  • 11. Data: 2014-04-16 16:09:34
    Temat: Re: Drzwi przesuwne - jak zrobić taniej?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 kwietnia 2014 09:03:48 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Myślę, że cena 1800zł za kasetę z systemem prowadnic dla drzwi 2 x 90cm
    > nie jest bardzo wygórowaną ceną. Taka kaseta musi mieć odpowiednią
    > wytrzymałość i atesty,
    Ty wierzysz w te papierki. Jakie tu atesty potrzebne do zabudowania prowadnicy. toż
    to płytą gipsową można zabudować i tyle

    >a ponadto ich produkcja jest niszowa, dlatego też
    > cena musi być wysoka. Oczywiście można wykorzystać prowadnice ogólnie
    > dostępne, ale ich nośność jest znacznie niższa,

    Najczęściej wypełnieniem i tak jest płyta meblowa a ta ciężka nie jest. Zwykle
    nośność jest ze sporym zapasem(min te 100kg na skrzydło)nie wiem dlaczego te w
    firmowej kasecie miałyby mieć wyższa nośność.

    >zaś typowe systemy do
    > zabudowy szaf mają tę wadę, że wózki jeżdżą po szynach umieszczonych na
    > podłodze. Trochę głupio wyglądałaby taka szyna w przejściu na środku
    > salonu.
    Dlatego trzeba kupować zestawy do drzwi przesuwnych a nie szaf i tam nie ma dolnej
    szyny ew dolne uchwyty(niewidoczne po montażu)

    >Niestety samych systemów do ciężkich przesuwnych drzwi wiszących
    > mało kto sprzedaje.
    Nawet w marketach tego sporo jest
    > Takie systemy z reguły są sprzedawane tylko firmom
    > monterskim, ponieważ wytrzymałość takiego systemu jest mocno zależna od
    > jakości montażu, której często zwykły Kowalski nie jest w stanie zapewnić.
    A to już jakies bzdury.
    Może jakims specjalnym kursem trzeba się legitymować żeby prowadnice kupić?

  • 12. Data: 2014-04-16 16:13:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
> [...]
    > ponieważ wytrzymałość takiego systemu jest mocno zależna od jakości
    > montażu, której często zwykły Kowalski nie jest w stanie zapewnić.

    bzdurzysz w każdym markecie można kupić systemy do budowy drzwi
    podwieszanych o różnych nośnościach...

  • 13. Data: 2014-04-16 20:44:03
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-16 16:13, Marek Dyjor pisze:

    > bzdurzysz w każdym markecie można kupić systemy do budowy drzwi
    > podwieszanych o różnych nośnościach...

    Zanim kolejny raz za bierzesz głos "fahofcu od fszystkiego" to bądź
    łaskaw przeczytać dokładniej post autora wątku i spróbuj się dowiedzieć
    o czym on pisze. Pisze o kasecie drzwi przesuwnych, a nie o delikatnych
    systemach prowadnicach do zabudów szaf.

  • 14. Data: 2014-04-16 21:13:13
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-16 11:06, Adam pisze:

    > zymałość i atesty
    > Na co mu atest? To ma dzialac, a nie miec papier.

    A choćby po to, żeby być pewnym czy drzwi mają szansę wytrzymać czy też
    po kilku dniach się upier..... i zrobią komuś krzywdę, np. dziecku.

    > Nosnosc jest taka dla jakich prowadnice zostaly zaprojektowane.

    Aleś kur... zrobił odkrycie. Dobrze, że o tym napisałeś, bo bym nigdy w
    życiu tego się nie domyślił ;)
    Zapewne uważasz jeszcze, że producent musi udzielić takiej informacji
    ustnie, no bo jak by to napisał na papierze to byś się obraził, że się
    bawi w atesty i pomiary wytrzymałości.

    > Bzdura - sa systemy gdzie drzwi jezdza po *gornych* prowadnicach, a na dole
    > jest tylko jedna rolka i malutka szyna - i ona jest z *boku* drzwi, a nie
    > na srodku przejscia. Jedna mala rolka jest zamocowana z tylu drzwi.
    > Takie prowadnice sa dosc tanie i powszechnie dostepne.

    ... i posiadają gównianą nośność, a autor wątku pisał o drzwiach
    przesuwnych o szerokości 180cm.

    > Co za bzdury :D Juz widze jak wchodzisz do sklepu a tam pani mowi "prosze
    > o legitymacje montera", "nie mam", "a to panu nie sprzedamy" :DD Ja wiem,
    > ze dla takiego komucha jak Ty bylby to raj - Ty bys pewnie nawet na to
    > zeby sie wysrac przydzielal od gory kartki z pieczatka i podpisem prezesa
    > ale na szczescie w handlu mamy wzgledna wolnosc :D
    > pozdr.

