i tak na dluzsza mete 24 czy wiecej stopni mnie meczy.

    Poza tym mam jakos zakodowane, ze w zimie siedzi sie w
    koszuli/bluzie/swetrze ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 18. Data: 2014-10-02 21:58:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2014 o 17:39 tataglia <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > powierzchni około 175m2 licząc po powierzchni podłogi. Do dnia
    > dzisiejszego nie włączałem ogrzewania, bo zaplanowałem, że powyżej 20st

    Dom to nie apteka, ja grzeję o tej porze roku gdy jest mi (rodzinie) zimno.
    Uczucie zimna przy obecnych temp. zależy w dużej mierze od wilgotności.
    Bywało i tak, że grzałem w sierpniu - gdy na dworze było 18-20 st ale
    wilgotno.

> [...]
    > warunków atmosferycznych można pokusić się o ocenę jakości wykonania
    > ocieplenia budynku ? (15cm styro na ścianach i 25cm wełny na skosach

    Czy masz dobre ocieplenie to się dowiesz w styczniu, przy minus 20 i
    wietrze wiejącym z prędkością 50-60km/h :-)

    TG

  • 19. Data: 2014-10-03 08:29:41
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 02 Oct 2014 17:39:09 +0200, tataglia napisał(a):

    > ogrzewania) ale na razie chyba nie będę włączał podłogówki bo może to
    > kwestia przyzwyczajenia.

    :) myślę, że każdy tak ma, to wewnętrzny opór przed puszczaniem kasy przez
    komin.

    Ja załączyłem kocioł wczoraj. W sumie to przestawiłem na tryb auto, gdzie
    spadek poniżej temp. 15 st. na dworze jest sygnałem do dogrzewania o ile
    temp spadnie w domu. Utrzymuję w domu 20 st nie bawiąc się w obniżenia, bo
    mam dużą bezwładność (podłogówka po całości i grube wylewki).

    Co do temperatury to o ile jest powyżej 19 st. problemu nie robię (w domu
    chodzę tylko w podkoszulku i bez kapci), ale żona już krzyczy, że jej
    zimno. Dzieci też często biegają boso. Najlepiej czuję się jak jest między
    20 a 21 st. wiadomo w łazience lepiej jak jest te 2-3 st. więcej - więc
    obecnie na czas kąpieli dzieci włączamy na chwilę farelkę.

    Co zrobić, taki mamy klimat:)

    --
    scruffty

  • 20. Data: 2014-10-03 09:51:54
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >ze tego ciepla trzeba poki co bardzo malo i to nie kosztuje duzo :-)

    wszystko zalezy od nominalnie jak duzo