  • 1. Data: 2014-04-15 01:56:09
    Temat: Kostka brukowa Jadar
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Czy w miedzyczasie stalo sie cos z produktami firmy Jadar?
    Szukam kostki do polozenia przed domem. O ile Libet ma ceny zaporowe,
    Brukbet mniejsze ale tez duze, Semmelrock tez w okolicach to Jadar z poziomu
    np 58zl za metr w 2012 obecnie sprzedaje taka sama kostke po 35zl.

    I teraz czy optymistycznie patrzac glod im w oczy zajazal i walcza o rynek
    czy opnaowali technologie produkcji z byle czego byle co i wychodza na
    swoje.

    Czy tez w ogole ceny tej kostek byly z sufitu i przy tych pierwszych
    wymienionych tam pozostaly?

    Tmek

  • 2. Data: 2014-04-15 08:17:42
    Temat: Re: Kostka brukowa Jadar
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 15.04.2014, 01:56, Tmek pisze:
> [...]
    > swoje.
    >
    > Czy tez w ogole ceny tej kostek byly z sufitu i przy tych pierwszych

    Mi się wydaje, że jednak te cyny są z sufitu. Pomijając inwestycje w
    sprzęt materiał na m2 kostki nie powinien wyjść więcej niż 20 zł. Koszty
    produkcji pewnie też zamkną się kilku zł. Realna cena z zyskiem to 30 zł.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 3. Data: 2014-04-16 08:31:23
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Ariusz wrote:

> [...]
    > sprzęt materiał na m2 kostki nie powinien wyjść więcej niż 20 zł.
    > Koszty produkcji pewnie też zamkną się kilku zł. Realna cena z

    no i właśnie wymyśliłeś cenę bez podatku, bez transportu (do
    pośrednika) prowizji pośrednika i gwarancji ( czyli badania betonu
    itp)
    beton do kostek musi być kruszywowy bo się będzie łuszczył i z
    dodatkami antyhydrofobowymi, do wierzchniej warstwy idzie kolorek
    kostka musi miesiąc leżeć na placu bo beton musi związać czyli
    zamrożona kasa
    prędkość produkcji to około: powierzchnia europalety co 1 minuta na
    20letnim sprzęcie ( tyle widziałem)

    jeffrey

  • 4. Data: 2014-04-16 09:31:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 kwietnia 2014 08:31:23 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:
> [...]
    > dodatkami antyhydrofobowymi, do wierzchniej warstwy idzie kolorek
    > kostka musi miesiąc leżeć na placu bo beton musi związać czyli
    Co do tego to pewnie masz sporo racji, ale niedaleko od mojej chałupy znajomy
    prowadzi zakład produkcji kostki betonowej, bloczków betonowych i innych betonowych
    elementów.
    Można u niego kupic tzw such beton(dokładnie taki sam z którego kostkę czy bloczki
    robi. Sprzedaje po 240zł/m3 a znajomym nawet po 220zł/m3
    Czyli mniej więcej taki jest koszt materiału. Co do reszty kosztów to pewnie masz
    rację.

  • 5. Data: 2014-04-16 10:52:49
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > 220zł/m3
    > Czyli mniej więcej taki jest koszt materiału. Co do reszty kosztów

    suchy beton, taki co idzie pod chodnik to chudziak on ma ze 2 lub 3x
    mniej cementu od tego na bruk i na pewno nie ma kruszywa w sobie bo i
    po co

    jeffrey

  • 6. Data: 2014-04-16 12:49:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 kwietnia 2014 10:52:49 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:
    > suchy beton, taki co idzie pod chodnik to chudziak on ma ze 2 lub 3x
    > mniej cementu od tego na bruk i na pewno nie ma kruszywa w sobie bo i
    > po co
    Suchy to trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem wyżej
    Sprzedają taki z którego robią bloczki betonowe(podobno atestowane- nie wiem jak go
    nazwać-*półsuchy? Kilkakrotnie od nich brałem to wiem- na przyczepkę sypali mi
    bezpośrednio z tej maszyny co na bloczki mieszała.
    Nie wnikałem tak szczegółowo ale podejrzewam że do kostki używają tego samego betonu

  • 7. Data: 2014-04-16 15:32:02
    Od: o...@i...pl

    Weź pod uwagę też to, że oprócz samej kostki będziesz musiał ponieść również inne
    koszta. Zobacz czy np ten droższy Bruk Bet nie znajduje się niedaleko Ciebie,
    zaoszczędzić sporo kasy na transporcie. Poza tym kupując u nich zapłacisz na projekt
    podjazdu jedynie 500 zł, u niezależnego projektanta na pewno będzie drożej.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2014-04-17 08:18:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 kwietnia 2014 15:32:02 UTC+2 użytkownik o...@i...pl napisał:
> [...]
    jedynie 500 zł, u niezależnego projektanta na pewno będzie >drożej. Pozdrawiam.

    Dobre;))

  • 9. Data: 2014-04-17 11:11:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 08:18:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Dobre;))

    Faktycznie wyborne :-) Ciekawe ile projektant podjazdu kasuje za m2 :))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2014-04-17 11:42:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 11:11:11 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Faktycznie wyborne :-) Ciekawe ile projektant podjazdu kasuje za m2 :))
    Skoro wykonawca(zwykły budowlaniec) wyliczy pewnie min 80zł/m2(materiał+ robocizna)
    to projektant-poważny, wykształcony gość z papierami, uprawnieniami i certyfikatami(a
    bez tych kwitów to np Jacek/użytkownik gościa nie zatrudni;)) powinien skasować ponad
    100zł/m2.;))