    Wytłumacz mi dlaczego na grupach dyskusyjnych najwięcej mają do
    powiedzenia ci, którzy nie mają o tym najmniejszego pojęcia i to jeszcze
    ani jednego zdania w temacie tylko sarkazmy i ataki na osoby, które coś
    na ten temat wiedzą?
    Ja nie pisałem o tym co bym chciał, lecz o tym co jest. U siebie
    montowałem dwoje takich drzwi oraz dużą zabudowę szafy z drzwiami
    przesuwnymi. Dlatego wiem co jest dostępne w marketach, a co jest
    dostępne w wyspecjalizowanych firmach, które usilnie chcą sprzedać takie
    mechanizmy wraz z usługą i wiem z jakimi problemami trzeba się zmierzyć,
    aby zmontować takie drzwi, aby się nie rozpier.... po miesiącu czy dwóch.
    Jak wykonasz takie drzwi to wtedy zabieraj głos.

  • 15. Data: 2014-04-16 21:54:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:

> [...]
    > dowiedzieć o czym on pisze. Pisze o kasecie drzwi przesuwnych, a nie
    > o delikatnych systemach prowadnicach do zabudów szaf.

    matole... on pisze że chce sobie sam zrobić takie drzwi bo kaseta jest zbyt
    droga...

    i stosujac taki system może sobei sam takie coś zrobić...

    a stwierdzenie że system, który na jednym wieszaku pozwala powiesić 150kg
    jest do lekkich drzwi jest bzdurą.

    te co widziałem miały kilka wariantów chyba od 15kg na wieszak do 150kg
    bodajże...

  • 16. Data: 2014-04-16 22:01:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:

> [...]
    > bawi w atesty i pomiary wytrzymałości.

    > ... i posiadają gównianą nośność, a autor wątku pisał o drzwiach

    w dupie byłeś, gówno widziałeś...

    ostatnio kogutek zaczyna z sensem pisać za to ty schodzisz na dno...

    popatrz tutaj...

    http://www.valcomp.pl/?set=meblowe

    mozan ku[pic w leroy i castoramie chyba...

    hercules 120 pozwala na 120kg skrzydło...

  • 17. Data: 2014-04-17 08:04:09
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-16 21:54, Marek Dyjor pisze:

    > matole... on pisze że chce sobie sam zrobić takie drzwi bo kaseta
    > jest zbyt droga...

    Drzwi to i tak będzie musiał sam sobie zrobić, bo on pisał, że 1800zł
    kosztuje sama kaseta, bez drzwi.
    Ale skąd taki matoł jak ty może o tym wiedzieć skoro "w dupieś był i
    gównoś widział" i nie wiesz o czym jest mowa.
    Snujesz tylko swoje błędne domysły na podstawie tego, że gdzieś tam,
    kiedyś tam coś tam, bodajże widziałeś w markecie.

> [...]
    > 150kg jest do lekkich drzwi jest bzdurą.
    >
    > odzi
    > te co widziałem miały kilka wariantów chyba od 15kg na wieszak do

    "Bodajże" i to jest ta twoja fachowość "fahofcu od fszystkiego", a gówno
    wiesz w tym temacie.
    Zrób takie drzwi i wtedy się wymądrzaj.

    Zauważ, że napisałem, iż 1800zł za kasetę do przesuwnych drzwi (dwa
    skrzydła) nie jest ceną wygórowaną. Daje to koszt 900zł za jedno skrzydło.
    Kolega Bolko znalazł na Allegro tańszą kasetę za 540zł + 35zł transport
    dla pojedynczego skrzydła o szerokości do 100cm. Zakładając, że trzeba
    by było dwie takie kasety dla dwóch skrzydeł to i tak wychodzi prawie
    1100zł. Czyli jak by nie liczyć to jest tego rzędu wydatek.

    KASETY !!!! Nie prowadnice tylko KASETY.
    Rozumiesz MATOLE co to jest KASETA?
    To nie jest sama prowadnica. W marketach można kupić tylko same
    prowadnice, a resztę i tak trzeba samemu "wyrzeźbić".
    Napisałem, że jak robiłem dwoje drzwi przesuwnych to pierwsze z nich
    kosztowały mnie ok. 1000zł a drugie ponad 2 tys. zł. Mowa tu o samych
    materiałach, bez robocizny.
    Szukałem kaset w Castoramie, Praktikerze, OBI, Leroy Merlin i nie
    znalazłem tam całych kaset typowo do drzwi tylko i wyłącznie same
    prowadnice i to zazwyczaj prowadnice do lekkich drzwiczek szafowych o
    nośności do 40kg. Tylko w jednym z tych marketów znalazłem prowadnicę o
    długości 2m i nośności 80kg. Tą prowadnicę zastosowałem. Po 3 czy 4
    latach musiałem powymieniać wózki w tych pierwszych drzwiach, bo
    rozsypały się plastikowe "oponki" kółek, a drzwi ważyły raptem 30-40kg.
    Niestety samych wózków nie było możliwości dokupić. Byłem zmuszony kupić
    cały komplet tzn. wózki wraz z prowadnicą.
    Odwiedziłem 2 firmy, które handlowały takimi kasetami to usłyszałem, że
    mogą mi sprzedać do samodzielnego montażu, ale wtedy bez gwarancji i w
    cenie równej z doliczoną ceną montażu.
    Teraz gdybym robił takie drzwi to nie rzeźbiłbym w gównie tylko kupił
    gotową kasetę z atestem, bo wiem, że trudno jest tu zaoszczędzić.

