    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy ma ktos domofon otwierany przez NFC?
    Date: Mon, 5 Oct 2015 12:59:59 +0200

    W dniu 2015-10-03 o 10:51, t...@g...com pisze:
    > Taka ciekawostka.
    > W poprzedniej pracy testowałem uniwersalne kontrolery które można było jednocześnie
    otworzyć, kodem pin, kartą rfid lub odciskiem palca. Przy czym można było programować
    dowolne uprawnienia otwarcia dla różnych osób. Np. ktoś tylko z kodem PIN, inny
    użytkownik RFID albo PIN, albo wszystkie trzy możliwości.
    > Testowałem wielokrotnie otwieranie odciskiem palca. Czysta ręką działało zawsze ale
    gdy była ubrudzona np. w ogrodzie to już nie zawsze odczytywał poprawnie i
    pozostawało wejść tylko na kod pin lub RFID.
    > Cała operacja od przyłożenia palca do uwolnienia rygla trwała niecałą sekundę.
    Można było zaprogramować zarówno z poziomu czytnika jak i z PC bo czytnik/klawiatura
    miał port LAN. KMaksymalnie 500 osób więc można było zaszaleć i założyć sobie 10
    userów na każdy palec ręki. Oczywiście to czytnik miał w pamięci wszystko więc
    komputer był potrzebny tylko na czas wprowadzania uprawnionych użytkowników. Ale jak
    ktoś chciał, np. w jakiejś firmie, to aplikacja cały czas rejestrowała wejścia.
    Można było podłączyć kamerę z rejestratorem i w logu wejść oprócz daty i godziny było
    też zdjęcie osobnika który wszedł. Sterownik pozwalał na zbudowanie układu nadzoru i
    nadawanie uprawnień typu wejdziesz / wyjdziesz, wejdziesz / nie wyjdziesz, nie
    wejdziesz / wyjdziesz, no i oczywiście nie wejdziesz / nie wyjdziesz. Był oczywiście
    przycisk dzwonka do portiera.
    > Całe urządzenie kosztowało około 1500zł. Nie były to jakieś szczególne pieniądze
    jak na takie możliwości.

    Pytanie tylko po co aż tak rozbudowany system komuś w domu...
    Chyba, że ktoś ma wielki pałać ze służbą itp., to wtedy rzeczywiście
    pełen pakiet urządzeń dostępowych może się przydać ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /