  • 1. Data: 2014-04-15 00:53:01
    Temat: Czy moglibyście się poznęcać nad projektem?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    http://pracownia-projekty.dom.pl/sz5_z77.htm

    Założenia:

    Dom w wersji lustrzanej

    Orientacja w terenie

    LAS

    Wschód |
    Północ Południe | A
    Zachód |

    ======= droga i wjazd na działkę =======

    Dom dla 2 osób + "dochodzące" od czasu do czasu dzieci
    Jedna osoba pracuje w domu

    To co widzę do zmiany na tę chwilę:
    - kuchnię domknąłbym od strony salonu
    - dołożyłbym drzwi z korytarza bezpośrednio do spiżarni
    - "zamieszałbym" położeniem pokoju od północy i łazienki (z wanną)

    Jakieś inne pomysły lub uwagi?

    Piotrek

  • 2. Data: 2014-04-15 00:56:56
    Temat: Re: Czy moglibyście się poznęcać nad projektem?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Eee... coś się znaki tabulacji nie sformatowały

    Może teraz będzie lepiej

    Piotrek

  • 3. Data: 2014-04-15 01:05:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    Dla dwóch osób taka hacjenda?

  • 4. Data: 2014-04-15 01:17:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-15 01:05, nadir wrote:
    > Dla dwóch osób taka hacjenda?

    Nie mam z tym problemu.

    Dom wprawdzie mógłby być nieco mniejszy, ale w *parterowym* domu słabo
    się upycha minimum 2 sypialnie + gabinet + pomieszczenie typu hobby +
    strefę dzienna.

    A to jest minimum, którego potrzebujemy.

    Piotrek

  • 5. Data: 2014-04-15 06:55:17
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Apr 2014 00:53:01 +0200, Piotrek napisał(a):

    (...)

    Wyglada OK. Najwazniejsze napisales - domknac kuchnie :)

    Ale jesli to jest dom dla dwojki + czasem dzieci, to jak rozumiem, te
    dzieci sa dorosle. A ja nie widze dla nich zadnego pomieszczenia.

    Poza tym na rzucie cos jest chyba pochrzanione z powierzchniami -
    kuchnio-jadalnia 18 m2, a wiekszy na oko 1,5 raza salon - ponad 50 m2.

    --
    Maciek

    Kobiety są zasadniczo trudne w obsłudze
    Na szczęście mają pare paneli dotykowych i myszkę

  • 6. Data: 2014-04-15 08:37:18
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-15 00:53, Piotrek pisze:
> [...]
    > - dołożyłbym drzwi z korytarza bezpośrednio do spiżarni
    > - "zamieszałbym" położeniem pokoju od północy i łazienki (z wanną)

    Ja bym jeszcze zamienił Południe z Zachodem, a drogę zamienił z lasem. ;)

  • 7. Data: 2014-04-15 09:01:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-15 06:55, Maciek wrote:
    > Ale jesli to jest dom dla dwojki + czasem dzieci, to jak rozumiem, te
    > dzieci sa dorosle. A ja nie widze dla nich zadnego pomieszczenia.

    Tak, dzieci są dorosłe.

    Z pomieszczeniem dla nich istotnie jest pewien problem. Wprawdzie
    zakładamy jedynie krótkoterminowe pobyty (a nie stałe zamieszkiwanie),
    ale byłoby lepiej gdyby co najmniej jeden pokój + łazienka były
    odseparowane od pozostałych sypialni.

    Coś takiego jak w tym projekcie
    http://pracownia-projekty.dom.pl/da_georgina_2_ps.ht
    który jednakowoż odpuściliśmy ze względu na "niemanie" okien w salonie
    od strony południowej.

    > Poza tym na rzucie cos jest chyba pochrzanione z powierzchniami -
    > kuchnio-jadalnia 18 m2, a wiekszy na oko 1,5 raza salon - ponad 50 m2.

    Tak, zauważyłem. Poprosiłem o szczegółowe rysunki - mam nadzieję, że to
    się wyjaśni.

    Generalnie projekty, które podlinkowałem to pierwsze, które nawet bez
    jakichś dramatycznych przeróbek spełniłyby nasz wymagania.

    Ale tak czy inaczej szukamy wytrwale dalej i/lub traktujemy je jako
    wyjściowe do (ewentualnego) projektu indywidualnego.

    Piotrek

  • 8. Data: 2014-04-15 09:13:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-15 08:37, uzytkownik wrote:
    > Ja bym jeszcze zamienił Południe z Zachodem, a drogę zamienił z lasem. ;)

    Pierwszy postulat jest po części spełniony ;-)

    Umowne (w poście) strony świata są przesunięte w stosunku do
    rzeczywistych o jakieś 20-30 stopni. Czyli po prawej mamy takie lekko
    zachodnie południe.

    Niestety tylko tyle mogę dla Ciebie zrobić.

    Droga jest nie do ruszenia ;-)

    Piotrek

  • 9. Data: 2014-04-15 11:39:19
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Piotrek napisał(a):
    > http://pracownia-projekty.dom.pl/sz5_z77.htm
    > Założenia:
    > Dom w wersji lustrzanej
    > Orientacja w terenie
    > LAS
    > Wschód |
    > Północ Południe | A
    > Zachód |
    > ======= droga i wjazd na działkę =======
    >
    > Dom dla 2 osób + "dochodzące" od czasu do czasu dzieci
    > Jedna osoba pracuje w domu

    To ja bym jeszcze to lustro obrócił 0 te 90st w prawo (zgodnie z
    zegarkiem), coby wjazd do garazu i wejscie były prostopadłe do ulicy,
    (okno z kuchni na ulicę) a okna salonu, łazienki z wanną napołudnie.
    Wtedy dwie sypialnie mają okna od lasu.

    > To co widzę do zmiany na tę chwilę:
    > - kuchnię domknąłbym od strony salonu

    Są dwie szkoły - falenicka i otwocka...
    Jak dla mnie ta kuchnia z aneksem jadalnym jest wystarczająco oddzielona
    od salonu.
    Proponowany rozkład mebli kuchennych bym zmienił skracając linię
    technologiczną ze zlewem yak, by sam aneks jadalny się poszerzył.
    Dodatkowo zastanowiłbym się nad wyspą (bufetem) zamykającą właśnie część
    kuchenną od strony salonu. No ale ja zboczony pod tym względem jestem. :)

    > - dołożyłbym drzwi z korytarza bezpośrednio do spiżarni

    Bardzo dobrze. Do tego zrezygnować z ogrzewania w spiżarni i od razu
    przewidzieć montaż klimatyzatora tam działającego - latem bezcenne
    rozwiązanie jak się nie ma własnej piwniczki/zieminki. :)

    > - "zamieszałbym" położeniem pokoju od północy i łazienki (z wanną)

    Nie mieszaj - tan układ jest dobry ze względu na rozkład instalacji.
    Jeżeli już kombinować, to - przy założeniu, że wasza sypialnia jest ta z
    podwójnym łożem - zrobić wejście do tej łazienki poprzez szafę, a
    zamknąć wejście z korytarza. To jest wasza osobista łazienka i basta! :)

    > Jakieś inne pomysły lub uwagi?

    Oczywiście wszędzie podłogówka bez żadnego kombinowania. Od razu
    przewidzieć konieczność zadaszenia tarasu - jeżeli zamieszaćby z
    konstrukcją dachu, to miałbyś dwie pieczenie przy jednym ogniu:
    1. zadaszony taras
    2. uproszczenie konstrukcji dachu (zrobiłby się prawie dach kopertowy
    bez zbędnych dwóch koszów - większa powierzchnia ale mniejsza
    komplikacja powinny zrównać koszty obu rozwiązań)

    Co do okazjonalnych wizyt dzieci (dorosłych) z przychówkiem nawet, to
    IMO jest wystarczająco dobry rozkład bez konieczności kombinowania.
    Tyle mojego wymądrzania się :)

  • 10. Data: 2014-04-15 12:19:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jakieś inne pomysły lub uwagi?

    Tę wąską "kiszkę" pomiędzy garażem a kotłownią bym połączył częściowo z
    garażem a częściowo z kotłownią - tak by nie tracić przestrzeni na
    komunikację.

    Garaż powinien być szerszy. Na oko ma gdzieś 5,5 - 5,6 metra szerokości, a
    to przy dwóch samochodach uniemożliwia wygodne parkowanie rowerów obok
    samochodów.

    Mam 6 metrów szerokości i dużo bym dał by mieć pół metra więcej.

    Drzwi z WC przeniósłbym na "dolną ścianę" i oczywiście zmienił na otwierane
    w drugą stronę - ten kibel będzie obsługiwał salon.

    Drzwi w łazience też się źle otwierają - zamiast na ścianę to na korytarz by
    kogoś przypadkiem uderzyć. No ale łazienkę chcesz zmienić więc to nie
    problem.

    Pozdrawiam
    Ergie