  • 18. Data: 2014-04-17 08:55:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 kwietnia 2014 21:13:13 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Ja nie pisałem o tym co bym chciał, lecz o tym co jest. U siebie
    > montowałem dwoje takich drzwi oraz dużą zabudowę szafy z drzwiami

    "Kiedys montowalem" - znaczy w latach 80tych pewnie? Twoich ulubionych
    zapewne - wtedy rzeczywiscie byl problem z kupieniem czegokolwiek.

    Ja tez montowalem takie drzwi (szer. 120cm) w wynajmowanym mieszkaniu ~8 lat
    temu i spokojnie moglyby miec nawet trzy metry i nie bylo najmniejszego
    problemu z kupnem odpowiedniego systemu przesuwnego.

    Wykonalem towarzyszu!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2014-04-17 09:04:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-17 08:04, uzytkownik pisze:

> [...]
    > by było dwie takie kasety dla dwóch skrzydeł to i tak wychodzi prawie
    > 1100zł. Czyli jak by nie liczyć to jest tego rzędu wydatek.

    900 za skrzydło albo 600 za skrzydło to 50% różnicy. Chcę mieć 5 takich
    skrzydeł. Nie mam zamiaru przepłacić.

    --
    MN

  • 20. Data: 2014-04-17 09:09:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 08:04:09 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    Napiszę tak: "w dupie byłes gówno widziałeś" Tak się składa że ostatnio robiłem drzwi
    przesuwne łączące pomieszczenie gospodarcze z garażem i bedac w markecie(Leroy)
    preglądałem te zestawy. Jest tego od groma i różne konfiguracje , zestawy, pojedyncze
    elementy itp. Jest naprawdę z czego wybierać.
    Autor wątku potrzebuje zestaw do drzwi przesuwnych dwuskrzydłowych i też w Leroyu
    taki widziałem. Co prawda nie kosztował on ok100zł jak pozostałe zestawy ale jeśli
    dobrze pamiętam kosztował coś około 250zł.
    Często kaseta jest zbyteczna bo można taki zwykły zestaw zabudwać czy płytami GK czy
    meblowymi w zależności jak tam u kogo pasuje.,
    A montaż tego to prosta robota dla kogoś kto ma trochę zacięcia majsterkowcza.

    > prowadnice, a resztę i tak trzeba samemu "wyrzeźbić".
    Na etapie budowy/remontu żaden problem.

    >Po 3 czy 4 >
    > latach musiałem powymieniać wózki w tych pierwszych drzwiach, bo
    > rozsypały się plastikowe "oponki" kółek, a drzwi ważyły raptem 30-40kg.
    Gówno kupiłeś to tak miałeś. Pierwsze dwa komplety drzwi przesuwnych sam robiłem w
    roku bodajże 1998 w domu moich rodziców. Zestawy kupione w lokalnym sklepie z
    akcesoriami meblowymi, zabudowane płytą meblowa, skrzydła z płyty meblowej. Służą do
    dzisiaj i nic złego się z nimi nie dzieje. Cen nie pamiętam, pewnie wtedy było
    drożej jak teraz ale nie były to jakieś zaporowe. Ten sklep z akcesoriami meblowymi
    działa do dzisiaj jak jakieś meble robię to się u niuch zaopatruje, tną płyty na
    wymiar okleja itp. a do głowy im nie wpada żeby sprzedawać zestawy w cenie łącznie z
    montażem czy sprzedawać tylko firmom monterskim.
    Dodam tez że lubię kupować u nich bo nie trzeba płacić za całą płytę meblową a można
    zamówić pojedyncze elementy i skasują tylko za ilość m2. Ew. odpady to ich problem

    > Niestety samych wózków nie było możliwości dokupić. Byłem zmuszony kupić
    > cały komplet tzn. wózki wraz z prowadnicą.
    Teraz tego wszędzie pełno jest. Spójrz chociażby na allegro

    > Odwiedziłem 2 firmy, które handlowały takimi kasetami to usłyszałem, że
    > mogą mi sprzedać do samodzielnego montażu, ale wtedy bez gwarancji i w
    > cenie równej z doliczoną ceną montażu.
    widocznie wychodzili z założenia że jak ktoś jeleń to go w rogi.

    > Teraz gdybym robił takie drzwi to nie rzeźbiłbym w gównie tylko kupił
    > gotową kasetę z atestem, bo wiem, że trudno jest tu zaoszczędzić.

    Każdy robi jak uważa.
    Coś z Twojej branży: w Juli bodajże widziałem rozdzielnice elektryczne już
    zamontowanym osprzętem(różnicówka, zabezpieczenia, wyłącznik itp.
    Można też kupić osobno rozdzielnię osobno osprzęt i samemu to poskładać. Jak kto
    woli.