  • 1. Data: 2014-04-15 07:38:59
    Temat: Drzwi przesuwne - jak zrobić taniej?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Wymyśliłem sobie drzwi przesuwne między salonem i kuchnią. Dwuskrzydłowe
    o szerokości otworu 180 cm.

    Za samą kasetę wpuszczaną w ścianę producent chce około 1800 zł. Czy
    znacie jakieś fajne sposoby, żeby zbudować takie drzwi wyraźnie taniej?
    Może jakieś systemy do szaf? Nie bardzo rozumiem, czemu kaseta musi być
    tak droga.

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-04-15 08:23:59
    Temat: Re: Drzwi przesuwne - jak zrobić taniej?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 07:38:59 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Wymyśliłem sobie drzwi przesuwne między salonem i kuchnią. Dwuskrzydłowe
    > o szerokości otworu 180 cm.

    Podstawa to czy musza byc wpuszczane w sciane czy moga sie przesuwac
    w salonie?

    Na wynajmowanym mieszkaniu zrobilem sobie takie drzwi ze zwyklej plyty
    meblowej + gorna prowadnica. Na dole drzwi mialy mala rolke prowadzaca.
    To bylo budzetowe rozwiazanie ale sprawdzilo sie znakomicie - cale drzwi
    nie kosztowaly wiecej niz 250 pln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-04-15 08:44:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 08:23:59 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Podstawa to czy musza byc wpuszczane w sciane czy moga sie przesuwac
    > w salonie?
    Nawet jeśli nie chce żeby były widoczne z salonu to można je zabudowac płytami
    gipsowymi

> [...]
    > meblowej + gorna prowadnica. Na dole drzwi mialy mala rolke prowadzaca.
    > To bylo budzetowe rozwiazanie ale sprawdzilo sie znakomicie - cale drzwi
    Dokładnie tak bym proponował autorowi wątku.
    Okucia pewnie gdzieś koło 100zł wyjdą. Do tego płyta meblowa od 22zł/m2(cena różna w
    zależności od koloru).
    Jak chce przeszklenia to tez nie problem wstawić- są gotowe systemy/mocowania.

  • 4. Data: 2014-04-15 08:51:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-15 08:44, Kris pisze:
> [...]
    w zależności od koloru).
    > Jak chce przeszklenia to tez nie problem wstawić- są gotowe systemy/mocowania.

    Wszystko to brzmi bardzo rozsądnie. Dlaczego więc producenci drzwi liczą
    sobie 1800 zł za sam system przesuwania drzwi. Do tego dochodzi cena
    samych skrzydeł. Czy mają aż taką marżę? A gdzie konkurencja?

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-04-15 09:21:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 08:51:51 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]

    > sobie 1800 zł za sam system przesuwania drzwi. Do tego dochodzi cena
    > samych skrzydeł. Czy mają aż taką marżę? A gdzie konkurencja?

    Tu strona jednego z producentów systemów:
    http://www.laguna.pl/
    Popatrz na stronie Leroya-a tam tego spory wybór był
    Jest w czym wybierać a i ew. montaż bajecznie prosty
    Czemy wykonawcy liczą tak drogo?
    Nie mam pojęcia.
    Wiem jedno: stolarze to najdziwniejsza grupa zawodowa jaką przewineła się podczas
    mojej budowy domu i remontów pozostałych nieruchomości.
    Niesłowni, ceny z kosmosu, sztuczne stwarzanie problemów itp. Takie mam odczucia po
    "współpracy" z ta branżą.

  • 6. Data: 2014-04-15 14:29:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 08:51:51 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Wszystko to brzmi bardzo rozsądnie. Dlaczego więc producenci drzwi liczą
    > sobie 1800 zł za sam system przesuwania drzwi.

    Slavo sprzedaje alternatywe dla okapu kuchennego za 30 tys. Kazdemu wolno :D

    > Do tego dochodzi cena
    > samych skrzydeł. Czy mają aż taką marżę? A gdzie konkurencja?

    No jednak tez nie porownuj ladnego pewnie skrzydla ktore po zamknieciu pewnie
    dolega ladnie i szczelnie uszczelkami do ramy, do prostej plyty meblowej
    (18mm grubosci), ktora po prostu tylko przyslania otwor. Acz akurat mi te
    moje drzwi sie bardzo podobaly i gdyby nie dolna listewka (po ktorej
    jezdzila rolka prowadzaca w drzwiach) to bylaby pelnia "szczescia" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-04-16 01:25:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:
> [...]
    > znacie jakieś fajne sposoby, żeby zbudować takie drzwi wyraźnie
    > taniej? Może jakieś systemy do szaf? Nie bardzo rozumiem, czemu
    bo ktos ją musiał zrobić...

    możesz to sam wykonać na bazie systemu do drzwi szafowych...

    będzie znacznie taniej ale sie narobisz... coś za coś...

  • 8. Data: 2014-04-16 09:03:48
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-16 01:25, Marek Dyjor pisze:

    > bo ktos ją musiał zrobić...
    >
    > możesz to sam wykonać na bazie systemu do drzwi szafowych...
    >
    > będzie znacznie taniej ale sie narobisz... coś za coś...

