    From: zbigi <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy moglibyście się poznęcać nad projektem?
    Date: Tue, 15 Apr 2014 11:39:19 +0200

    Piotrek napisał(a):
    > http://pracownia-projekty.dom.pl/sz5_z77.htm
    > Założenia:
    > Dom w wersji lustrzanej
    > Orientacja w terenie
    > LAS
    > Wschód |
    > Północ Południe | A
    > Zachód |
    > ======= droga i wjazd na działkę =======
    >
    > Dom dla 2 osób + "dochodzące" od czasu do czasu dzieci
    > Jedna osoba pracuje w domu

    To ja bym jeszcze to lustro obrócił 0 te 90st w prawo (zgodnie z
    zegarkiem), coby wjazd do garazu i wejscie były prostopadłe do ulicy,
    (okno z kuchni na ulicę) a okna salonu, łazienki z wanną napołudnie.
    Wtedy dwie sypialnie mają okna od lasu.

    > To co widzę do zmiany na tę chwilę:
    > - kuchnię domknąłbym od strony salonu

    Są dwie szkoły - falenicka i otwocka...
    Jak dla mnie ta kuchnia z aneksem jadalnym jest wystarczająco oddzielona
    od salonu.
    Proponowany rozkład mebli kuchennych bym zmienił skracając linię
    technologiczną ze zlewem yak, by sam aneks jadalny się poszerzył.
    Dodatkowo zastanowiłbym się nad wyspą (bufetem) zamykającą właśnie część
    kuchenną od strony salonu. No ale ja zboczony pod tym względem jestem. :)

    > - dołożyłbym drzwi z korytarza bezpośrednio do spiżarni

    Bardzo dobrze. Do tego zrezygnować z ogrzewania w spiżarni i od razu
    przewidzieć montaż klimatyzatora tam działającego - latem bezcenne
    rozwiązanie jak się nie ma własnej piwniczki/zieminki. :)

    > - "zamieszałbym" położeniem pokoju od północy i łazienki (z wanną)

    Nie mieszaj - tan układ jest dobry ze względu na rozkład instalacji.
    Jeżeli już kombinować, to - przy założeniu, że wasza sypialnia jest ta z
    podwójnym łożem - zrobić wejście do tej łazienki poprzez szafę, a
    zamknąć wejście z korytarza. To jest wasza osobista łazienka i basta! :)

    > Jakieś inne pomysły lub uwagi?

    Oczywiście wszędzie podłogówka bez żadnego kombinowania. Od razu
    przewidzieć konieczność zadaszenia tarasu - jeżeli zamieszaćby z
    konstrukcją dachu, to miałbyś dwie pieczenie przy jednym ogniu:
    1. zadaszony taras
    2. uproszczenie konstrukcji dachu (zrobiłby się prawie dach kopertowy
    bez zbędnych dwóch koszów - większa powierzchnia ale mniejsza
    komplikacja powinny zrównać koszty obu rozwiązań)

    Co do okazjonalnych wizyt dzieci (dorosłych) z przychówkiem nawet, to
    IMO jest wystarczająco dobry rozkład bez konieczności kombinowania.
    Tyle mojego wymądrzania się :)