    Kiedyś takie drzwi zrobiłem u siebie. Jedne do pokoju 90-tka, a drugie
    do łazienki 80-tka.
    Drzwi do pokoju chowały się w zabudowie szafy, zaś drzwi do łazienki
    chowały się w ścianie.
    Drzwi do pokoju kosztowały mnie ok. 1000zł (mechanizm, listwy
    alumininiowe usztywniające konstrukcję, nietypowy zamek) + koszt
    robocizny, którego nie jestem w stanie wyliczyć, bo drzwi składał mi
    gość, który robił zabudowę przedpokoju, za co wziął łącznie ok. 4 tys. zł.
    Drzwi do łazienki robiłem sam i łącznie kosztowały mnie ponad 2 tys. zł.
    bo w tym celu, aby zrobić te drzwi wyburzyłem ściankę działową i
    postawiłem ją z płyt gipsowo-kartonowych, aby drzwi mogły się w pełni
    chować w ścianę.

    Myślę, że cena 1800zł za kasetę z systemem prowadnic dla drzwi 2 x 90cm
    nie jest bardzo wygórowaną ceną. Taka kaseta musi mieć odpowiednią
    wytrzymałość i atesty, a ponadto ich produkcja jest niszowa, dlatego też
    cena musi być wysoka. Oczywiście można wykorzystać prowadnice ogólnie
    dostępne, ale ich nośność jest znacznie niższa, zaś typowe systemy do
    zabudowy szaf mają tę wadę, że wózki jeżdżą po szynach umieszczonych na
    podłodze. Trochę głupio wyglądałaby taka szyna w przejściu na środku
    salonu. Niestety samych systemów do ciężkich przesuwnych drzwi wiszących
    mało kto sprzedaje. Takie systemy z reguły są sprzedawane tylko firmom
    monterskim, ponieważ wytrzymałość takiego systemu jest mocno zależna od
    jakości montażu, której często zwykły Kowalski nie jest w stanie zapewnić.

  • 9. Data: 2014-04-16 11:06:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 kwietnia 2014 09:03:48 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Myślę, że cena 1800zł za kasetę z systemem prowadnic dla drzwi 2 x 90cm
    > nie jest bardzo wygórowaną ceną. Taka kaseta musi mieć odpowiednią
    > wytrzymałość i atesty

    Na co mu atest? To ma dzialac, a nie miec papier.

    > cena musi być wysoka. Oczywiście można wykorzystać prowadnice ogólnie
    > dostępne, ale ich nośność jest znacznie niższa, zaś typowe systemy do

    Nosnosc jest taka dla jakich prowadnice zostaly zaprojektowane.

    > zabudowy szaf mają tę wadę, że wózki jeżdżą po szynach umieszczonych na
    > podłodze. Trochę głupio wyglądałaby taka szyna w przejściu na środku
    > salonu.

    Bzdura - sa systemy gdzie drzwi jezdza po *gornych* prowadnicach, a na dole
    jest tylko jedna rolka i malutka szyna - i ona jest z *boku* drzwi, a nie
    na srodku przejscia. Jedna mala rolka jest zamocowana z tylu drzwi.
    Takie prowadnice sa dosc tanie i powszechnie dostepne.

> [...]
    > jakości montażu, której często zwykły Kowalski nie jest w stanie zapewnić.

    Co za bzdury :D Juz widze jak wchodzisz do sklepu a tam pani mowi "prosze
    o legitymacje montera", "nie mam", "a to panu nie sprzedamy" :DD Ja wiem,
    ze dla takiego komucha jak Ty bylby to raj - Ty bys pewnie nawet na to
    zeby sie wysrac przydzielal od gory kartki z pieczatka i podpisem prezesa
    ale na szczescie w handlu mamy wzgledna wolnosc :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2014-04-16 11:58:17
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > jakości montażu, której często zwykły Kowalski nie jest w stanie zapewnić.

    producent:
    http://www.laguna.pl/produkty_systemy/kategoria/19
    cena z allegro:
    http://allegro.pl/kaseta-drzwi-przesuwne-gustavson-1
    00mm-futryna-i4141370052.html

    Sam zrobiłem z płyty meblowej wyszło mnie taniej. Stoją już sześć lat.

    A dlaczego tak drogo?
    Pytanie o czym mówimy. Ważne są szczegóły:
    np.:
    Potrzebuje samochodu który ma koła kierownice hamulce bagażnik szyby i jest koloru
    zielonego.
    Można kupić VW 30 kzl a można kupic maybacha za 300 kzl.
    SZCZEGÓŁY!!!!!

    I druga sprawa:
    zen.aspx

    Mi wyszło że twój pracodawca musi "dać Ci" 3050zł żebyś ty do ręki dostał 1800.
    Uświadomiłem sobie to ostatnio jak odliczałem VAT budowlany gdzie ty z własnej
    kieszeni wyciągasz kolejne 335 z.